בשנים 2005 ו-2006 פעל משרד האוצר להגדלת התקציבים לתשתיות, אולם בפועל התקציבים אינם מנוצלים במלואם ועוברים לתקציב הביטחון. כך טוען (יום ג', 23.1.07) מנכ"ל התאחדות הקבלנים, יוסי גורדון, אשר כיהן עד לאחרונה כסגן הממונה על התקציבים באוצר.
נתון זה ונתונים נוספים בנוגע לניצול החסר של תקציבי התשתיות, הציג גורדון במסגרת ישיבת ועד הפועל של התאחדות הקבלנים.
להערכת גורדון, בשנת 2006 הועברו לתקציב הביטחון 3.5 מיליארד שקלים, מתוכם כ-2 מיליארד שקלים מתת ביצוע של פרויקטים בתחום התחבורה והגז.
לטענתו, הסיבה העיקרית לתת הביצוע של תקציבי התשתיות היא הביורוקרטיה בענף ובעיקר הסחבת בוועדות התכנון. "התקציבים המתוכננים יצרו תכונה בענף וציפייה לצבור עבודות חסר תקדים לאחר שנים של קיפאון, אולם בפועל, בשל העיכובים באישור תוכניות ובשחרור מכרזים חדשים, העבודות לא יוצאות אל הפועל, התקציבים לא מנוצלים ומועברים לתקציב הביטחון".
עוד הוסיף ואמר, כי הבעייתיות היא שמרגע שהתקציבים עברו לביטחון, הם לא יחזרו לענף בשנים הבאות, ופרויקטים חשובים שתוכננו לא יצאו לפועל או יידחו.
בעקבות כך, גורדון מציע להקים ועדת שרים שתפקידה העיקרי יהיה להסיר חסמים ו"לשחרר את צווארי הבקבוק בענף התשתיות על-מנת שלא יימשך המצב שקיים רצון מצד הממשלה להעביר תקציבים לתשתיות, אך בפועל לא ניתן לממשם", אמר.