|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מים זורמים, נחת מתמשכת: מזרקות ומפלי מים כמקור לרווחה בגינה
כתיבת המומחים
"מלחמת חרבות ברזל" ממחישה את החשיבות של התחדשות עירונית - חוות דעת מאת ליאם הנדסה גרופ
בין חיזוק ההגנה לפגיעה בזכויות [צילום: דוברות הכנסת]

הכנסת דנה בהרחבת סמכויות הרשות להגנת הפרטיות: עימותים סביב האכיפה הפלילית

בוועדת החוקה עולה חשש מפני מתן סמכויות חקירה פליליות ועיכוב לרשות להגנת הפרטיות בנוגע לעבירות לפי חוק הגנת הפרטיות ובהן באירועי סייבר למרות נתוני אכיפה נמוכים כיום, סמכויות החקירה הפליליות שמבצעת הרשות מוקנות לה באמצעות הסמכה פרטנית של השר לביטחון לאומי בין הסמכויות: סמכות הדרישה לקבלת מידע ומסמכים; חקירה באזהרה; חיפוש ותפיסה וחדירה לחומר מחשב
17/05/2024  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 25   |   תגובות

ועדת החוקה המשיכה השבוע (16.5.24) להכין לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנת הפרטיות (תיקון מס' 14), התשפ"ב-2022. הדיון התמקד בסמכויות הפיקוח, הבירור המינהלי והאכיפה הפלילית. מוצע בה להקנות לרשות להגנת הפרטיות סמכויות חקירה פליליות אשר אינן מוקנות לה כיום, למעט באמצעות הסמכה פרטנית של השר לביטחון לאומי מכוח פקודת הפרוצדורה הפלילית.

מנתוני הרשות להגנת הפרטיות ביחס לאכיפה הפלילית לשנים 2023-2020 עולה כי נפתחו 25 תיקי חקירה, מהם ארבעה בשיתוף המשטרה. 12 מתוכם הועברו לפרקליטות לצורך הגשת כתב אישום ומתוך אלו הגישה הפרקליטות 7 כתבי אישום, חלקם בתיקים שנפתחו לפני 2020. ניתנו 5 הכרעות דין בהן הורשעו 10 נאשמים בעבירות לפי חוק הגנת הפרטיות. על ארבעה נאשמים הוטל גזר דין הכולל מאסר בפועל בהקשר לפרשות סחר במידע רפואי, כלכלי ועוד.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן אמר: "את החוק הזה אנחנו מקדמים בין היתר לבקשת המל"ל וגורמי הביטחון, שסברו שגם בימי המלחמה חשוב מאוד לקדם את החוק כדי לשפר את ההגנה על התשתיות הלאומיות ועל פרטיות האזרחים אל מול המתקפות המתרחשות גם במרחב הווירטואלי, וגם לאפשר לכלכלה הישראלית לצלוח את המשבר הכלכלי המלווה את המשבר הביטחוני. לכן אנחנו מקדמים את החקיקה למרות שהמעברים הללו קשים מאוד עבורי ועבור יתר הנוכחים".

עו"ד ראובן אידלמן, יועמ"ש הרשות להגנת הפרטיות: "עד כה עסקנו באכיפה המנהלית והיום נעסוק בסמכות החקירה הפלילית. בארבע השנים האחרונות הועברו לפרקליטות 12 תיקים והוגשו שבעה כתבי אישום. נפתחו 24 תיקי חקירה וזו פעילות משמעותית שיש לעגן אותה במפורש בחקיקה. האכיפה המינהלית היא בדרך כךך מול ארגונים המחזיקים מאגרי מידע ולאחר החקיקה תהיה סנקציה של עיצומים כספיים. באכיפה פלילית חוקרים את האדם העבריין - פצחן או עובד מאגר מידע, יכולים להיות סוחרים במידע. היו מנהלים בחברת סלולר שהועמדו לדין והורשעו וגם חברת הסלולר על שימוש במידע".

היו"ר רוטמן: "היקף התיקים לא גדול, אך גם ברשויות אחרות שיש להן את כלי האכיפה הפלילי, הוא לא גדול, מתוך הנחה שהרעיון הוא למצות כלים אחרים לפני הכלי הפלילי. השאלה אם היום כשיהיו כלי אכיפה מינהליים האחוז ירד עוד יותר, והאם לאור ההיקף מוצדק לאפשר את הכלי ולעגן אותו כשהכלי קיים כיום מכוח הסמכה של השר לביטחון לאומי. למה לא להשאיר את הכלים הקיימים".

