גל של גניבת משאיות ומכולות מחניונים פוקד את המדינה בחודש האחרון, המשטרה אינה עושה דבר והשודדים פועלים באין מפריע, כך התריעה היום (22.06.2006) מועצת המובילים והמסיעים. מקורות בענף הביטוח חוששים, כי גל הגניבות יביא להתייקרות ניכרת בפרמיות ביטוח רכוש ורכב.
יו"ר המועצה, גבי בן הרוש, שלח היום מכתב לשר לביטחון פנים, אברהם דיכטר, ובו כתב: "השוד הגדול בנמל אשדוד, בשבוע שעבר, אינו מקרה יחיד. בחודש האחרון נגנבו מכולות של חברות הובלה, ובהם גליל נייר ורהיטים, בחוף שמן בחיפה ובאשדוד".
עוד כתב בן הרוש לדיכטר: "קיבלנו דיווחים, שלפיהם פועלים השודדים בצורה מתוחכמת. במקרים רבים - כך דווח לנו - שלחו השודדים אשת פתיון, המסיחה את דעתם של השומרים, שותה אתם קפה ומכניסה בו סם הרדמה. כך היא מפנה את הדרך לכניסת הגנבים לחניון".
לדברי בן הרוש, המשטרה אינה קיימת. הוא כותב: "המשטרה אינה מגלה תושייה ויוזמה בהגנה על רכוש האזרחים. מתקבל הרושם, שבמשטרה מופעל קשר שתיקה, לא מדווחים על מקרי השוד, לא מזהירים את השומרים, והשודדים פועלים באין מפריע. שתיקת המשטרה אינה יכולה להמשך, והסתרת מידע אינה באה במקום מעשים של ממש לבלימת התופעה!"
המשאיות והמכולות מבוטחות בדרך כלל, באמצעות סוכני ביטוח, בביטוח רכוש, שהוא אחד הענפים בביטוח הכללי. בביטוח זה יש בדרך כלל השתתפות עצמית של כמה מאות או אלפי שקלים, שאינה משמעותית כאשר היקף הגביה מגיע לרבבות או מאות אלפי שקלים. הפרמיה נקבעת על-פי ניסיון התביעות של השנה האחרונה. סביר להניח, כי אם התופעה תמשך, יאלצו חברות הביטוח להעלות את הפרמיה, מה שגם שענף ביטוח הרכוש נושא ממילא הפסדים בחלק מהחברות.
מועצת המובילים אינה גוף סטטוטורי, כלומר אינה פועלת על-פי חוק. עם זאת, היא מאגדת כמעט את כל החברות הגדולות והבינוניות בענף ההובלה, ומשרד התחבורה מתייחס אליה כגוף המייצג את הענף.