|   15:07:40
  יעקב בר-און  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

"מי שחושף אצלנו שחיתות הופך לקרבן"

עו"ד חיים משגב, מהדוברים הבולטים של מחנה הימין, יורה ללא אבחנה נבואתו לפיה "מי שמתעסק בגירוש יהודים מבתיהם בקיץ 2005, לא יוכל להכין את צה"ל למלחמה בקיץ 2006", התגשמה במלואה ותאמינו או לא, הוא מצדד במועמדותו לנשיאות של שמעון פרס, בר הפלוגתא הפוליטי שלו "כנראה אני לא בנוי לפוליטיקה", הוא אומר
30/01/2007  |   יעקב בר-און   |   חדשות   |   תגובות
עו"ד חיים משגב

מהפך! עו"ד חיים משגב, מהדוברים הבולטים של מחנה הימין, תומך במועמדותו לנשיאות של בר הפלוגתא הפוליטי שלו, שמעון פרס, ולאו דווקא בשל "לא אותו הים", ספר שיחות עמו שהוציא לאור בשנת 2004. זאת הכותרת המפתיעה, ולא בהכרח הצפויה, של ראיון מאלף עם ד"ר חיים משגב, 66, פרקליט צמרת, מרצה למשפט ומראיין בטלוויזיה וברדיו. אבל בדרך למרוץ אל משכן הנשיאות עלינו ללבן עמו אי אילו סוגיות אחרות.

אתה רגוע ביודעך שנשיא המואשם באונס מסרב להתפטר, או שמא עודך עומד על דבריך ש"חזקת החפות של נשיא המדינה הפכה למרמס בידי כל זב חוטם"?

"אני באמת חושב שגרמו עוול לנשיא הזה עם כל ההתנהלות של המשטרה, הפרקליטות, היועץ המשפטי לממשלה והתקשורת. אני מכיר אותו אישית, ואף ראיינתי אותו בתוכנית הטלוויזיה שלי 'באש צולבת'. קצב הוא איש טוב שנקלע למצוקה רבה ערב בחירתו לפני שש שנים וחצי, אז הוא שאל כיצד ניתן להפריך את השמועות נגדו. האליטות השמאלניות לא קיבלו את הבחירה שלו והיו בטוחות ששמעון פרס, יקיר השמאל, ייבחר, והנה הגיע הילד מקרית-מלאכי והביס אותו. אני לא יודע אם אכן הוא עשה כל מה שמיוחס לו, אבל יש הרבה צביעות בנושא הזה. כשפרקליטת המדינה לשעבר הכינה טיוטת כתב-אישום נגד אריאל שרון, מישהו דרש ממנו להתפטר מכהונתו כראש הממשלה? לא! למה? - כי כל ה'אתרוגנים' ציפו שהוא יממש את החלום הרטוב שלהם ויגרש אלפי משפחות מגוש קטיף".


עו"ד משגב מדבר על מה שהוא מכנה "הרשעות של הפרקליטות" ו"הפוליטיזציה של רשויות אכיפת החוק" ומצביע על שמחה לאיד בקרב הימין על הסתבכות קצב בעקבות עמדתו לגבי ההינתקות. לדבריו, הנשיא הנבצר משלם את "מחיר ההתקרנפות שלו בתקופת ההינתקות". "אז היה על קצב להרים את קולו נגד רמיסת זכויות היסוד של המתנחלים", הוא סבור. "לדעתי, גם אם התייצב לצד המגרשים, נגרם לו כעת עוול".

האם לנשים שגופן היה לו למרמס לא נגרם יותר מעוול?

"אני לא יודע אם הדברים קרו או לא, בפרט שלא קראתי את חומר הראיות. חזקת החפות שלו היא בבחינת זכות-יסוד. עם זאת, אם האשמה תוכח, עליו לשאת במלוא המחיר".

לו קצב היה נועץ בך, האם היית מציע לו לנהל את מאבקו המשפטי מקרית-מלאכי או ממשכנו בירושלים?

