|
[צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
מתגברת התחרות בין הבנקים לרכוש את אמונו של הלקוחות החרדיים. הבנק הבינלאומי הראשן באמצעות בנק פאג"י הכריז על מבצעים חדשים כדי לרכוש לעצמו לקוחות חדשים, וגם כדי לשמר את מעמדו.
התחרות בין הבנקים הגדולים המתחוללת הרחק מעיני הזרקורים. הציבור החרדי מהווה יעד אטרקטיבי, שכן קצב גידולו כתוצאה מריבוי טבעי עומד על כ-7% מדי שנה. האוכלוסיה החרדית הממוצעת צעירה, וכמחצית ממבני הציבור החרדי בני פחות מ-14. נתונים חדשים מצביעים כי עם יציאתם של חרדים רבים אל שוק העבודה כתוצאה מרפורמת הקיצוץ שהנהיג נתניהו, חל שינוי משמעותי ברמת המחיה שלהם. הדבר הוביל לא מעט חברות לפתוח שלוחות חרדיות.
הנאבקים העיקריים על כיסו של הלקוח החרדי הינם בנק המזרחי, בנק הפועלים וכאמור - גם בנק פאג"י מקבוצת הבינלאומי הראשון המגדיל את ההשקעה בקהילה החרדית, ולבד מהכפלת הסניפים ל-19 ברחבי הארץ, מקיים גם מבצעי גיוס של לקוחות חדשים. ל-Nfc נודע, כי באחרונה החל הבנק בבירור השתלמות לפתיחת סניפי בנק נוספים בצפון הארץ, ומבצע סקרי שוק בנושא.
השירות בבנקים יותאם ככל האפשר לאופי הציבור החרדי, ותהיה בו הקפדה יתרה על הגבלות כמו איסור ריבית.