|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איך לשמור על תפקוד מיני וזוגיות בריאה אחרי גיל 50
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך
[צילום: יחסי ציבור]

קאיה קרניבל החדשה בישראל

החל שיווקה של הקאיה קרניבל בארץ עם מנוע טורבו דיזל ושתי רמות גימור
06/11/2006  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: טל בן יוסף  |    |  תגובות

בימים אלה החלה חברת קאיה מוטורס ישראל (ק.מ.י.) בשיווקה של הקאיה קרניבל החדשה בישראל. הקרניבל החדשה הושקה לפני כחצי שנה במסגרת המהפכה שמבצעת חברת קאיה במגוון דגמי המכוניות והתאמתן לאסטרטגיה שקבעה לעצמה החברה - הגדלת המכירות בשוק האירופאי.

הקרניבל החדשה תשווק בישראל עם מנוע טורבו דיזל 2.9 ל', המצויד בהזרקת מסילה משותפת ומגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה. הוא מספק 185 כ"ס ובעל מומנט של -35 קג"מ בין 1750 ל-3500 סל"ד. למנוע שודכה תיבת הילוכים טיפטרוניק .

המכונית תשווק בשתי רמות גימור - LX ו-EX. גרסת EX כוללת בין היתר, מזגן מפוצל עם בקרת אקלים ומערכת שליטה לנוסעים מאחור, כסא נהג חשמלי (כאשר מושב הנהג נע לאחור עם כיבוי הרכב) ושש חלונות חשמל. ברשימת ציוד הבטיחות הסטנדרטי של הקרניבל ניתן למצוא: שש כריות אוויר, ABS ו- EBD עם חלוקת עוצמה, בקרת יציבות (אופציה בתשלום-ESP).

מנהל השיווק והמכירות בק.מ.י. זהר באלי אמר, כי בשנים האחרונות הובילה הקרניבל את טבלת המכירות המינואנים בישראל, והקרניבל החדשה צפויה להמשיך ולהוביל בשוק המינוואנים אודות לשיפורים הרבים שחלו בה ואודות המחיר האטרקטיבי בו היא נמכרת".

מחיר קרניבל LX - 199,900 ש"ח (קבוצת רישוי 5) ומחיר קרניבל EX - 214,900 ש"ח.

איך מכניסים שבעה אנשים?

מי שחשש כי הקטנת המרכב ב-12 ס"מ תתבטא בצפיפות בתא הנוסעים, התבדה. המרחב העומד לרשות הנוסעים שופר. אז לא ממש בדקנו כמה ליטרים מכיל המרחב העכשווי לעומת הקודם, באבל אין ספק שמחלקת הנדסת האנוש עשתה עבודה טובה. המושבים המסודרים באופן שונה (2 מקדימה, 3 באמצע ושניים מאחור לעומת הדגם הקודם בו דווקא השורה האחורית הציעה שלושה מושבים ואילו המרכזית הציעה מקום לשניים) ו...ריאלי, או במילים פשוטות, הפעם באמת אפשר להסיע שבעה מבוגרים, אם כי את הגדולים שבניהם עדיף להושיב במרכז (שפע של מקום עם צפיפות קטנה באזור הכתפיים למאותגרי הגודל שבינינו) ולא מאחור - קצת צפוף ולא לא ממש נוח להשתחל לשם.

עוד בשם היעילות הוענקה לכל מושב יכולת תזוזה עצמאית, כך שכל אחד יכול להזיז ולכוון לעצמו את המושב לפוזה הנוחה לו, או לחילופין לפרק כל מושב בפני עצמו ולהוציאו אל מחוץ לרכב לשם הגדלת נפח אחסון המטען העומד על כמעט כלום בעת השימוש בשבעת המושבים (172 ל'). מודולריות היא שם המשחק, והמשחק הזה פועל יופי.

פעולת הפרוק וההוצאה פשוטה יחסית ורק משקלו הגבוה של כל מושב יקשה על עקרת ועקר הבית הממוצעים לבצע זאת לבד. מבחינת פינוק מציע הקארנבל חבילה נאה -בקרת אקלים מפוצלת בשלישית (ימין-שמאל-אחור) עם שליטה נפרדת ליושבים מאחור, פתחי אוורור בכל שורה, אפשרות פתיחה חשמלית של ששת החלונות, בקרת אקלים מפוצלת לשלוש (ימין-שמאל-אחור) עם שליטה נפרדת, פתחי אוורור עם סגירה נפרדת בכל שורה, תאי אחסון נוחים לרבות תא אחסון למשקפים, מחזיקי כוסות ובקבוקים מכל מין וסוג, מראה פנוראמית הנשלפת מהתקרה ומאפשרת להביט בילדים מאחור ועוד.

