|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
ישראל אמרה את המילה האחרונה בסבב הנוכחי [צילום: וחיד סאלמי, AP]

השבוע שעבר הוא פרק חדש בהיסטוריה של המזה"ת

דייוויד איגנציוס, מבכירי הפרשנים הביטחוניים בארה"ב, מסביר בוושינגטון פוסט: ישראל התנהגה לא כמדינה יהודית בודדת אלא כמנהיגה של קואליציה איזורית נגד אירן - ובדרך שיקמה את המוניטין שלה
21/04/24  |   איתמר לוין   |   מיוחדים ברשת   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

אחד הכללים בהכלת משבר הוא לסתום את הפה. ישראל, ארה"ב ואירן עשו עבודה לא רעה בתחום זה לאחר ההתקפה הישראלית על איספהן (19.4.24) – כותב דייוויד איגנציוס, פרשן בכיר בוושינגטון פוסט ומהמובילים בתחומו בארה"ב. ייתכן שהשתיקה היא שהייתה המסר האמיתי: רצונם של כל הצדדים למנוע הסלמה במילים או במעשים.

בשבוע האחרון, כך נראה, החליטה ישראל לשנות משמעותית את האסטרטגיה שנועדה להרתיע את אירן ושלוחיה חמאס וחיזבאללה. ההרתעה הישראלית מבוססת בדרך כלל על שימוש נרחב בכוח התקפי, אך הפעם הייתה שונה: ההתרעה בדמות בלימת מתקפת הטילים והכטב"מים האירנית הייתה מבוססת על הגנה.

היו בישראל שביקשו להגיב מיד במתקפת-נגד עזה, אך המתינו בעקבות הלחץ של ג'ו ביידן. כאשר הגיעה התגובה, היא באה בדממה. לפי דיווחים בישראל ובאירן, חיל-האוויר תקף בסמוך לכמה מאתרי הגרעין העיקריים באירן. אתרים אלו לא נפגעו, אך ישראל העבירה מסר ולפיו ביכולתה לחדור את מערכות ההגנה האווירית האירנית ולפגוע ביעדים אסטרטגיים לפי בחירתה. ישראל רצתה לומר את המילה האחרונה בסבב הנוכחי - והצליחה, קובע איגנציוס.

ישראל מתנהגת כמו המובילה של קואליציה איזורית נגד אירן, מנתח איגנציוס. בתגובתה המדודה, היא הביאה בחשבון את האינטרסים של יתר השותפים בקואליציה זו – סעודיה, איחוד האמירויות, ירדן – אשר העניקו לה סיוע שקט בבלימת המתקפה האירנית. במילים אחרות: היא משחקת לטווח ארוך. זהו שינוי תפיסתי עמוק: ישראל אינה רואה את עצמה כמדינה יהודית הנלחמת לבדה על הישרדותה נגד שורה של אויבים ערבים ומוסלמים. היא יודעת שיש לה בעלות ברית ובראשן ארה"ב – אליה מצטרפות מדינות ערב המתנגדות כמו ישראל לאירן ושלוחיה. אלו הם הפנים החדשות של המזרח התיכון, אך נכון לעכשיו הצדדים אינם מדברים על כך.

בשבוע האחרון זכתה ישראל בנכס יקר נוסף: היא נראתה בבת אחת כקורבן למתקפה וכרב-אמן בהגנה היי-טקיסטית. זהו שינוי מבורך לאחר שישה חודשים של קרבות קשים נגד חמאס אשר פגעו בצורה קשה מאוד במוניטין הבינלאומיים שלה. בעקבות המתקפה האירנית והתגובה המדודה, היא נהנית כעת מתמיכת המדינות החשובות ביותר בעולם – קבוצת G7.

הקיצוניים בישראל יאמרו שממשלו החלש של ביידן גרם לה להימנע מתגובה נאותה, ויטענו שבקרב הברוטלי במזרח התיכון – הבחירה בין להרוג לבין ליהרג. זה נשמע משכנע, אבל הגישה הביטחונית של "עם לבדד ישכון" השיגה לכל היותר תוצאות מעורבות, מגיב איגנציוס. כעת יש משהו חדש: "תותחי אפריל". ייתכן שהגרוע מכל עוד לפנינו, אם אירן תחליט לפרוץ לעבר נשק גרעיני ואם חיזבאללה יגרור את ישראל למלחמה מלאה. אבל בכל מקרה, זהו פרק חדש בהיסטוריה.

