סלקום מפרסמת הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון, המצביעים על גידול של 11.3% בהכנסות לכ- 1.5 מיליארד ש"ח.
הרווח הגולמי השתפר וגם שיעורו עלה מ- 40.5% ל- 41.9%, אף על-פי שהחברה הגדילה את השקעותיה בשיפור השירות ושימור הלקוחות. הרווח הגולמי הסתכם ברבעון הנוכחי ב- 614 מיליון ש"ח, בהשוואה ל- 534 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, ובהשוואה ל- 577 מיליון ש"ח ברבעון הקודם, גידול של 15% ושל 6% בהתאמה.
הוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות ברבעון הנוכחי הסתכמו ב– 333 מיליון ש"ח ושיעורן ירד מ- 25% ל- 22.7%. ההוצאות ברבעון גדלו ב- 1.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כאשר הגידול נבע בעיקר מהגברת מאמצי השיווק וההשקעה המתמשכת בשירות הלקוחות לצד ירידה בתקציב הפרסום.
ה- EBITDA ברבעון הנוכחי הסתכם ב- 503 מיליון ש"ח, גידול של 14% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהגידול בהכנסות החברה וממאמצי ההתייעלות של החברה, שקוזזו בחלקם על-ידי פעולות שימור הלקוחות של החברה, שהביאו לקיטון בשיעור הנטישה.
הרווח התפעולי ברבעון הנוכחי הסתכם ב- 281 מיליון ש"ח, גידול של 37% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המימון נטו ברבעון הנוכחי הסתכמו ב- 53 מיליון ש"ח, לעומת הכנסות מימון נטו של מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות הריבית בגין האג"ח ובגין הסכם המימון עם סיטי בנק הסתכמו ברבעון הנוכחי בכ- 57 מיליון ש"ח.
הרווח הנקי של סלקום ברבעון הנוכחי בנטרול הגידול בהפרשה למס בעקבות פסק דין פז גז, גדל ב- 10.4%, מ- 144 מיליון ש"ח ל- 159 מיליון ש"ח, למרות הגידול בהוצאות המימון. לאחר תוספת ההפרשה למס, שנבעה כתוצאה מפסק דין זה, הסתכם הרווח הנקי ברבעון הנוכחי ב- 120 מיליון ש"ח, קיטון של 17% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. כאמור, קיטון זה נובע בעיקרו מגידול בהוצאות המס ברבעון כתוצאה מהפרשה נוספת למס בסך של 39 מיליון ש"ח, בעקבות פסק דינו של בית המשפט העליון מיום 20.11.06 בעניין פז גז חברה לשיווק בע"מ ואח' נ' פשמ"ג ואח', שהפך את ההלכה שנהגה בעניין הכרה בהוצאות מימון.
גיוס לקוחות – בסיס הלקוחות של החברה לסוף הרבעון הנוכחי עומד על כ– 2.828 מיליון לקוחות. החברה גייסה במהלך הרבעון הנוכחי 70,000 לקוחות חדשים נטו (בנוסף לכ- 80,000 מנויים הנכללים החל מרבעון זה במצבת המנויים של החברה כתוצאה משינוי שיטת ספירת המנויים), בהשוואה לגיוס נטו של 35,000 לקוחות ברבעון המקביל אשתקד. סלקום ממשיכה להתמקד בשימור לקוחותיה ובגיוס לקוחות איכותיים, בין היתר, באמצעות הוספה והפניה של משאבים לשיפור רמת השירות ללקוח.
בהתייחסו לתוצאות הרבעון אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "תהליכי שיפור השירות וההתייעלות, בצד יוזמות שיווקיות והרחבת תחומי הפעילות, אותם ביצעה החברה החל מסוף 2005, משתקפים בפעם הראשונה באופן מלא בתוצאות הרבעון השלישי.
הגידול המתמיד בהכנסות והצמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים, הינו פועל יוצא של הובלה בנתח שוק הדקות, בנתח שוק מינויים וצמיחה מתמשכת בהכנסות מתוכן ושרותי ערך מוסף".
עוד הוסיף עמוס שפירא, כי: "בתחילת הרבעון החלה החברה בשיווק מגוון שירותים ותכנים מבוססי טכנולוגיות מתקדמות דור 3.5 HSDPA, אשר משמשים כמנוע צמיחה חשוב בהתמודדות בשוק סלולרי רווי, זאת לצד השקת שירותי תקשורת קווית גם הם בתחילת הרבעון השלישי. אנו מעריכים כי תחומים אלה ישמשו מנוע צמיחה גם בעתיד."
טל רז מנהל הכספים הראשי של החברה ציין, כי בין ההישגים המשמעותיים ברבעון חשוב לציין את הגידול בתזרים המזומנים שנבע מטיפול אגרסיבי בצד ההכנסות, אך לא פחות משיפור משמעותי הנובע מהתייעלות בצד ההוצאות ומקיטון בהשקעות ברכוש קבוע.
טל רז הדגיש, שתוצאות ההתייעלות משקפות בין היתר התייעלות של 16% במצבת עובדי המטה במהלך 2006, אשר קוזזה בחלקה על-ידי הפניית משאבים לעיבוי מערך שירות הלקוחות ולשימור הלקוחות הקיימים.
טל רז הוסיף, כי גם ברבעון השלישי המשיכה השחיקה בתעריף לדקה, כתוצאה מירידת דמי הקישוריות והתחרות בענף. השפעה זו קוזזה על-ידי גידול בשימושי זמן אוויר ותוכן ועל-ידי התייעלות תפעולית.