|   15:07:40
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך
כתיבת המומחים
פרסום ברדיו: כך תמשכו לעסק שלכם מאות לקוחות חדשים

בלא מורא ופחד

ועדת החקירה שמונתה כדי לחקור את התנהלות עיריית יהוד והעומד בראשה, יוסי בן-דוד, שיבחה את ראש העיר: "אישיות חזקה דומיננטית ונמרצת, המגלה במקרים רבים אומץ לב ציבורי"; "... חזון ועשייה ללא מורא ופחד..." לעומת זאת, מידע רגיש על עו"ד ארן מוזס הועבר לטיפול היועץ המשפטי של משרד הפנים
21/04/2008  |   יואב יצחק   |   מאמרים   |   תגובות
בן-דוד. "אומץ לב ציבורי"

ועדת החקירה שמונתה כדי לחקור את התנהלות עיריית יהוד-נוה מונסון, והעומד בראשה יוסי בן-דוד, קובעת בדוח שהגישה, כי העיריה ובן-דוד פועלים בהתאם להוראות החוק ועל-פי פקודת העיריה ליישום תפקידיה המרכזיים של העיריה. חברי הוועדה, שמונו על-ידי משרד הפנים בלחצם של חברי האופוזיציה במטרה להוביל להדחתו של בן-דוד, מצאו לנכון דווקא לשבחו על עשייתו ועל אומץ לבו.

הדברים המובאים ברשימה זו, שהינם בעיקר ציטוט מתוך דברי הוועדה, מציגים את בן-דוד באור שונה לגמרי מזה שייחסו לו מתנגדיו. עולה מכך חשש, כי בן-דוד נרדף על-ידי מתנגדיו במשך כארבע שנים - מתוך שיקולים זרים וניגוד עניינים - למרות עשייתו הכבירה במסגרת תפקידו.

נדגיש, כי במקביל לוועדת החקירה ניהלה המשטרה כמה חקירות נגד בן-דוד, עקב תלונות שהוגשו נגדו. בחלק מהן המליצה על הגשת כתב אישום. כפי שחשפנו כאן, חלק מהחקירות התנהלו תוך מעורבותו הפעילה של קצין משטרה בכיר ביחידה הארצית לחקירות הונאה, שגם הוא נגוע בניגוד עניינים חמור כלפי בן-דוד.

מידע בעייתי לגבי עו"ד מוזס

אחד האישים שפעלו נגד בן-דוד הוא היועץ המשפטי של העיריה, עו"ד ארן מוזס. זה האחרון פעל יחד עם חברי אופוזיציה במאמץ להדיח את בן-דוד. עו"ד מוזס אף הגיש תלונות למשטרה נגד בן-דוד וזו פתחה בחקירה.

בפרק המסקנות בדוח החקירה נכתב לגבי עו"ד מוזס: "הוועדה נמנעה ממיצוי בדיקתה באשר למידע שהועבר לידיה בהקשר ליועץ המשפטי לעיריה וזאת לאור סיבות הקשורות בצנעת הפרט. הוועדה ממליצה על בחינת הדרכים והאפשרויות להמשך בירור הפרטים כפי שנמסרו על-ידי הוועדה ליועץ המשפטי של משרד הפנים".

ל-Nfc נודע, כי המידע המוכמן - שלא פורט בדוח החקירה, נוגע לנסיבות הפסקת שירותו של עו"ד מוזס בצה"ל. מדובר במידע בעייתי, שיצריך ככל הנראה בדיקה. מידע זה עלול להעמיד בשאלה האם ראוי ו/או כשיר עו"ד מוזס לשמש בתפקידו ציבורי בכיר בכלל וכיועצה המשפטי של עיריית יהוד בפרט.
דוח ועדת החקירה - עיריית יהוד-מונסון

שר הפנים משבח את בן-דוד

הוועדה המונה שלושה חברים - צבי (צביקה) פרליס (יושב-ראש), עו"ד שולמית שמעון, ורו"ח גידי טביב, מקדישה חלקים נרחבים מהדוח לבחינת התלונות נגד בן-דוד. בפרק המסקנות קובעת הוועדה, בין היתר:

"בראש עיריית יהוד-מונוסון עומד ראש עיריה בעל אישיות חזקה דומיננטית ונמרצת, המגלה במקרים רבים אומץ לב ציבורי במהלכיו ליישום החלטות העיריה, תוך התייצבות איתנה במקרים רבים גם נגד מקורבים אשר פעולותיו לא עולות תמיד בקנה אחד עם רצונותיהם ועניינם. בפעולותיו של ראש העיריה מתגלה מנהיגות עירונית, חזון ועשייה ללא מורא ופחד, תוך התווית הדרך לשיפור משמעותי באיכות החיים ביהוד–מונוסון שממנה ייהנו כל תושבי היישוב".