עוד ברשימת האבזור התקני - שש כריות אוויר, ABS עם חלוקת עוצמת בלימה, בקרת יציבות ואופציה למשענות ראש אקטיביות כנגד "צליפת שוט". מבחני ריסוק אירופאים טרם נערכו, אלו האמריקנים (המחמירים פחות) העניקו לרכב ציון טוב. בתחום האופציונאלי יוצעו (בגרסאות ה-EX) כיוון חשמלי למושבים הקדמיים (עם אפשרות להזזת מושב הנהג אחורה לאחר הכיבוי לשם הקלה על הכניסה והיציאה), דיפוני עור, דלתות צד ומטען חשמליות עם שלט רחוק, דוושות מתכווננות חשמלית, בקרת שיוט וכו'.

את חלק ההתרשמות נסגור בנימה פולנית, וזו האוהבת להתלונן תטען כי לחלק מהגרסאות, אלו הפחות מאובזרות ומפוארות, אפרוריות מה וזאת למרות השיפור הכללי במראה ובאיכות. זו האחרונה אומנם השתפרה אבל עדיין ביותר מדי מקומות בולט פלסטיק נאה למראה אך פשוט למגע. גם את מיקום מחשב הדרך ומתגי הפתיחה לדלתות ולגג פחות אהבנו (בתקרת הרכב) וכך גם את בלם החניה המופעל ברגל. המושב ניתן לכיוון מלא ומציע תנוחת ישיבה גבוהה שאינה ניתנת לכיוון מושלם (בעיתית קצת לנהגים גבוהים) בגלל הגה במתכוון רק מעלה-מטה.

אירוע ההשקה

עוד בטרם קיבלנו את הרכב למבחן ישראלי, נביא לכם את רשמינו מאירוע ההשקה של המכונית שנערך לפני כחודשיים בלוקסמבורג:

מהפכה. ממש מהפכה. אין לי מילה אחרת לתאר את שעולל הקרניבל לקאיה, מותג קוראני שעד להגעתו של המיניוואן שלה לארץ סבל מתדמית נחותה, שם שעורר גיחוכים ואסוציאציות, ומוצרים שהיו... לא ממש מוצלחים, אם נתבטא בעדינות.

זרעי המהפכה נזרעו ונבטו בשנת 99, ממש לפני סיומו של מילניום הגיעה לארץ מיניוואן, לא ממש סקסי במראהו אבל יעיל בהרכבו - גדול, מרווח, בעל שבעה מקומות, חסכוני בזכות מנוע הדיזל ו"הגיוני" לישראל בזכות שילובו של אותו מנוע עם תיבת הילוכים אוטומטית - הכרח בלתי ניתן לפשרה בשוק שלנו.

הוסיפו לכך תמחור טוב וקיבלתם להיט מכירות. ולא, לא רק בארץ. תתפלאו לשמוע אבל גם באירופה נחל הקרניבל הצלחה. וזה החדש מכוון באופן מוצהר לכיבוש היבשת.

טוב מראה עיניים

הפגישה הראשונה בייננו התרחשה במגרש החניה המבודד של נמל התעופה בלוקסמבורג. וההתחלה הייתה טובה - בחלק של העיצוב נחלה קאיה, לפחות לטעמי, הצלחה. זה לא שהמוצר שלה סקסי, ובאמת, כמה סקסי יכול מיניוואן להיות, אבל קאיה הצליחה לעצב מכונית שלמרות הצמיחה במרבית הממדים (גובה ורוחב) הוא נראה קטן מקודמו.

אני לא ממש בטוח שקטן היא המילה המתאימה כאן ואולי עדיף להשתמש במילה "ידידותי". הוא יותר ידידותי לעין המתבונן שכן הקרניבל החדש נראה יותר קומפקטי, יותר נחמד ואם נסכם במילה אחת - פחות מגושם מקודמו. הצלחתם של מעצבי קאיה נמדדת גם בכך שלמרות "הידידותיות" החדשה עדיין לא ניתן לטעות בזהותה של המכונית ובמבט הראשון יוכל כל אחד לזהותה כקרניבל.

מבחינת מימדים קוצרה המכונית ב-12 ס"מ (481 ) ותתפלאו לשמוע אבל בארה"ב נמכרת גרסה ארוכה יותר (תחת השם סדונה עם בסיס גלגלים של 302 ס"מ). אבל לעומת ארה"ב שם הגודל כן קובע, באירופה גם קובע הגודל, אבל מצידו הקטן. האירופאים מעדיפים מכוניות קטנות יותר - קטן משמעו חסכוני ולא מאיים.

