ועדת החינוך, התרבות והספורט דנה היום (ג', 12.12.06) בנושא קידום וטיפוח תלמידים מחוננים. על-פי הגדרת ועדת ההיגוי שמינה משרד החינוך, מספר התלמידים המחוננים גדול פי 3 מאלה הלומדים היום במסגרות הייחודיות השונות למחוננים. המשרד מממן במלואה רק את התוכנית של הכיתות הייחודיות, שם לומדים רק 20% מהתלמידים המחוננים.
יוזם הדיון, ח"כ מגלי והבה (קדימה), אמר כי "בנושא המחוננים, החינוך הדרוזי מופלה. בעוד שבחינוך היהודי, הילדים מאותרים בכיתות ב' ו-ג', במגזר הדרוזי מאותרים רק ב-ו'. בתוכניות שכבר משתתפים, זה רק עד ט', בעוד שביהודי - עד י"ב. גם אחוז הילדים הדרוזים המשתתפים בתוכניות המחוננים, קטן בהרבה מאחוזם באוכלוסיה, ובאופן יחסי ליהודים.
פרופסור זמירה מברך, יו"ר ועדת ההיגוי לנושא המחוננים שמינה משרד החינוך, טענה ש"ההון האנושי הוא המפתח לאיכות המדינה. בכל אזור, לוקחים לתוכניות המחוננים את התלמידים המחוננים ביותר מאותו המקום. יש כוונה להרחיב את פעילות המחוננים מכיתה א'-י"ב בכל המדינה ובכל המגזרים, וכן להרחיב את המדדים שעל פיהם ייבחרו המחוננים".
שלומית רחמל, מנהלת אגף לתלמידים מחוננים, הסבירה שהמשרד מטפח את נושא המחוננים, ולכן הגדיל את הטיפול למתכונת אגף ולא מחלקה, כבעבר. עוד הכריזה כי התקציב השנה לא יקוצץ, למרות קיצוץ בסעיפים אחרים במשרד. באשר למגזר הדרוזי, הילדים מאותרים בגיל מבוגר יותר, משום שבכיתות ב' ו-ג' הם אינם יודעים עברית, ואינם יכולים להשתלב בכיתה דוברת עברית.
ח"כ זאב אלקין (קדימה) אמר בדיון, כי "שמחתי לשמוע את הכרזת המשרד על הכוונה לטפח את המחוננים, אך על-פי הצעת תקציב 2007, יש קיצוץ בבסיס התקציב. גם אם יהיו תוספות, זה אינו חלק מבסיס התקציב ויש חשש שהסכומים ייעלמו בשנים הבאות".
ח"כ חיים אמסלם (שס) התייחס למגזר החרדי, "מעניין אותי לדעת אם בדקו את התוצאות ביחס להשקעה, לאלו עמדות הגיעו הילדים המחוננים בבגרותם. באשר למגזר החרדי, להערכתי, התפיסה המסורתית-דתית היא אנטי טיפוח מיוחד למחוננים. דווקא רבים מגדולי ישראל הגיעו מקרב תלמידים ובינוניים. החשק וההתמדה הם הסוד הגדול להצלחת התלמידים".
ולסיכום הדיון, טען יו"ר הוועדה, ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד), כי "צריך לטפח כל תלמיד כך שימצה את כל יכולותיו, ואנו פועלים לקדם זאת בחקיקה. טיפוח מחוננים דווקא מצמצם את הפערים בין התלמידים, ולא מגדיל אותם כפי שעלולים לחשוב. אני מברך את מגמת משרד החינוך להרחיב את המסגרות לתלמידים המחוננים, אך תמה כיצד ניתן לבצע יותר פעילות בפחות תקציב".