"מובן שיהיה לו הרבה יותר קל לנהל את המאבק מהמשכן בירושלים. אני לא רואה פסול בכך שעה שנגד ראש הממשלה מתנהלות מספר חקירות, והוא לא מתבקש לפנות את תפקידו. כנ"ל לגבי שר האוצר הירשזון, שנגדו מתנהלת חקירה רצינית, וזה לא חדש. כולנו זוכרים כיצד טאטאו את החקירה בנושא עמותות הזבל של ברק. באחרונה, כשהחשב הכללי, ירון זליכה, פתח במערכה נגד השחיתות, בטלוויזיה דיברו על תיק פלילי נגדו, ורק לא טרחו להתנצל ולהודות שאותו תיק נסגר בגלל חוסר אשמה. אגב, איך ידעו על התיק הזה? מי הדליף מידע חסוי ושכח לספר על סגירת התיק? זה האתרוגיזם שמשחית כל חלקה טובה".

אתה צופה שקצב יתגלה כדרייפוס המודרני?

"זה ממש לא דומה לפרשת דרייפוס. אם שם היתה עלילת-דם ברורה, פה, בהכירי את המערכת המשפטית, נראה לי שהסיכוי של קצב לצאת זכאי מול ארבע מתלוננות שואף לאפס, מאחר שחזקת החפות בתיקים מעין אלה כמעט לא קיימת. הרי הנטייה הטבעית של ערכאה משפטית היא להאמין לאישה במקרים כאלה".

"יש להפסיק את השיטה 'חבר מביא שופט'"

יש למצות את החקירה עם אולמרט, ובשלב מסוים הוא יצטרך ללכת. ואם תשאל אותי, הוא כבר צריך ללכת. הצטברות התיקים שלו היא נוראה. אתה רואה ניסיון של כל מיני ספינולוגים לעטוף אותו באיזו חומת-מגן


כיצד אתה רואה את התנהלות היועץ המשפטי לממשלה?

"אינני מחסידיו של מני מזוז. הוא הלך רחוק מדי בפרשת חיים רמון. רמון, שאני לא מחסידיו הגדולים, נכנס לתפקיד שר המשפטים ורצה לעשות קצת סדר, כולל שקיפות ברורה יותר בוועדה למינוי שופטים. כמו כן הוא צייץ משהו בהקשר למינוי ביניש ונתן להבין שאולי כדאי לבחור בדרך אחרת את נשיא בית המשפט העליון. אז המערכת יודעת כיצד לטפל בקריצת-עין בסוררים שכמותו. אחרת אין להסביר כיצד נולד תיק מטופש כזה – האם הוא נישק אותה או לא. הרי אפשר היה לגנות אותו ואפילו להעמיד אותו לדין משמעתי, אבל תיק פלילי נגד שר משפטים בגלל אשמה כזאת? ואם יצא זכאי, אולי הם מצפים שהוא לא יחזור לתפקיד שר המשפטים. ככה זה כשמלבישים על מישהו תיק, בשעה שמערכת המשפט אצלנו היא מערכת כוחנית ודורסנית שאין כמותה בשום חברה חופשית בעולם".

אולי זה קורה לרמון ולקודמיו מפני שזה מכבר אין לנו שר משפטים שניתן להציגו כמשפטן דגול?

"מול שרי משפטים מסוגם של צחי הנגבי, יוסי ביילין וגם ציפי לבני, במקום שלטון החוק יש לנו שלטון המשפטנים".

אם היה ניתן לך, מה היית משנה בבית המשפט העליון?

"את שיטת המינויים של השופטים. כלומר, יש להפסיק לאלתר את השיטה הפסולה של חבר מביא שופט או קרוב מביא מקורב. הרי צפוי שדורית ביניש תהפוך את בית המשפט העליון לבית משפט לחברים, כשהיא מנסה להביא אליו את החברים שלה".

איך אפשר למנוע את זה?