בסיס הגלגלים משתרע על 289 ס"מ. אז אולי האירופאים אוהבים "קטן", אבל גם עם המימדים המוקטנים הקרניבל עדין נחשב לאחר הגדולים באירופה. בקאיה מתגאים כי השינויים שעברה המכונית שיפרו את קוטר הסיבוב שירד ל-5.8 מ'.

ואם זה לא מספיק לכם אז קאיה מציעה כאופציה מערכת בשם VRS (VARIABLE RACK STROKE) המאפשרת זווית גדולה יותר לגלגלים הפונים במטרה להקטין עוד יותר את קוטר הפניה לכדי 5.5 מ'.

יוצאים לדרך

קבוצת המניוואנים שהועמדה לרשותנו כללה שני סוגי מנועים, מן הסתם אלו עימם תגיע הקרניבל לאירופה - טורבו-דיזל בנפח 2.9 ליטרים יצג את אגף הסולר ומנוע 2.7 ליטרים בתצורת V6 הלוגם בנזין. ראשונה לנסות ולהרשימנו התייצבה גרסת הבנזין. את זו האחרונה ניתן למצוא גם בחרטומה של המג'נטיס מצד קאיה ושל הסנטה פה אצל יונדאי, החברה האם. כך או כך, מייצרים 2.7 הליטרים 189 כ"ס.

מי שתמה, כמונו, מדוע רכב גדול (ומן הסתם גם כבד - סביב השני טון בתלות בגרסה) לא מקבל מנוע חזק יותר, הקיים אגב בקונצרן, ניתקל בשתיקה מעיקה מצד נציגי היצרן. אני לא יודע אם הקוריאנית שלי חלודה או לחילופין האנגלית שלהם חלשה, אך תשובה משביעת רצון לא ממש קיבלנו. אה, כן - "בעתיד", אמרו ולא יספו.

וכך, חלפו להם בנעימים נופיה הקסומים והירוקים עד להכאיב של לוקסמבורג תוך ששותפי לנסיעה ואני מעדכנים האחד את השני בגדילתו של נכדו הבכור ובהתפתחותו של ילדי הראשון התופח לו כעת ברחמה של אימו. האמת היא שהזינוק הראשוני מעורר ציפייה אך מכאן והלאה מגלה גרסת הבנזין עצלות והיא דורשת דרבון, שלא תמיד עוזר. לסיבת היחס בין המשקל להספק מתווספת גם בעיית תיבת ההילוכים האוטומטית. משום מה בחרו בקאיה לצייד את הקרניבל בתיבה בעלת ארבעה הילוכים, דבר שחייב הילוכים ארוכים הפוגעים גם הם בקצב התנועה.

הפתרון נמצא בדמות "הדרבון" הכרוך בתפעול ידני של התיבה במטרה להשאירה בהילוך נמוך ואת המנוע בסל"ד גבוה. ומרעיש. בקיצור - תשודך תיבת חמשת ההילוכים למנוע חזק יותר ואז כולם יהיו מבסוטים.

יומה השני של ההשקה העביר את שותפי ואותי אל מאחורי מנוע הדיזל החשוב בהרבה בעבורנו. למה? למי שהספיק לשכוח את דברי הטעם והחוכמה שכתב הח"מ בתחילת הכתבה - בין היתר הפך הקרניבל ללהיט בזכות המענה לדרישת הדיזל-אוטומט. למנוע, המבוסס על המנוע הקודם, טכנולוגית מגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה והזרקת מסילה משותפת שעזרו לו לשפר את נתוניו ולהציע 185 כ"ס ו-35 קג"מ.

בניגוד לעבר שודך המנוע לתיבת הילוכים אוטומטית עם חמישה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. ובמבחן המציאות? ובכן, עד לכניסתו של המגדש לתחום האפקטיבי (סביב ה-1,750 סל"ד) המנוע די חלש והדבר בא לידי ביטוי בעיקר בנסיעות הפקקים - נסיעה איטית המחייבת זינוקים מדי פעם. כשמטפסת מחט הסל"ד משתפר מצב העניינים והמנוע כבר מרשים ומספק בהחלט ומעניק יכולת האצה ונסיעה טובים, שוב, כל עוד המחט נמצאת צפונית ל-1,700. התרשמותנו הייתה נוסקת עוד יותר לו המנוע היה קצת יותר שקט בפעולתו. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה אם כי מעט עצלה. תפעול ידני אפשרי במידה מסוימת שכן התיבה לוקחת פיקוד בעת ההגעה לפאתי הקו האדום במד הסל"ד. מנגד היא לא תוריד הילוכים לבד.

