בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בהתאם לצו האופנה והחוק ביפן מציגה דייהטסו את הסוניקה עם מקום לארבעה נוסעים ומימדים קטנים
ביפן, מדינה בה במרבית הערים מקום חנייה הוא מצרך נדיר ומבוקש, מתחרות חברות הרכב זו בזו בהצגתן של מכוניות ננסיות היכולות מצד אחד להשתחל לכל מקום חנייה ומן הצד השני להוביל משפחה שלמה בנוחות. למרות שזו נראית כרשימת דרישות בלתי אפשרית מדהימים כל פעם היפנים בהצגת מכוניות מבריקות המצליחות ליישם את הניגודים הללו. האחרונה להציג מכונית שכזו היא חברת דייהטסו הנמצאת בשליטתו של קונצרן טויוטה היפני. לפתרון של דייהטסו קוראים סוניקה (SONICA) ובהתאם לחוק היפני (הפותר מהוכחת בעלות על שטח חנייה מי שברשותו מכונית מיני) היא מתהדרת באורך של 339.5 ס"מ, רוחב של 147.5 ס"מ וגובה של 147 ס"מ עם בסיס גלגלים נאה למדי (יחסית לקבוצה) של 244 ס"מ. לתוך המימדים הקטנים הללו מצליחים להיכנס ארבעה מבוגרים ולשייט בנוחות (?) ברחבי הכרך הסואן. על הנעתה של המכונית מופקד מנוע קטן בנפח 660 סמ"ק (658 סמ"ק אם נדייק). מבלי להשתמש במגד טורבו מספק המנוע הזה הספק של 47 כ"ס צנועים למדי ב-6,000 סל"ד ומומנט צנוע של 10.5 קג"מ. למרבה ההפתעה עתידה דייהטסו להציע את הסוניקה שלה בשתי תצורות הנעה - קדמית וכפולה קבועה ועם תיבת הילוכים אחת - רציפה. לדברי החברה יתרון גדול נוסף של המכונית הוא צריכת הדלק הצנועה - 21 - 23 ק"מ/ל' (לגרסת ההנעה הקדמית או הכפולה בהתאמה). אז נכון שאין שום סיכוי (כמו גם הגיון) בשיווקה של המכונית הזו לאיזה שהוא שוק מחוץ ליפן, אבל אם במקרה תזדמנו ליפן ותחשקו בסוניקה, כדאי שתשריינו לעצמכם 1.13 מיליון יין (מחיר בסיס לדגם ההנעה הקדמית) או בתרגום לכסף קצת יותר מוכר, כ-44,000 ש"ח.
|
תאריך:
|
25/06/2006
|
|
|
עודכן:
|
25/06/2006
|
|
טל בן יוסף
|
|
ישנן שנים הנחרטות בלב יבואן רכב. קחו את מיצובישי ואת שנת 1997 לדוגמא, השנה בה הגיע לכאן, לראשונה, ה-L200 (שמייד קיבל את השם המקומי מאגנום) שעובדת היותו הטנדר כפול ההנעה האוטומטי הראשון בארץ הפכה אותו ליקיר הלקוחות.
|
|
|
ההאמר המקורי (H1) היה לשם דבר בארה"ב תוך שהוא הופך לסמל בזכות מלחמת המפרץ ובזכות בחירתם של רבים וטובים מבין סלבריטאי ארה"ב להראות בגרסה האזרחית של ההאמר. אז נכון שלאחרונה הודיעה ג'נרל מוטורס על ההפסקה הקריבה והולכת בייצורו של ההאמר H1, אבל בשלב זה ממשיכים במרץ מכירות האח "הקטן" במשפחה, ההאמר H3, וכעת מודיעים בחברה על החלפת יחידת הכוח עימה משווקת המכונית.
|
|
|
חברת UMI יוצאת במבצע מימון חדש לרכישת האיסוזו דימקס. השינוי הגדול במיסוי שוק הטנדרים לאחר הרפורמה במס (שינוי במסגרתו לא ניתן לקבל זיכוי על המע"מ), ומחירם הגבוה של הטנדרים החדשים בשוק הוביל לכך שרוב רובם של רוכשי הטנדרים (פיק אפיים) כיום קונים אותם לצורכי עבודה אמיתית, ולא כהטבת מס.
|
|
|
החוקר הפרטי, דוד ספקטור, הוא הנִילון המרכזי בתלונת שר האוצר, אברהם הירשזון - כך נודע ל- Nfc. על-פי תלונת הירשזון, אותה כבר מסר בעל-פה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ספקטור הפעיל שלושה אנשי עסקים לפחות, שכל אחד מהם העביר מסרים במטרה להרתיעו מלקבל החלטות מסויימות.
|
|
|
שר הביטחון, עמיר פרץ ואלוף פיקוד המרכז, יאיר נוה, חתמו על צווי הגבלת תנועה ל- 13 פעילי ימין קיצוני תושבי השומרון, החשודים בהפעלת אלימות נגד פלשתינים ועימותים עם כוחות הביטחון.
|
|
|
|
|
|
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
|
|
|
איתמר לוין
ע"פ 77/64, הירש ברנבלט נגד היועץ המשפטי לממשלה. השופטים יצחק אולשן, משה לנדוי וחיים כהן. 1 במאי 1964
|
|
|
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|