מעט לאחר השעה 16:15 (שעון ישראל), מעבורת החלל דיסקברי, עם ששת חברי הצוות שלה, נחתה בשלום (יום ב', 17.7.06) במרכז החלל "קנדי". מתוך כך, סיימה המעבורת בהצלחה משימה שנמשכה 13 ימים בחלל וכן שהייה בתחנת החלל הבינלאומית. כך מדווחת סוכנות הידיעות AP.
"ברוכה הבאה דיסקברי, וברכות על המשימה המוצלחת", נאמר ממגדל הפיקוח למפקד המעבורת, סטבן לינדסי, לאחר שגלגלי המעבורת עצרו סופית במסלול הנחיתה. "זאת הייתה משימה מדהימה, באמת משימה מדהימה, ונהנינו מכל רגע בכניסתנו לאטמוספרה ובנחיתה", ענה לינדסי.
המעבורת הגיעה מכיוון דרום, בטיסה מעל האוקיאנוס השקט, מפרץ מכסיקו ופלורידה. משימתה, כזכור, החלה ב- 4 ביולי, יום הולדתה ה- 230 של ארצות הברית.
בשעה האחרונה בטרם נחיתתה של המעבורת, במגדל הפיקוח של סוכנות החלל האמריקנית נאס"א זיהו גוש רחב של עננים, ועל-כן, שינו במעט את תוכנית הנחיתה, אולם ללא אירועים חריגים. מפקד המעבורת התקשה לזהות את מסלול הנחיתה עד מספר שניות בטרם הנחיתה עצמה.
כ- 100 קרובי משפחה וחברים של חברי צוות המעבורת, יחד עם כמות גדולה של עובדים במרכז החלל קנדי, הביעו את שמחתם בעת הנחיתה והשמיעו במשך מספר דקות מחיאות כפיים ושריקות.
גורמים בכירים בסוכנות החלל האמריקנית מסרו כי המעבורת חזרה לכדור הארץ ללא פגע, וכי על אף החששות, לא נרשמו אירועים חריגים במהלך כניסתה של המעבורת לאטמוספרה של כדור הארץ. נראה כי מספר רב כל כך של בדיקות אשר בוצעו על-ידי חברי הצוות במהלך המשימות השונות בחלל, נתנו לבכירי נאס"א את הבטיחות כי המעבורת תוכל לנחות בשלום.
לפי ניסיון העבר, השלבים המסוכנים ביותר במשימות בחלל הינם דווקא יציאת המעבורת מכדור הארץ, וחזרתה. המעבורת דסקברי מכילה מערכת הילוכים מיוחדת וחדשנית, אשר מטרתה להגביר את רמת הבטיחות לאחר הנחיתה ועד העצירה המוחלטת.
מדובר בנחיתה הראשונה של מעבורת חלל במרכז קנדי לאחר כמעט ארבע שנים: המעבורת קולומביה, שאחד מחברי הצוות שלה היה האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון, לא הצליחה להגיע ליעדה; והמעבורת דיסקברי נאלצה לנחות בקיץ האחרון בקליפורניה.