למרות שלא ממש ציפינו לכך - מטעמים של חוסר רלוונטיות - הפתיע אותנו המכונית דווקא בתחום ההתנהגות. למה לא רלוונטי? נו באמת, כמה מכם לוקחים את אשת חיקם פלוס חמישה עוללים ויוצאים לתת בגז בכביש המפותל? אבל בשל החובה המקצועית... נציין כי בתחום הזה עברה דילגה קאיה כמה דורות קדימה. וכך, בעוד שהדגם הקודם היה מסורבל בנסיעתו ובהתנהגותו, בא זה החדש ומציע יכולות גבוהות יותר בתחום הניהוג, זווית הגלגול התנהגות הכביש ותחושת הביטחון שהוא מעניק לכם.

אפרופו תחושת ביטחון, באמת הגיע הזמן לשדרוג שעברה מערכת הבלמים המציעה כעת בלמי דיסק בארבעת הגלגלים ויכולת בלימה גבוהה. לביטולה של הרפיסות שהייתה מנת חלקה של מתלי הקרניבל הקודמת יש אומנם יתרון בהתנהגות, אך מנגד הפכה הנסיעה לנוקשה יותר. מכיוון שכבישי לוקסמבורג אינם מזכירים במאומה את כבישי ארץ הקודש, נאלץ לבחון זאת במגרשנו הביתי, אך בשיבושים שכם מצאנו שם ניכר היה שהמכונית נוקשה ומעבירה את תחושת המפגש עם הדרך לידי הנהג דרך גלגל ההגה. זה מצידו לא ממש משתף את הנהג בתחושותיו, אבל מכיוון שנהיגה נמרצת אינה מסוג הנהיגות שמחפשים ברכב כזה, אז זה לא ממש מציק.

תמשיך להוביל

אז מה היה לנו? מכונית חדשה, איכותית יותר, מרווחת יותר, מתנהגת יותר , חזקה יותר, בעלת הילוך אחד יותר ומגושמת פחות. בקיצור, אם עוד לא הבנתם - שיפור משמעותי לעומת הדגם הקודם. ומכיוון שעם הגעתו הוא צפוי להיות כמעט לבד במערכה אין ספק שהוא ישמור על מעמדו. אתם יודעים מה, גם עם תחרות הוא עתיד לשמור על מעמדו. מגיע לו. מגיע לקאיה.

תאריך:  06/11/2006   |   עודכן:  06/11/2006
טל בן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קאיה קרניבל החדשה בישראל
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דוד הרבנד
6/11/06 22:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זרים מחוץ לאיחוד האירופי יזדקקו לתעודת זהות בריטית על-מנת למצוא עבודה או לקבל הטבות בבריטניה, תחת תוכנית חדשה אשר תיכנס לתוקפה ב- 2008, כך אמר ראש הממשלה, טוני בלייר, בדיילי טלגרף הבריטי (ב').
06/11/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
בבריטניה הואשמה אישה כי הפכה את גיסתה לשפחת בית, אילצה אותה לעשות את עבודות הבית כשהיא ערומה, והיכתה אותה קשות.
06/11/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
סדאם חוסיין יערער (ב', 6.11.06) על גזר דינו לאחר שהורשע בפשעים נגד האנושות ונשלח לחבל התלייה.
06/11/2006  |  הדר פרבר  |   חדשות
רשת האופנה "אשה אשה" שכרה מאמות השקעות חנות בת 65 מ"ר בקניון ערים, במרכז כפר סבא. היא תשלם 60 דולר למ"ר לחודש, או 7% מהמחזור, הגבוה מבין השניים. החוזה צמוד למדד, ל- 3 שנים, עם אופציה לעוד 3.
06/11/2006  |  אלעזר לוין   |   חדשות
חברת הבנייה יצחק שטרן זכתה במכרז של קופת חולים מכבי, ותבנה בעבורה את בניין המרפאות המרכזי במודיעין, ב- 24.5 מיליון שקל. הבניין הוא בן 4,500 מ"ר ב- 4 קומות, ועוד חניון תת-קרקעי בן 5,500 מ"ר. חברת שטרן תבנה את השלד והמעטפת. הבנייה מתחילה בימים אלו, ותסתיים בעוד 8 חודשים.
06/11/2006  |  אלעזר לוין   |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
קיים חשש כבד שנתניהו ייבהל כדרכו ולא יעמוד מאחורי ההצעה שהגיש לאמריקנים, ויוסיף נטל על היחסים שהוא ממילא חורך עם ארצות הברית
אלי אלון
אלי אלון
שלט רחוב צד את עיני ועורר סקרנותי    מלבד שמה של דנה ותאריך הולדתה ומותה אין בו מידע ולו ברמז מי הייתה ובמה זכתה לכבוד שרחוב יקרא על שמה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
זאת ממשלה שחלק ממנה לא שירתו בצבא או היו ג'ובניקים ומה שחשוב לא פחות - בניהם אינם משרתים בצבא כעת, כאשר אנו במלחמה וחסרים לצבא אלפי חיילים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il