תאונות הדרכים הן אחת מהמכות הקשות ביותר הקיימות במדינה, את זה כולם יודעים. מדי בוקר אנו מתבשרים על כמות ההרוגים ובצמוד לכך על תוכנית "מהפכנית" חדשה למלחמה בתאונות. אחד מהרעיונות האחרונים שהועלו, ודווקא על-ידי המשטרה, היה הרעיון להעניק היתר להורים ללמד את ילדיהם, כבר בגיל 15, את יסודות הנהיגה.
הדבר, אגב, קיים במדינות דוגמת ארה"ב בהן מותר לנהוג עוד טרם קבלת הרישיון בתנאים מסוימים. בבסיס הרעיון עומדת המחשבה כי ככל שילדים יקדימו לאחוז בהגה הם יסגלו לעצמם מיומנויות נהיגה בשלב מוקדם יותר ויהפכו לנהגים טובים יותר לכשיקבלו את רישיון הנהיגה לאחר פרק לימוד עם מורה לנהיגה, מבחן תיאוריה וטסט מעשי.
אל מול הצעה זו יצאו חוצץ ראשי איגוד קציני הבטיחות בתעבורה. מיכה גולד, יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה, טוען כנגד ההצעה, כי הרעיון לאפשר לצעירים "להתרגל להגה" בעזרת המבוגרים בבית כפי שמציעים במשטרת ישראל, הוא מתכון להקניית הרגלי נהיגה פסולים.
עוד מוסיף גולד וטוען, כי להערכתו איש לא יכול לעקוב אחרי ההיסטוריה של המלווה ולהבטיח כי הנחיותיו תואמות את המתודיקה של לימודי הנהיגה. לא זו אף זו, "גם מי יודע כמה עבירות תנועה צברו המבוגרים המשמשים מורי נהיגה לנפש הרכה". לסיום מזהיר גולד גם מפני תרגול הנהיגה של הנער על-ידי הוריו במכונית בה לא מותקנים דוושות נוספות כמו במכונית לימוד נהיגה.
אז מה לעשות? באיגוד קציני הבטיחות בתעבורה ממליצים ללמד נהיגה בשיטת רעיון המלנ"ים (מרכז לימודי נהיגה). בשיטה זו צריך התלמיד, בנוסף ללימודי התיאוריה והנהיגה, להשלים סדרה של 45 מטלות שונות כגון נהיגה בתנאי שטח, נהיגה בחושך, ועוד.
בהערת אגב חשוב לח"מ להוסיף, כי לא אחת נמתחה ביקורת קשה על רמת לימודי הנהיגה בארץ (בדוחות מבקר המדינה ובדוחות של ועדות מומחים שמונו על-ידי שרי תחבורה שונים) תוך העלאת דרישה לרענון הסילבוס, לרענון שיטות הלימוד והחומר המעשי המועבר. גם החובה למלווה לנהג חדש טומנת בחובה בעיה שכן מי ערב לכך שהמלווה לא יקנה לנהג החדש הרגלים קלוקלים? האם בודק מישהו את עברו של הנהג/הורה המלווה? האם נפסל איזה שהוא הורה עם גיליון הרשעות תעבורה עשיר מללוות את ילדו?