|
|
מצפצף כשצריך להמלט לצל
|
|
|
|
סולם ערכים מ-0-20
|
|
|
|
|
|
לקראת יום הולדתו ה- 60 של הביקיני, כניסתו לעידן האלקטרוני מביאה עמה דגם חדש המאופיין באזעקה 'בילט-אין' המזהירה את הלובשות אותו מפני החשיפה לשמש.
האגודה האמריקנית למלחמה בסרטן מדגישה כי הדרך הטובה ביותר להוריד את הסיכון לסרטן העור, הצורה הנפוצה ביותר של המחלה אצל בני אדם, היא להמנע מחשיפה מוגזמת לשמש ולמקורות אחרים של אור אולטרה-סגולי (UV).
לכן, החברה הקנדית 'Solestrom' המציאה ביקיני חדש שיוצא לחנויות בחודש הבא, והוא כולל מד UV המחובר לחגורה ואזעקה המצפצפת כדי להודיע ללובשת מתי עליה להמלט אל הצל.
דובר החברה אמר כי החברה זיהתה את הדאגה הרבה לגבי החשיפה לשמש וסרטן העור ואת הדרישה ללבוש בטוח, ולכן תכננה בגד ים שיהיה גם בטוח ללובשות אותו.
מד ה- UV המחובר לביקיני, שמחירו 190 דולר, מציג את רמת העוצמה של קרני ה- UV על סולם ערכים מ- 0-20. הרגישות של אדם לקרני UV תלויה בעיקר בסוג העור, אך בדרך כלל ערכים של 3-5 נחשבים לעוצמה מתונה, 8-10 עוצמה מאד גבוהה וכל מה שמעל 11 - קיצוני.
ההזמנות כבר זורמות
לדברי החברה ישנה דרישה גבוהה ככר עכשיו מאוסטרליה ודרום אפריקה, מדינות בהן שיעור מקרי סרטן העור הוא הגבוה בעולם. בארצות הברית בלבד מתגלים מיליון מקרים חדשים בכל שנה.
למרות המודעות הגוברת לסכנה שבשמש, מכירות הבקיני, החוגג, כאמור, את יום הולדתו ה- 60 החודש, עדיין גבוהות.
סקר חדש שנעשה על-ידי חברת סקרי שוק אמריקנית גילה כי מספר בגדי הים הנמכרים בארצות הברית עלה ב- 18.8% ל- 33.6 מיליון בשנה שהסתיימה באפריל 2006, כשערך המכירות הכולל הוא 811 מיליון דולר.
בגד הים המורכב משני חלקים קיבל את שמו הרשמי ביקיני ביולי 1946, על-ידי המהנדס הצרפתי לואיס ריד ששכנע את רקדנית העירום מישלין ברנרדיני להופיע עם הדגם שלו בתחרות יופי בפריס.
ריד קרא לעיצוב החדש על-שם איי באטול ביקיני שבאוקינוס השקט, היכן שארצות הברית עשתה ניסויים בפצצה האטומית, מאחר שחשב כי ההתרגשות סביב בגד הים תהיה כמו... הפיצוץ...