כעת חיוני לסיים במהירות את המלחמה בעזה, סבור איגנציוס. זוהי נקודת מפנה, בה האינטרס הברור של ישראל, של הפלשתינים ושל כל המזרח התיכון הוא לסיים את העימות. ישראל חיסלה למעשה את כוחו הצבאי של חמאס, בהסכמה שבשתיקה מצד סעודיה ומדינות ערביות אחרות. סוף-סוף מגיע "היום שאחרי": ביידן צריך לסייע לישראל לסיים את המלחמה ובסיוע ערבי למצוא דרך שתוביל בסופו של דבר למדינה פלשתינית. הבית הלבן אינו מגיב, אך כפי שאמר מייק רותקו כאשר הפסיק לצייר: "שתיקה היא כל כך מדויקת".

המאמר המלא
תאריך:  21/04/24   |   עודכן:  21/04/24
איתמר לוין
+לקראת פעולה ברפיח? הרמטכ״ל אישר תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום
19:17 21/04/24  |  עידן יוסף
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים (א׳) הערכת מצב ואישורי תוכניות להמשך המלחמה בפיקוד הדרום, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן ומפקדים נוספים.
עודד בסיוק, ירון פינקלמן, הרצי הלוי, מתן פלדמן [צילום: דובר צה''ל]
+מת מפצעיו קצין מילואים שנפצע מירי חיזבאללה בשבוע שעבר
18:58 21/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רס״ן (מיל') דור זימל מאבן יהודה, סמ"פ בגדוד 8103 של חטיבת עציוני נפצע אנוש בשבוע שעבר מכטב"ם שפגע במתנ"ס בערב אל-עראמשה שבו שהו לוחמי היחידה והיום נפטר  ▪  בתקרית נפצעו 13 לוחמים נוספים, בהם חמישב קשה
רס״ן (מיל') דור זימל
+תוניסיה מונעת הכנסת מזון כשר לפסח ליהודים בגלל כיתוב בעברית
18:53 21/04/24  |  עידן יוסף
הקהילה היהודית בתוניסיה, המונה פחות מ-2,000 נפשות, מודאגת לאחר שהאוכל הכשר לפסח שנשלח אליהם מישראל לא מוכנס לתוניסיה - בשל כיתוב בעברית. בכאן חדשות פורסם כי בימים האחרונים נתקלים בני הקהילה בקשיים משמעותיים לקבל את מוצרי המזון הכשרים הנשלחים אליהם מישראל - בניגוד לשנים קודמות - בהן לא הורגשו כלל בעיות.
+נתניהו: בקרוב - מכות כואבות נוספות על החמאס
17:29 21/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון גלנט: "כוחות אירנים מנסים להגיע עד גבול רמת הגולן"  ▪  גנץ: "בונים מנופי לחץ מדיניים, צבאיים וכלכליים נגד חמאס - שאינו חסין גם במלונות פאר"; "הקואליציה האזורית בהובלת ארה"ב חייבת להיות חלק מתוכנית הפעולה שלנו"
נתניהו. החמאס מכביד את לבו [צילום: לע"מ]
+צה"ל תקף בלבנון מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים ותשתיות טרור
17:27 21/04/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו שני מבנים צבאיים בהם שהו מחבלים במרחב עייתא א-שעב ותשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים א-נקורה ומג'דל זון.

מוקדם יותר היום זוהו שני שיגורים משטח לבנון שחצו לעבר מרחב ראש הנקרה, צה"ל תקף את מקורות הירי. אזרח נפצע קל ומטופל במרכז הרפואי לגליל בנהריה. בתגובה לשיגורים, מטוסי קרב תקפו תשתית טרור במרחב אל קטראני.
+נוטרלה מחבלת שניסתה לדקור חיילים במחסום בקעות שבבקעת הירדן
15:45 21/04/24  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן כי מחבלת הגיעה למחסום בקעות שבחטיבת הבקעה והעמקים וניסתה לדקור לוחמי צה"ל שהיו בעמדה. הלוחמים הגיבו בירי ונטרלו את המחבלת. אין נפגעים לכוחותינו.
+דו"צ על סערת נצח יהודה: הגדוד נלחם בעזה, לא מוכרות שום סנקציות
15:40 21/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בהודעה נמסר כי הגדוד נלחם כעת באומץ ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי ורוח צה"ל ועקרונות הדין הבינ"ל  ▪  באשר לפרסומים נמסר: העניין לא מוכר בצה"ל. אם תתקבל החלטה בעניין היא תבחן
לוחמי גדוד נצח יהודה ברצועת עזה [צילום: דובר צה''ל]
+חה"כ אחמד טיבי ומרכז עדאלה עתרו לבג"ץ בדרישה לאפשר לח"כים לפגוש אסירים פלשתינים
15:25 21/04/24  |  מירב ארד
חה"כ אחמד טיבי ומרכז עדאלה עתרו לבג"ץ בדרישה לאפשר לח"כים לפגוש אסירים פלשתינים. לטענתם, השר בן גביר ושב״ס מונעים מזה שנה מח"כ טיבי להיפגש עם אסירים פלשתיניים, ובפרט האסיר מרואן ברגותי. בעתירה נטען כי איסור זה מונע מחה״כ למלא את תפקידו ולהפעיל פיקוח פרלמנטרי על הפעילות שב״ס, תפקיד זה הינו הכרחי בייחוד נוכח דיווחים רבים אודות תנאי מאסר לא הולמים ואלימות קשה כלפי אסירים פלשתינים, שמגיעה לכדי עינויים, בחצי השנה האחרונה.

+התרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בגליל העליון
15:15 21/04/24  |  מירב ארד
התרעות על חשש לחדירת כלי טיס עוין הופעלו בגליל העליון
+"לחשוף את רשימת הסיוע שמדינת ישראל מעבירה לרצועת עזה"
15:08 21/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בשאילתה שהגישה בעקבות חשיפת תנועת צו 9 ביקשה חברת הכנסת לגלות את רשימת הציוד ההומניטרי שאישרה ממשלת ישראל להכניס לרצועת עזה בימים האחרונים
משאיות סיוע הומניטרי לעזה [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+חמינאי הודה לבכירים בצבא ובמשמרות המהפכה על המתקפה נגד ישראל
14:45 21/04/24  |  מירב ארד
המנהיג העליון של אירן עלי חמינאי נפגש עם מפקדים בכירים בצבא האירני ובמשמרות המהפכה ודרך אותם על המתקפה נגד ישראל
+כניעה ללחץ האנטישמי
14:12 21/04/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני  ▪  מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה הזאת הוא מעשה לא מוצלח שמביס את עצמו
לא נעים לראות ביתן סגור [צילום: לוקה ברונו/AP]
+בן גביר לרה"מ: לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני ולהצביע על חילוט כספי הרש"פ
13:57 21/04/24  |  מירב ארד
בעקבות החלטת ממשל ביידן להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה ומתיישבים ישראלים, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר פנה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו לכנס הערב את הקבינט המדיני-ביטחוני, לצורך קבלת החלטה על סנקציות מיידיות נגד הרשות הפלשתינית.

השר בן גביר מבקש מרה"מ להביא להצבעה בקבינט החלטה על חילוט כספי הרש"פ המועברים לה דרך ישראל, והנחיית משרד האוצר לגבש שורה של סנקציות חמורות נגד הבנקים הפלשתינים.

+פיץ' כסנונית ל-S&P
13:37 21/04/24  |  יריב גוטמן   |   לרשימה המלאה
דוח פיץ' רובו ככולו מזהיר שוב ושוב מפני תרחיש אפשרי של ירידת הדירוג של ישראל, זאת בעיקר בשל האפשרות של הארכות המלחמה ובד בבד רמיזה שעל מקבלי ההחלטות בממשלת ישראל לעשות את הנדרש כדי לא להעמיק את הגרעון
משבר קשה [צילום: אדוארדו מונוז אלברז/AP]
+כתב אישום הוגש נגד אחותו של הנייה: הזדהות עם ארגון טרור
13:27 21/04/24  |  מירב ארד
כתב אישום הוגש נגד צבאח אל סלם הנייה, אחותו של מנהיג חמאס, איסמעיל הנייה, בגין הזדהות עם ארגון טרור והסתה.
+הירי לקיבוץ מירב: כוחות צה"ל חוסמים צירים ופתחו בסריקות אחד חשודים במרחב
12:39 21/04/24  |  מירב ארד
צה"ל מאשר את הירי לעבר קיבוץ מירב: "מחבלים ירו מוקדם יותר היום, לעבר קיבוץ מירב שבחטיבת מנשה, אין נפגעים ונגרם נזק למבנה. כוחות צה"ל חוסמים צירים ופתחו בסריקות אחד חשודים במרחב. במהלך הסריקות בכפר ג׳ילבון מחבלים זרקו מטען לעבר הכוחות שפעלו במרחב, אין נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה״ל ממשיכים בסריקות אחר המחבלים".
+ח"כ סער: אין הצדקה לשום סנקציות חיצוניות
12:37 21/04/24  |  מירב ארד
יו״ר הימין הממלכתי ח״כ גדעון סער: ‏החלטה להטיל סנקציות על גדוד “נצח יהודה״ בצה״ל אינה צודקת ומקוממת. ישראל היא מדינת חוק עם מערכת משפט עצמאית. גם צה״ל מקיים מערכת שיפוט למקרים של הפרת חוק. אין הצדקה לשום סנקציות חיצוניות! על הממשל האמריקני לחזור בו מכוונתו זו ולממשלה יש תמיכה וגיבוי מהאופוזיציה לתביעה זו."

