דלק US הולדינגס מדווחת (ד', 9.8.06) על רווחי שיא בדוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2006. הרווח הנקי זינק פי 6 ברבעון זה והסתכם בכ- 42.2 מיליון דולר בהשוואה לכ- 6.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי המדולל למניה גדל בשיעור של למעלה מ- 500% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
מכירות החברה ברבעון הסתכמו בכ- 819.6 מיליון דולר, גידול של 78% לעומת כ- 459.7 מיליון ברבעון מקביל אשתקד, וכ- 659.8 מיליון דולר ברבעון הקודם.
לדברי עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל דלק US, "החברה השיגה תוצאות יוצאות מן הכלל ברבעון השני של 2006. במגזר הזיקוק היקף המכירות הממוצע הגיעה לשיא של 57,036 חביות ליום, גידול של 17.7% לעומת רבעון מקביל אשתקד ושל 5.1% לעומת רבעון ראשון 2006. חוזקה של הפעילות הקמעונאית מתבטא בגידול במכירות בחנויות הנוחות, הנובע הן מגידול של כ- 4% במכירות בחנויות דומות והן מהרחבת רשת החנויות, בעקבות רכישת חנויות BP בדצמבר 2005".
בנוסף הוא מציין, כי "למרות ההתייקרות המשמעותית שחלה במחירי הדלקים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הצלחנו להגדיל את הרווחיות הגולמית לגלון, אשר עמדה ברבעון השני על 0.161 דולר".
מגזר הזיקוק
תרומת פעילות מגזר הזיקוק לרווחיות החברה ברבעון השני של 2006 הסתכמה בכ- 67.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ- 11.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בתרומה נובע הן כתוצאה מעלייה בהיקף המכירות של בית הזיקוק אשר הסתכמו בתקופה בכ- 57,036 אלף חביות ביום, הן כתוצאה מגידול במרווחי הזיקוק.
הרווח הגולמי לחבית ברבעון השני של השנה הסתכם בכ- 16.34 דולר בממוצע. רווח גולמי זה היווה למעלה מ- 106% ממרווח הזיקוק 5-3-2 בארה"ב (באזור מפרץ מקסיקו), זאת לעומת רווח גולמי של 7.58 דולר ברבעון המקביל אשתקד, אשר היווה 88.4% ממרווח הזיקוק.
עלות היצור הישירה לחבית שנמכרה הסתכמה בכ- 3.31 דולר לחבית, קיטון של כ- 11% בהשוואה לכ- 3.71 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בעלויות היצור משקף שיפור ביעילות היצור ועלייה של 9.7% במספר החביות הממוצע ליום ל- 57,342, כמו גם ירידה במחיר הגז הטבעי המשמש לתהליך הזיקוק.
מגזר חנויות הנוחות והתדלוק
מכירות מגזר חנויות הנוחות והתדלוק ברבעון השני של 2006 הסתכמו בכ- 365.6 מיליון דולר, גידול של כ- 36% לעומת כ- 269.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נבע בעיקר מרכישת חנויות BP בדצמבר 2005, מעליה במחירי הדלקים ומגידול במכירות המוצרים והדלקים בחנויות דומות. מגזר חנויות הנוחות תרם לרווחיות החברה כ- 15.2 מיליון דולר ברבעון השני של 2006.
ברבעון זה הסתכמו מכירות הדלקים לסך של כ- 95.2 מיליון גלונים, זאת לעומת כ- 86 מיליון גלונים ברבעון המקביל ב- 2005. עיקר הגידול בגלונים נובע ממכירות חנויות BP. סך מכירות הדלק במגזר זה עלה ברבעון ב- 45.9% והסתכם ב- 283.2 מיליון דולר, לעומת 194.1 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בנוסף, ברבעון השני של 2006 חלה עלייה בשיעור של 9.1% במכירות החנויות אשר הסתכמו ב- 82.4 מיליון $ לעומת 75.5 מיליון $ ברבעון המקביל. הגידול במכירות בחנויות הנוחות נובע הן מגידול בסך של כ- 4% במכירות בחנויות דומות ומגידול במספר חנויות הנוחות שמפעילה החברה, שהסתכמו ב-349 חנויות לעומת 329 אשתקד, בהן חנויות BP.
בחברה מציינים, כי השיפור ברווח הגולמי נבע בעיקר מגידול במכירות מוצרים בעלי שולי רווח גבוהים, כגון מזון ומשקאות נלווים אשר מכירותיהם ברבעון צמחו בכ- 11.4% לעומת אשתקד. הגידול במכירות מוצרי המזון והמשקאות הנלווים מיוחס, בין היתר, לכך שהחברה הסבה שתי חנויות קיימות לחנויות במותג הקונספט "Mapco Mart".