ח"כ טלי גוטליב: "לא צריך להידרש בכל דבר לחקיקה. יש חקיקה קיימת והסמכות ניתנת, מה הצורך בכלי כזה, כשאפשר להדק ולדייק את החוקים הקיימים ולאור כך שיש רק 25 תיקים".

עו"ד אידלמן: "בהנחה שיש עבירות פליליות, התפיסה היא שצריך לעשות זאת הגורם הנכון. המטרה העיקרית היא לחזק את הגנת הפרטיות, ואם הוועדה סבורה שנכון שהרשות תמשיך לעשות את החקירות הללו כפי שעשתה כבר 15 שנים, דרך המלך היא בחקיקה ולא בהסמכה פרטנית. העולם הפלילי צריך להיות מוסדר בחקיקה".

עו"ד גלעד סממה, ראש הרשות להגנת הפרטיות: כל הממשלות הסכימו על כך שהדבר צריך להיות מעוגן בחקיקה מסודרת וזו ההתפתחות החקיקתית. יש הבנה שכדי לחזק את ההגנה נותנים גם את הסמכויות הפליליות לאותם רגולטורים המתמקצעים בתחום".

לשאלה האם תהיה ירידה בעקבות הכלים הנוספים שמקבלים בהצעת החוק, השיב סממה: "אני ממש לא רואה את הירידה, אלא מדובר בהתנהגויות מסוגים שונים. גם היום יש מקרים שהם על התפר בין עבריינות פלילית להפרות רגולטוריות רגילות ובהם אנחנו מכריעים. אני לא רואה שום שינוי במצב או בכמויות. אנחנו מקפידים מאוד בשיקול הדעת ובשימוש בסמכות הפלילית, ולכן אלו המספרים.

"מתוך ניסיון היום-יום, בסוף, הסדרה יציבה עם עוגן משמעותי, להבדיל מ'טלאי על טלאי', מאפשרת התפתחות של התחום, והיום אנחנו במצב בו יש קושי בהתפתחותו".

רוטמן: "אני מבין את האמירה של ח"כ גוטליב, ואם הייתה לנו מחלקת פרטיות במשטרה שחקרה והגישה כתבי אישום אולי היינו מחליטים אחרת, אבל במקרה זה, כשהזמני הפך לקבוע, יש טעם לעגן את הכלי בחקיקה. לא מדובר על הוספת סמכויות חדשות ויש לאפשר את האופק והקיבוע במקרה זה".

הוועדה דנה בסמכויות האכיפה, ובהן סמכות העיכוב, במסגרתה יתאפשר לחוקר של הרשות להגנת הפרטיות לעכב חשוד או עד. הוועדה טרם הכריעה בנושא, אך מהדיון עולה כי הנוסח יאפשר סמכות עיכוב בהקשר של חשודים בלבד.

גוטליב: "סמכות העיכוב שוללת חרות מאדם ומאפשרת אף להשתמש בכוח לצורך העיכוב. לרשות יש כוח אימתני על האזרח ויש לוודא שהסמכות תהיה מצומצמת. עד היום לא הייתה בידיכם את הסמכות, ואם אדם לא רוצה לבוא לחקירה במקרה של דחיפות - תבוא משטרה. יש לוודא שסמכות העיכוב לא תהיה לצורכי חקירה".

עו"ד אפרת חושן מנדל, מנהלת המחלקה הפלילית ברשות להגנת הפרטיות: "כיום אין לנו סמכות עיכוב והדבר מקשה על חקירות. במצבים בהם מפתיעים את החשודים עם צו חיפוש, כיום המצב הוא שהחוקר יכול לבקש 'בבקשה, בוא איתי'. ברוב הגדול של המקרים אנחנו לא מזמינים משטרה ובפועל מתפשרים על כך שיבואו בתוך שעה או שעתיים. הסמכות נועדה למנוע שיבוש בחקירה, לייצר רצף ולהביא אדם נכון בזמן הנכון לחקירה באירועים הקריטיים. מעולם לא ביקשנו סמכות מעצר ואין לנו עניין לעצור אנשים. מדובר על עבירות צווארון לבן ובדרך כלל יש שיתוף פעולה, אבל יש מקרים בהם חשודים התפרעו וקיללו, ואנחנו מאמינים שעצם קיום הסעיף יסייע בביצוע המשימה".

