רוב הנשים הקנדיות מעורבות בהחלטות הפיננסיות היומיומיות בבית כשיותר ממחצית מהן הן מקבלות ההחלטות העיקריות בבית, כך עולה ממחקר חדש אשר תוצאותיו פורסמו בגלוב אנד מייל (יום ג', 5.12.06).
השפעתן של נשים על הניהול הפיננסי של הבית מכריעה יותר בקרב אימהות לילדים צעירים. בקבוצת המחקר 96% מהן היו האחראיות לניהול הכספים בבית; 63% מהן לבדן ו-33% מהן יחד עם בני זוגן.
נשים רבות מקבלות את התפקיד בשמחה, כך עולה מהדוח על 'צרכניות קנדיות' אשר הוכן עבור מסטרכארד קנדה. המחקר מצא כי 47% מהנשים אמרו כי הן נהנות לנהל את הכפסים בעוד ש-48% היו נייטרליות בתחושתן כלפי התפקיד. רק 7% מהנשים שהשתתפו במחקר אמרו כי הן אינן מחבבות את האחריות.
סגנית נשיאת מסטרכארד קנדה, ג'ניפר ריד, הדגישה כי נשים הן צרכניות רבות עוצמה" וכי על-פי הדוח "הדרך שלהן בשלבי החיים השונים משפיעה על היכן הן מוציאות את כספן, מה סדר העדיפויות שלהן וכיצד הן תופסות את מצבן הכלכלי". הסקר פורסם לקראת פרסום "מסטראינדקס" של חמש שלבי החיים של נשים קנדיות והדרך בה הן מוציאות את כספן במהלך כל שלב. השיווק, כך אומרים במסטרכארד, יהיה טוב יותר לו המשווקים יבינו את שלבי החיים השונים של הנשים הקנדיות.
את המחקר ביצעה חברת הסקרים Environics אשר מצאה גם כי רוב הנשים מאמינות כי מציאת מחיר טוב חשובה יותר מאשר תשלום עבור מותג ידוע, כשהן קונות לעצמן. אימהות צעירות נטו אף יותר למצוא את המחיר הסביר ולאו דווקא את שם המותג. עם זאת, בקרב אימהות, ישנן כמה תוצאות שונות: 32% מוכנות לשלם עבור מותג אם הן קונות מוצרים לבית; אך רק 20% מהאימהות אמרו כי הן מוכנות לשלם יותר עבור מותג טוב יותר כשהן קונות לעצמן.
המחקר של מסטראינדקס מחלק את הנשים על-פי חמישה שלבי חיים וקטגוריות של הוצאות כספיות:
- צרכניות עולות: צעירות בגילאים 34-18 אשר אינן עובדות במשרה מלאה עדיין, יוצרות הרגלי בזבוז בהתאם לאמצעים הפיננסיים המוגבלים שלהן.
- מרוויחות חדשות: נשים בגילאים 34-18 אשר עובדות במשרה מלאה, ואין להן ילדים. הן הופכות לצרכניות פעילות בעלות השפעה חסרת פרופורציה של בזבוזים; על פריטים כגון בגדים ורהיטים.
- אימהות לילדים מתחת לגיל 18: נשים אלה, גם כן בגילאים 18 - 34, הופכות מבזבזניות על עצמן ל"קצינות רכישה ראשיות" של כלכלת הבית. הן מייצגות כמעט שליש מהצרכניות, הן בעלות פחות ביטחון במצב הכלכלי שלהן ומה שמניע את הבזבוזים שלהן הוא הצרכים הביתיים; יותר מאשר הנאה אישית.
- צרכניות מבוססות: נשים בגילאים 54-35 ללא ילדים מתחת לגיל 18 אשר חיים בבית. הן עומדות בפני אתגר כלכלי חדש כגון תמיכה בילדים באוניברסיטה או חסכונות לפרישה; מחצית מהן אינן מרוצות מהמצב הכלכלי הנוכחי שלהן.
- בזבזניות כסף: נשים בגילאים 55 ומעלה בעלות ההכנסה הממוצעת הגבוהה ביותר. הן מדווחות על שביעות רצון אישית מהמצב הכלכלי שלהן, גם כשיש להן הכנסה מוגבלת יותר.