+גיוס החרדים הוא ראש החץ
12:10 21/04/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני שאבי הקונספציה הכושלת הראש-האשם נתניהו יודח
נתניהו. האשם [צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90]
+יד קשה באוניברסיטאות בארה"ב נגד מפגינים אלימים
12:03 21/04/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ניו-יורק טיימס מדווח: אחרי שספגו ביקורת קשה בשל אוזלת היד מול מפגינים פרו-פלשתינים, כמה אוניברסיטאות מובילות מתחילות לאכוף את הכללים, גם מול מי שמביעים התנגדות וחששות
אוניברסיטת ונדרבילט. השתלטות אלימה [צילום: באגסי מיני]
+לפיד: הסנקציות האמריקיות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן
11:42 21/04/24  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה יאיר לפיד: הסנקציות האמריקניות על גדוד נצח יהודה הן שגיאה ועלינו לפעול כדי לבטלן. מקור הבעיה אינו בדרג הצבאי אלא בדרג המדיני. העולם מבין ויודע שהשר בן גביר אינו מעוניין שהמשטרה תאכוף את החוק באיו״ש והשר סמוטריץ׳ לא מתנגד לטרור היהודי ולהתפרעויות המתנחלים הקיצונים. התוצאה היא פגיעה חמורה במעמדה של ישראל כמדינת חוק ושחיקה חמורה נוספת במעמדנו הבינלאומי. חיילי צה״ל ומפקדיו הם הראשונים להפגע ממדיניותה המופקרת וכשלונה המדיני של הממשלה.