החלטת הוועדה הודפת, למעשה, תלונות רבות שהגישו נגדו חברי מועצה, במטרה להדיחו מתפקידו. שר הפנים, מאיר שטרית, קיבל לידיו את דוח ועדת החקירה. ל-Nfc אמר שטרית, כי בן-דוד יצא טוב מאוד מוועדת החקירה, כי ועדת החקירה שיבחה את פעילותו בעיריה, ועל-כן אין בכוונתו לבצע פעולות נוספות נגד בן-דוד, למעט שיגור משקיף מטעם משרד הפנים, כדי שיוודא שדיוני המועצה יתנהלו בלא הפרעות. שטרית הוסיף, כי בן-דוד קידם מאוד את הישוב יהוד וביצע תוכנית הבראה שהביאה להצלת העיר מקריסה וממינוי ועדה קרואה.

ממצאי ועדת החקירה

חברי הוועדה ביצעו את הבדיקות במשך כמה שבועות. הם נפגשו עם כל הנוגעים בדבר, לרבות חברי אופוזיציה המתנגדים לבן-דוד. הוועדה נפגשה עם בן-דוד בתחילת עבודתה ובסיום מפגשה עם הפונים והמוזמנים להופיע בפניה, ונתנה לו הזדמנות להשיב לכל התלונות נגדו.

בן-דוד מכהן בתפקידו החל מדצמבר 2003, לאחר שכיהן כחבר מועצה מן המניין עשר שנים קודם לכן. מדובר בראש עיריה שנולד ביישוב וגדל בו כבן למשפחה קשת יום וברוכת ילדים ואשר החליט, לדבריו, לאחר שהתבסס כלכלית בעסקים פרטיים שטיפח במשך השנים בהצלחה, לתרום ממרצו ויכולותיו למען ישובו. מדובר באדם בעל אישיות חזקה ודומיננטית, קובעת הוועדה, "כריזמטיות וכושר מנהיגות בולט, בעל תפיסה ניהולית מגובשת ומוגדרת ובעל תוכניות וחזון ושלמען הגשמתן הוא פועל בנחישות ובאומץ לב ציבורי ואישי".

הוועדה כותבת (ציטוטים מתוך הדוח):

הואיל והמדובר באדם שרכש את ניסיונו וגיבש את דרכי התנהלותו בהשפעת הדרך הארוכה אותה עבר מאז ילדותו קשת היום כאמור, דרך שירות קרבי בצה"ל ודרך מאבקים מתמידים הן בפעילותו העסקית הפרטית שצלחה והאירה לו פנים והן בעבודתו הציבורית לאורך השנים בגופים וארגונים מקומיים, נראה כי "השגת המטרה" הינו יעד שמר בן-דוד מציב לעצמו במסגרת עשייתו וכי למען הגשמת יעדו זה נדמה כי מבחינתו כמעט כל האמצעים כשרים.

הוועדה מדגישה בדוח החקירה, כי היא לא עסקה ואין בכוונתה להיכנס לסוגיות הנחקרות על-ידי רשויות החוק השונות בישראל [הכוונה בעיקר לחקירות המשטרתיות נגד בן-דוד, שנפתחו עקב תלונות שהגישו כמה חברי אופוזיציה, י.י.] וכי המדובר בעניינו אך ורק באמצעים ובדרכים שברשות החוק ובמסגרתו.

הוועדה מציינת את פועלו של בן-דוד למען העיריה. למן תחילת כהונתו כראש העיריה נפגש בן-דוד במציאות קשה מאוד כאשר העיריה שקיבל להנהיג מצויה במצב כספי בלתי אפשרי, גירעונות שוטפים ומצטברים בסדרי גודל ניכרים, חוסר אפשרות לשלם משכורות במועד, אי-עמידה בהסכמים ובתשלומים לספקים ומצבת כוח אדם "מנופחת" בעיריה. במסגרת פעולות ההבראה, ניתן למנות את הפעולות לצמצום שכר, פיטורי עובדים, צמצומים בסעיפי פעולות, הגדלת בסיס המס באמצעות מדידות שטחים חדשות בעיר וביצוע פעולות אכיפה נחושות להגדלת אחוזי הגבייה.

