|
קוראים חדשות באינטרנט [צילום: ארכיון]
|
|
|
|
|
|
לראשונה בהיסטוריה, העיתונים המקוונים עקפו את העיתונים ואת המגזינים המודפסים, והפכו למקור המידע השני בחשיבותו עבור צורכי החדשות ביבשת אירופה. העיתון הבריטי "Financial Times" מדווח, כי למרות השיפור במעמדה של רשת האינטרנט בזירה החדשותית, עדיין שומרת הטלוויזיה על המקום הראשון.
לפי מחקר שהוביל העיתון, אזרח אירופאי ממוצע מבלה 12 שעות מדי שבוע מול מסכי הטלוויזיה. לפי המחקר, שנערך על-ידי חברת "Jupiter Research" בקרב 5,000 משתתפים בבריטניה, גרמניה, איטליה וספרד, האירופאים מבלים ארבע שעות שבועיות מול מסך המחשב בגלישה באינטרנט, בשעה שהם משקיעים שלוש שעות בלבד מדי שבוע בקריאת חדשות מעיתונים מודפסים וממגזינים.
הנתונים באשר לצריכת החדשות מרשת האינטרנט מסמנים עלייה חדה: ב- 2003, אירופאי ממוצע בילה שעתיים בשבוע בלבד מול מסך המחשב, וכיום מדובר בנתונים כפולים. "העובדה שצריכת החדשות באינטרנט עקפה את צריכת החדשות מעיתונים מודפסים וממגזינים מצביעה על החשיבות של רשת האינטרנט עבור קהל צרכני החדשות ביבשת אירופה", אמר מארק מוליגן, סגן הנשיא של חברת המחקר.
"השינויים הללו צפויים להוביל לשינוי באסטרטגיית הפרסום של המפרסמים, ובאסטרטגיות תקשורתיות בכלל", הוסיף מוליגן.