בעלי כלי רכב חשמליים חדשים - בני פחות משלוש שנים - נוסעים בממוצע קילומטרים רבים יותר מכלי רכב בני פחות משלוש שנים המונעים באמצעות בנזין, סולר או באמצעות מנוע היברידי. כך עולה מנתוני סקר מהיר שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
על-פי הסקר, שבוצע בפברואר 2024, אומדן הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטיים חשמליים גבוהה בכ-40.8% מאומדן הנסועה של כלי רכב פרטיים בעלי סוגי הנעה אחרים (בנזין, סולר, היברידית) שגילם עד שלוש שנים.
בסקר נמצא כי כ-88.2% מבעלי כלי רכב פרטיים חשמליים טוענים אותם בעמדה ביתית בתדירות גבוהה (לעיתים קרובות או מדי פעם). כ-9% מדווחים שהם אף פעם לא טוענים בעמדה הביתית או שהאפשרות הזו אינה רלוונטית (ככל הנראה אין להם עמדה ביתית).
30.2% מבעלי כלי הרכב החשמליים טוענים את הסוללה שלהם בעמדה ציבורית מהירה לעיתים קרובות או מדי פעם. 13.9% טוענים במקום עבודתם לעיתים קרובות או מדי פעם. 13.5% טוענים בעמדה ציבורית איטית לעיתים קרובות או מדי פעם. 8.8% טוענים בעמדה ביתית של משפחה, של שכן או של מכר לעיתים קרובות או מדי פעם.
51% מבעלי כלי הרכב החשמליים הטוענים אותם בעמדה ציבורית מהירה דיווחו שכאשר הם מגיעים לעמדה כזו, היא בדרך כלל תקינה אך תפוסה. 9.6% דיווחו שהעמדה בדרך כלל לא פעילה או תקולה. 39.8% מהטוענים בעמדה ציבורית איטית דיווחו שהעמדה בדרך כלל תקינה אך תפוסה. 16.8% דיווחו שהעמדה בדרך כלל לא פעילה או תקולה.
97.1% מבעלי הרכב החשמליים שעושים שימוש בעמדות טעינה ציבוריות, חושבים שיש מחסור בעמדות טעינה ציבוריות מהירות או איטיות. עוד נמצא כי ככל שהיישוב גדול יותר, שיעור בעלי כלי רכב חשמליים עם עמדת טעינה ביתית נמוך יותר.