ממצב דברים זה ותוך החלטה ברורה לשנותו, נקט ראש העיריה בסדרת מהלכים קשים ואמיצים. מטבע הדברים, צעדים אלה הקימו לעומתו לא מעט מתנגדים מקרב עובדי העיריה, נבחרי ופעילי ציבור אשר מהלכיו אלה של ראש העיריה לא עלו בקנה אחד עם האינטרס שלהם וקידום ענייניהם. זהו הרקע לאווירת המתח והחשש בקרב נפגעי מהלכי ותהליכי ההבראה שנקטה עיריית יהוד-מונוסון בראשות בן-דוד והשינויים המפליגים שהתרחשו בעיריה ובעיר למן תחילת כהונתו.

כמו-כן, ננקטו פעולות לשינויים והפרטה בהפעלת התיכון המקיף, המתנ"ס, שירותי ניקיון, גינון, איכות הסביבה ושדרוג התשתיות העירוניות, עוד נעשו פעולות למען הבראתה של המועצה הדתית בעיר.

גולת הכותרת של פעילות זו, הינה ללא ספק פעולת גיוס ההון באמצעות הנפקת אג"ח מוניציפאלי בהיקף של 100 מיליון ש"ח. פעולה זו ננקטה על-ידי העיריה לאחר פעולות הכנה מורכבות. בזכות גיוס ההון ניתן היה לפעול בצורה נחושה לסילוק כל החובות לנושי העיריה השונים ולחיסול מרביתו של הגירעון המצטבר אשר העיק על הפעילות השוטפת של העיריה.

במקביל ובנוסף הוכנו וקודמו תוכניות פיתוח למבנים ומתקני ציבור ושדרוג תשתיות לרבות חיבור העיר לשפד"ן וכן תוכניות פינוי בינוי ותוכניות בניין עיר חדשות אשר כתוצאה מאישורן ויישומן אמורה העיר לשנות את מראה פניה בשנים הקרובות.

אין כל ספק שתוך כדי ובתהליך העשייה כפי שפורט להלן נמצאו מספר לא מבוטל של אנשים וגורמים שמצאו עצמם נפגעים, משנים תפקידים ו/או מפוטרים בהליכים נחרצים וללא ויתורים ולעיתים אף לא בדרכי נועם. מכאן מקור לא מבוטל של תגובות, תלונות וניסיונות טרפוד למהלכי ראש העיריה והעיריה עצמה.

בדרכו הניהולית כמעט ולא מתערב ראש העיריה בעבודתם של ראשי האגפים והמנהלים הבכירים בעיריה, אלא ביחד איתם ועם הנהלת העיריה קובע ומתווה את הדרך ומוודא ביצוע המשימות המוטלות על המנהלים, אם לצטט מדבריו באחת מהופעותיו בפני הוועדה: "אני איש שטח, אינני מבלה זמן מיותר במשרד כאשר אין לי מה לעשות שם". ואכן, מרבית זמנו מוקדש לבחינת התקדמות העבודה בשטח, ביקורים באתרים שונים, ביקורי פתע בבתי ספר, מוסדות חינוך, פרויקטים וכו', תוך רישום הדברים הנדרשים לטיפול ולתיקון ודיווח על כך לאחראים על הנושא, לרבות קיום מפגשים ודיוני עבודה מחוץ לכותלי המשרד ובביתו הפרטי.

בשל צורת התנהלות זו זוכה ראש העיריה לביקורת מצד מתנגדיו, כאשר הכותרת לכך הינה, שעות נוכחות מוגבלות של ראש העיריה בבניין העיריה במשך היום.

מדובר באדם בעל אישיות חזקה ודומיננטית, כריזמטיות וכושר מנהיגות בולט, בעל תפיסה ניהולית מגובשת ומוגדרת ובעל תוכניות וחזון ושלמען הגשמתן הוא פועל בנחישות ובאומץ לב ציבורי ואישי.

הואיל והמדובר באדם שרכש את ניסיונו וגיבש את דרכי התנהלותו בהשפעת הדרך הארוכה אותה עבר מאז ילדותו קשת היום כאמור, דרך שירות קרבי בצה"ל ודרך מאבקים מתמידים הן בפעילותו העסקית הפרטית שצלחה והאירה לו פנים והן בעבודתו הציבורית לאורך השנים בגופים וארגונים מקומיים, נראה כי "השגת המטרה" הינה יעד שמר בן-דוד מציב לעצמו במסגרת עשייתו וכי למען הגשמת יעדו זה נדמה כי מבחינתו כמעט כל האמצעים כשרים.