+מדבדב על אישור הסיוע האמריקני: "הכוח והאמת מאחורינו"
11:36 21/04/24  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצנו המאוחדת בעבר והגדלת מספר הקורבנות של מלחמה זו"
[צילום: AP]
+הגדת פסח אלטרנטיבית
11:32 21/04/24  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"  ▪  מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפטים יריב לוין שמנסה לגזול את חרותנו - די, דיינו
סדר אחר [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+השר אופיר סופר על הסנקציות על יחידה בצה"ל: בלתי נתפס ולא סביר
10:59 21/04/24  |  מירב ארד
השר אופיר סופר התייחס לסנקציות על גדוד נצח יהודה בראיון לגל"צ: "זה בלתי נתפס ולא סביר, ככל שיעבור הזמן הרעיון הזה יחלוף מהעולם אבל עצם העלתו היא בלתי נתפסת. לנקוט בסנקציות נגד יחידה של צה"ל זה דבר בלתי נתפס ואני לא יודע מה עבר במוחו של ההוגה שחשב על זה"
+אנדרטה פרטית לחייל הראשון שנפל מנתניה
09:29 21/04/24  |  יגאל יששכרוב   |   לרשימה המלאה
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
האנדרטה על שטח פרטי [צילום: יגאל יששכרוב]
+אני פוחד משיח מצורע
09:15 21/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
מציאות מדממת [צילום: איסמאיל אבו דיה/AP]
+האם לומדים משגיאות העבר
08:23 21/04/24  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לא מו"מ [צילום: והאיד סלמי/AP]
+בן-גביר על ה'דרדל'ה': לא מספר סיפורים לעם; ירי טילים חייב להיענות בצורה חריפה
08:02 21/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השר לביטחון לאומי מגיב על הביקורת שהוטחה בו בעקבות הציוץ שבו הביע זלזול במתקפה הישראלית באירן  ▪  "למה לא לספר לכולם שהכרענו את הצד השני והוא "מורתע"??? אז זהו שלא"
בן גביר. "לא מפסיקים לתקוף אותי" [צילום: אבשלם ששוני/פלאש 90]
+דיווח בסוריה: ישראל תקפה גדוד מכ"מ באזור דרעא
07:53 21/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
העיתון אל ערבי אל ג'דיד דיווח כי משלוח של מטוסי קרב מסוג סוחוי 35 מתוצרת רוסיה צפוי להגיע השבוע לבסיס חיל-האוויר הסמוך לאיספהאן, שהותקף בשבוע שעבר
גדוד מכ"מ הותקף גם בשבוע שעבר
+רוצים הכרעה, לא רק גאווה
07:45 21/04/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב  ▪  התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
+נתניהו: אסור להטיל סנקציות על צה"ל
22:57 20/04/24  |  יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו יוצא בחריפות נגד הממשל האמריקני - מחמת כוונתו של הממשל להטיל סנקציות על היחידה נצח יהודה. "אסור להטיל סנקציות על צבא ההגנה לישראל!", אמר נתניהו בהודעה שמסר לתקשורת. "‏אני פועל בשבועות האחרונים נגד הטלת סנקציות על אזרחים ישראלים, כולל בשיחות שלי עם בכירי הממשל האמריקני. ‏בשעה שחיילינו נלחמים במפלצות הטרור, הכוונה להטיל סנקציה על יחידה בצה״ל זה שיא האבסורד ושפל ערכי. ‏הממשלה בראשותי תפעל בכל האמצעים נגד מהלכים אלה".
נתניהו: נפעל בכל האמצעים [צילום: מרק ישראל סלם/POOL פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
השבוע שעבר הוא פרק חדש בהיסטוריה של המזה"ת
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן יודיע בתוך ימים על הטלת עיצומים נגד גדוד "נצח יהודה" לנוכח טענות לאלימות כנגד פלשתינים - כך מפרסם (שבת, 20.3.24) אתר אקסיוס. זו תהיה הפעם הראשונה בהיסטוריה שארה"ב מטילה עיצומים על יחידה בצה"ל. מלבד מניעת סיוע צבאי לגדוד החרדי, קציני הגדוד וחייליו לא יוכלו להשתתף באימונים עם צבא ארה"ב או להשתתף בפעילויות המקבלות מימון אמריקני.
20/04/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית הנבחרים האמריקני אישר הערב (20.4.24) חבילת סיוע חוץ בסך 95 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לישראל. לאחר שהסנאט יאשר את אותה חקיקה, יסתיימו חודשים ארוכים של עיכובים שנבעו מן המחלוקות הפוליטיות בין הדמוקרטים לרפובליקנים ובעיקר בתוך הסיעה הרפובליקנית בבית הנבחרים.
20/04/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
דיון עומק בהנחייתי, על ירי מאות טילים בליסטיים, טילי שיוט וכטב"מים מתאבדים ששיגרה אירן לישראל. בהשתתפות: סא"ל ד"ר דן שיאון, שפיקד על טייסת במבצע "ערצב 19" במלחמת לבנון הראשונה; ד"ר חיים אסא, שהקים וניהל את המועצה לביטחון לאומי, והמומחה הצבאי אלכס צייטלין. ד"ר דן שיאון טען ש"בלילה שבין 14-13 באפריל התרחש במזרח-התיכון אירוע אסטרטגי גלובלי שהוביל צה"ל ובייחוד חיל-האוויר; שהצלחה זאת חיזקה באופן דרמטי את ארצות הברית ומדינות המערב, ופגעה קשה בציר הרשע של רוסיה, סין ואירן". חיים אסא טען שההֶשֵׂג הגדול היה יכולת שליטה ובקרה על מבצע מורכב כזה.
20/04/2024  |  אורי מילשטיין  |   פודקאסטים
צילומי לווין של החברה האמריקנית Umbra Space שבוצעו ביום שישי מעידים על פגיעה בסוללת S-300 המוצבת בנתנז - המוצבת להגנה על המפעל להעשרת אורניום המרכזי של פרויקט הגרעין. כך מדווחת רשת CNN. מכ"ם הסוללה ששודרג למכ"ם של S-400, נפגע ועוור והוצא מכלל שימוש.
20/04/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
ההנהגה הפוליטית של חמאס המתגוררת בקטר, ובראשה מנהיג החמאס איסמעיל הנייה, שוקלת לעבור מהבסיס הנוכחי שלה בקטר, למדינה אחרת. כך מדווח וול-סטריט ג'ורנל. מו"מ מתקיים בימי אלה, וזאת לאחר שהנהגת חמאס יחד עם ראשי קטר לא מצליחים להביא לסגירת עסקה בין ישראל לחמאס לשחרור החטופים ולהפסקת אש, וזאת בשל דרישותיו של ראש חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, שאותן ישראל ממאנת לקבל ובראשן הפסקת המלחמה-תחילה.
20/04/2024  |  יואב יצחק  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יתכן כי בימים אלה אתם נושכים את השפתיים ומשלימים עם החלטות הנראות לכם בלתי נכונות    לא, זה כבר לא זה, הממשלה בדרך להחלטות פליליות
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il