תאריך:  17/05/2024   |   עודכן:  17/05/2024
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד סממה / Gilad Semama   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלולר   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכנסת דנה בהרחבת סמכויות הרשות להגנת הפרטיות: עימותים סביב האכיפה הפלילית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 25
חשש מפני אבטלה המונית עלה בדיון בכנסת שהתקיים (15.5.25) בוועדת המשנה של ועדת המדע והטכנולוגיה בנושא בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות בנושא השפעת הבינה המלאכותית (AI) על שוק העבודה. מומחים הזהירו שרובוטים ו-AI יחליפו עובדים אנושיים רבים, אך אחרים טענו שעם הכשרה והיערכות נכונה לאוריינות בנושא ניתן יהיה להסתגל לשינויים בשוק העבודה ולמצוא עבודות חדשות שעדיין לא קיימות - דבר שייצר תעסוקה ל-90% לפחות מהעובדים כיום.
15/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביטחון לאומי דנה (יום ד', 15.5.24) בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת החוק להסדרת אירוע הילולת ל"ג בעומר בהר מירון (הוראת שעה), התשפ"ד-2024. מוצע בה לקבוע כי בזמן ההילולה ייערך אירוע הדלקה מרכזי במתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, ועוד שני אירועי הדלקה נוספים כפוף לקבלת היתר מאת השר. במסגרת שלושת אירועי ההדלקה ישתתפו עד 30 אנשים בלבד. הצעת החוק קודמה כהוראת שעה ומתייחסת באופן פרטני לאירוע המצומצם המתוכנן במגבלות צו הסגירה למתחם מירון שקבע מפקד פיקוד העורף.
15/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הבריאות של הכנסת דנה (יום ד', 15.5.24) בשורת הצעות לסדר על המחסור ברופאים פסיכיאטרים ותנאי שכרם. לדברי יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי הזעקה של הציבור על המחסור בפסיכיאטרים, תנאי השכר והצפיפות במחלקות, חייבת להגיע לאוצר ולמשרד הבריאות ולהרעיד שם את אמות הסיפים. חובה להגיע להסכמי שכר מתגמלים, תנאי עבודה טובים ועידוד לסטודנטים לרפואה להתמחות בתחום.
15/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
עכשיו זה רשמי: הרמטכ"ל הרצי הלוי הודיע לתא"ל עופר וינטר על שחרורו מצה"ל. הלוי סיכם על כך עם שר הביטחון יואב גלנט. וינטר נמצא כבר שנה וחצי ללא תפקיד - ולא סוכם לתפקיד בדיון האחרון.
08/05/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת החוץ והביטחון התכנסה (יום ד', 8.5.23) לדיון שעסק במימוש תוכנית "מגן הצפון" העוסקת במוכנות העורף האזרחי למצבי חירום, ואושרה בממשלה ב-.2018. במסגרת ההחלטה אושרה מסגרת תקציב של 5 מיליארד ש"ח לשנים 2030-2019.
08/05/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביקשו משפחות החטופים שהממשלה תצפה בסרט נורא של התצפיתניות מ-7 באוקטובר 2023    לפי ערוץ-12 ארבעה משרי הקבינט - אבי דיכטר, אלי כהן, יריב לוין ובצלאל סמוטריץ' - סירבו, חמקו, ממש כמו ב...
עידן יוסף
עידן יוסף
ראש המטה המקצועי לשעבר של שרת התחבורה חושף במשדר "המקור" תמונה של ניהול לא ראוי בלשכת השרה, עם העדפה פסולה לכאורה של יישובים ופעילים על בסיס פוליטי תוך זניחת שיקולים מקצועיים    רגב...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
במאי 1940 בצרפת וב-7 באוקטובר 2023 בישראל, מקצועיות בתחום המלחמה והטרור הכריעה אספסוף חמוש, צרפתי וישראלי; מפקדים שאינם מבינים מה קורה בשדה הקרב משגרים דיווחי שקר; אופנוענים גרמנים...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il