מן הראוי לציין, כי גם מתנגדיו הגדולים ביותר של ראש העיריה, ציינו, בהגנתם, כמו גם תומכיו, את השיפורים שחלו בעיר ובעיריה ואת העובדה הבלתי שנויה במחלוקת כי הציבור בעיר יהוד-מונוסון מקבל שירותים עירוניים מהעיריה ברמה סבירה ואף למעלה מזה.

לסיכום פרק זה, יאמר כי בצד אישיות דומיננטית וחזקה הפועלת ללא חת לקידום ומימוש תוכניות עבודתו וחזונו לעיר, לעתים תוך גילוי בוטות, התבטאויות מילוליות והתפרצויות כעס ורוגז שמקומן לא ימצאן במסגרות אלה, מצאנו והתרשמנו כי בגוף ראש העיריה מצויה נפש רגישה ואכפתית לצרכי העיר ותושביה ובמיוחד לנושאי חינוך ותרבות והטיפול באוכלוסיות חלשות לצורך חיזוקן.

עיקרי המלצות ועדת החקירה

הוועדה קובעת בדוח החקירה, כי במהלך כהונתו של בן-דוד כראש העיר בוצעו מספר מהלכים ופעולות אשר יש בהן כדי לשפר באופן משמעותי את התנהלותה ותפקודה של עיריית יהוד-מונוסון. למרות ייצוב המצב הכספי בעיריה, מעריכה הוועדה כי מצב זה הינו עדיין בשלבי התהוות וגיבוש וקיים חשש כי ללא המשך פיקוח קפדני על הניהול הכספי–תקציבי בעיריה יכול ותתרחש נסיגה בהשגת יציבות זו. לנוכח זאת, ממליצה הוועדה על המשך כהונת חשב מלווה בעיריית יהוד-מונוסון עד תום הקדנציה הנוכחית ובמהלך כהונת מועצת העיריה הבאה שתבחר ולפחות עד מחציתה.

הוועדה מביעה הסתייגותה וחוסר שביעות רצונה מהתנהלות והתבטאויות ראש העיריה ומספר מצומצם של חברי מועצת העיריה בעת דיוני וישיבות מועצת העיריה. הוועדה קובעת כי יש בהתנהלות זו וההתבטאויות הבוטות הנשמעות לעיתים מזומנות בישיבות מועצת העיריה בכדי לפגום בעבודת נבחרי הציבור ובעבודת מועצת העיריה, וכמו כן הינה מהווה דוגמא שלילית לציבור תושבי העיר ובמיוחד לדור העיר הגדל ביהוד מונוסון לנוכח כך ממליצה הוועדה כדלקמן:

  • תבחן האפשרות למינוי יו"ר למועצת עיריית יהוד-מונוסון, אשר תפקידו יהא לנהל את ישיבות המועצה עד לתום תקופת כהונתה ובמידת הצורך גם לתקופת הכהונה הבאה.

  • תבחן האפשרות לנוכחות משקיף מטעם משרד הפנים בכל ישיבות מועצת העיריה עד תום תקופת כהונתה הנוכחית.

הוועדה התרשמה כי חלה התדרדרות במערכת היחסים ואובדן אמון מוחלט בין ראש העיריה ליועץ המשפטי. הוועדה ממליצה כי תבחן הדרך להשגת פתרון מוסכם ומקובל על שני הצדדים המונחה על-ידי משרד הפנים ו/או משרד המשפטים לסוגייה זו.

כאמור לעיל, הוועדה נמנעה ממיצוי בדיקתה באשר למידע שהועבר לידיה בהקשר ליועץ המשפטי לעיריה וזאת לאור סיבות הקשורות בצנעת הפרט. הוועדה ממליצה על בחינת הדרכים והאפשרויות להמשך בירור הפרטים כפי שנמסרו על-ידי הוועדה ליועץ המשפטי של משרד הפנים.

בסיכום דוח החקירה נקבע:

הוועדה ממליצה על המשך תפקודם וכהונתם של חברי מועצת העיריה וראש העיריה ביהוד-מונוסון עד לתום תקופת כהונתם הנוכחית ומתן אפשרות לתושבי העיר "לומר את דברם" בקלפי ביום הבחירות, כחוק.


