"מחסום ווטש" מגיע לנתב"ג. בשנים האחרונות, ובמיוחד בחודשים האחרונים, מתרבים הדיווחים שבהם נוסעים העוברים בשדה התעופה בן-גוריון, בכניסה וביציאה, נתונים להשפלה בעת ביצוע הבדיקות הביטחוניות בשדה.
ארגון "מחסום ווטש", המקיים נוכחות במחסומי צה"ל, קיים דיונים בנושא עם אנשי "הקרן החדשה לישראל" והחליט, בתמיכתם, להירתם למשימה.
הארגון שיגר מכתב לשר התחבורה, שאול מופז, ולמנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, בו הוצע להרחיב את פעילות הארגון ולקיים תצפיות גם בשדה התעופה, כולל הכשרה ארוכת טווח של הצוות העובד בנקודות המעבר. הפעולה תעשה על-ידי מתנדבות הארגון. עד עתה לא התקבלה תגובה למכתב.
מ"מחסום ווטש" נמסר, כי הארגון "אינו כופר בצורך בבדיקות ביטחוניות, אולם אין הוא מקבל את החשד הסוחף והכולל כנגד אוכלוסיות שונות ובעיקר אוכלוסיות מיעוטים, ובוודאי לא התעמרות והשפלה של כל אדם במעטה של בדיקות ביטחוניות".
ב-4.12.06 פירסמו האגודה הערבית לזכויות האדם והמרכז למאבק בגזענות, הפועלים בתמיכת "הקרן החדשה לישראל", דוח שעניינו הבידוק הביטחוני המפלה בשדה התעופה.
במשרדי שני הארגונים הצטברו תלונות רבות שהגישו אזרחים ערבים על בדיקות ביטחוניות מפלות שעברו בידי אנשי הביטחון, מבלי שנשקף מהם סיכון ביטחוני כלשהו לנוסעים האחרים. לדברי המתלוננים, נהגו בהם אנשי הביטחון באורח מפלה מיד כשנודע להם כי לפניהם אזרחים ערבים - על-פי מראם החיצוני, מבטאם, מקום מגוריהם, או לאחר שהזדהו - ובשל היותם כאלה.
סיפורה של ד"ר נאדרה שלהוב-קבורקיאן, חברת הנהלת הקרן החדשה לישראל וד"ר לקרימינולוגיה באוניברסיטה העברית, עורר תגובות רבות מצד פעילי הארגונים, אשר הובילו ליוזמה החדשה שמטרתה למגר את תופעת ההשפלה.
כזכור, נאדרה היתה בדרכה להרצות בכנס בינלאומי לזכויות נשים בתוניס וחוותה השפלה מצד הבודקים הביטחוניים עד שהחליטה לוותר על הנסיעה. נאדרה סיפרה על בדיקה ממושכת של תוכן המזוודה שלה בפומבי, תוך כדי פיזור החפצים ולגלוגים מצד הבודקים הביטחוניים, פיזור חומרי הקריאה ותמונות ילדיה ולבסוף איסור לקחת איתה את המחשב הנייד האישי שלה.
מרשות שדות התעופה נמסר: "רשות שדות התעופה מתייחסת בכבוד לכל נוסעיה ודוחה מכל וכל טענות בדבר יחס לא הולם/ואו מפלה בבידוק הביטחוני המבוצע מתוקף חוק לכלל הנוסעים בנתב"ג. הבדיקה הביטחונית בנמל התעופה בן-גוריון מתבצעת בהתאם להנחיות המתקבלות מהגורמים הממלכתיים במדינת ישראל ותחת פיקוחם ומיועדת לשמירת בטחונם של כ-10 מיליון נוסעים בשנה".