בשורה התחתונה: נסיונם של חברי האופוזיציה, יחד עם היועץ המשפטי, להביא שלא כדין להדחת בן-דוד ולמינוי ועדת קרואה, נכשל. בן-דוד זכה לדברי שבח מחברי הוועדה, הן על מקצועיותו והן על אומץ לבו. בבחירות הקרובות יאמרו המצביעים את דברם.

תאריך:  21/04/2008   |   עודכן:  21/04/2008
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלא מורא ופחד
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
י.ש
21/04/08 14:27
 
מאיריקו
22/04/08 11:06
2
ע. סובול
22/04/08 09:43
 
ע. סובול
22/04/08 10:07
 
הניה
22/04/08 20:14
3
ענת ב.
22/04/08 10:35
4
אוסנת
22/04/08 22:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל אחד מאיתנו רוצה להיות עצמאי. עצמאות, לפי מילון אבן-שושן, היא עמידה ברשות עצמנו, אי תלות באחרים, חירות וחופש.
21/04/2008  |  נירית פולק  |   מאמרים
בפסיקה אחת קבע בית המשפט את המדיניות הראויה לגביית מס מן האזרחים, ובמיוחד מן האזרחיות. על-פי הפסיקה, הוצאות הקשורות בטיפול בילדים מוכרות לצרכי חישוב נטל המס על העובדת, כמו שהוצאות אחזקת רכב מוכרות לצורך חישוב נטל המס על מפעיל משאית.
21/04/2008  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
אם בעבר הטיפול הרווח בחסימות והצרויות בעורקי הלב התבצע באמצעות ניתוח מעקפים, הרי שכיום הטיפול המועדף הוא באמצעות צנתור. מדינת ישראל דומה למדינות המערביות, הן בכמות הצנתורים המתבצעות בה מדי שנה והן בזמינות הגבוהה לצנתורים. כתוצאה מהישג זה חלה בשנים האחרונות ירידה בתמותה מהתקפי לב.
מעבר למציאות היומיומית העכשווית תמיד מחכה לנו המציאות האחרת. צריך פשוט ללחוץ על המתג של מכונת הזמן ולשוב לעבר, אל ימי הילדות. אנו שנולדנו סמוך להכרזת העצמאות בתש"ח מטיילים כאן בעקבות ילדותנו. את עיקר שנות ילדותנו עשינו בשכונת "בתי סיידוף" בירושלים, והטריטוריה של הילדות היא כל המרחב של שכונת מחנה יהודה והשכונות הנלוות לה (אבו בסל, בית יעקב, שכונת פחים, הנחלאות, מזכרת משה, אוהל משה ועוד).
21/04/2008  |  הרצל ובלפור חקק  |   מאמרים
בנק הפועלים אישר לעיתון מעריב הגדלת מסגרת אשראי בהיקף של 25-30 מיליון שקל שאושרה בכפוף לתוכנית התייעלות אגרסיבית. מה שמלמד שאפילו הכלכלנים המטומטמים של הבנק לא מבינים כי הבעיה של מעריב איננה הוצאות התפעול אלא הנפילה השיטתית והמתמשכת בהכנסות! וכי עסק לא יקטין אלא רק יגדיל את חובו כל עוד אין באמתחתו תוכנית ממשית וריאלית להגדלת ההכנסות הרבה מעל כל צימצום בהוצאות המהוות למעשה מקורות הכנסה. זה כמו להרעיב פרה חולבת כדי לחסוך בהוצאות ובכך מפסידים לא רק את החלב, אלא כשהיא תמות אפילו בשר כבר לא יישאר ממנה.
21/04/2008  |  אריק באך  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
מהיועמ"שית באמת שאין לי שום ציפיות, כי אכיפה בררנית היא נר לרגליה, אבל מדוע מנהיגי האופוזיציה לא יוצאים בתוקף נגד גולן וקוראים להעמידו לדין על הסתה להשתמטות בשעת מלחמה?
דן מרגלית
דן מרגלית
הלוואי שתקום מפלגת ימין עם אביגדור ליברמן ונפתלי בנט וגדעון סער ויוסי כהן וד"ר יפעת שאשא-ביטון; ושיאיר גולן יראה ברכה באיחוד השמאל הציוני
יהונתן דחוח הלוי
יהונתן דחוח הלוי
הרשות הפלשתינית לא תסכים לקבל את השלטון ברצועת עזה על כידוני צה"ל, אלא בנתיב המוביל להקמת מדינה פלשתינית    הטרור באיו"ש נגד ישראל משרת את הרשות הפלשתינית הנתפס בעינה כחיוני להמחשת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il