"קודם כל יש להגביל את כוחו של בית המשפט העליון ולהחליט שלא הכל שפיט, כולל שלילת הסמכות לבטל חוקים. אבל לא רק בית המשפט העליון. כיצד נבחר משפטן בינוני כמו מני מזוז ליועץ המשפטי לממשלה, אם לא שר המשפטים דאז, יוסף לפיד, רצה לבטל דרכו את התיקים נגד אריאל שרון. צריך לקבוע בחוק שיועצים משפטיים לממשלה לא יקבלו בישיר מינוי לבית המשפט העליון, תופעה שהיא מאוסה בעיניי. אם תשאל אותי אם מזוז מתאים לתפקידו, ברור שהוא אף פעם לא היה משפטן דגול. אבל מי שיבוא אחריו, האם הוא יהיה יותר טוב? בכלל, זה אבסורד שהיועץ המשפטי מתמנה על-ידי הממשלה".

אם הזכרת את שרון, מה שאתה אומר כיום עליו, אמרת גם כשהיה יקיר הימין?

"אני מודה שהכעס שלי על שרון מקורו במהפך בעמדותיו. אגב, גם ידידו הקרוב, אורי דן, לא הבין את המהפך הזה. כמו אחרים הוא לא תמך, למעשה, במהלך ההרסני של ההינתקות. למה שאחריה לא ידרשו הפלשתינים נסיגות נוספות מיהודה ושומרון? ואם הם ייענו, מחרתיים יפלו קסאמים בכפר-סבא. אין חיה כזאת בעולם – מדינה מפורזת. אם יקימו כאן מדינה כזאת, עד מהרה היא תיצור בריתות עם אירן ועם סוריה, ויתברר שזה מרשם בדוק להתאבדות, שהרי השמיים שלנו יהיו עד גבולות הקו הירוק. מטוסי חיל האוויר יעלו וירדו, יעלו וירדו".

בנוגע להינתקות, חזית ש"כאשר היסמנים במטכ"ל יקבלו את הג'וב המובטח, רבים ממחנה הימין יעשו הכל כדי לא להיות חלק מצה"ל". התבדית?

"זה לא קרה מפני שבסופו של דבר מדובר בצה"ל, הצבא שלנו, אבל יש הרבה מיאוס מהצבא, שהרמטכ"ל שלו נראה במלחמה האחרונה מצחיק, נלעג וטיפש, ועל כך הוא משלם מחיר".

התבטאת לא מכבר ש"עננה של התקרנפות ירדה על הארץ, והמדינה מלאה במושחתים"; עד כדי כך?

"ההתקרנפות היא בכך שאנשים מסתלקים מערכים. היא קשורה למינויים הפסולים שהובטחו לתומכים בהינתקות, כולל הרמטכ"ל, המפכ"ל ושאר בעלי התפקידים האלה. היום ציפי לבני כבר מודה שההינתקות לא היתה אלא טעות. מי את? איך לא ראית את זה בזמן אמת? ההתקרנפות היא שורש כל רע, שהרי על אדם לדבוק באידיאלים שלו ובאידיאולוגיה שלו. השחיתות הפכה אצלנו לרעה חולה, אבל ככה זה כשאהוד אולמרט הוא ראש הממשלה".

מה הצפי שלך לגבי התיקים שלו?

"לדעתי, יש למצות את החקירה עם אולמרט, ובשלב מסוים הוא יצטרך ללכת. ואם תשאל אותי, הוא כבר צריך ללכת. הצטברות התיקים שלו היא נוראה. אתה רואה ניסיון של כל מיני ספינולוגים לעטוף אותו באיזו חומת-מגן. אז הם תוקפים את החשב הכללי, ירון זליכה, ואת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, איש ישר שהיה שופט ראוי, שעושה ביקורת בזמן אמת. מי שחושף אצלנו שחיתות הופך לקרבן. אני לא יודע איך נצליח לסגור את השיבר ולמנוע את כל התופעות השליליות שצצו באחרונה. יש לצפות שימשיכו להיות אנשים שלא יירתעו מלחשוף תופעות כאלה".

בחירות עכשיו!


כיצד למרות כל הביקורת שהשמעת ואתה משמיע הצלחת להישאר בצד ולא לקפוץ אל תוך הפוליטיקה?

"כנראה, אני לא בנוי לפוליטיקה. זה לא סוד שלקראת בחירות 96' חברתי לרחבעם זאבי ז"ל שרצה אותי כמספר 2 במולדת מבלי שאעשה משהו בעניין. כשהביא את העניין להצבעה, כל מיני אינטרסנטים הצביעו נגד המועמדות שלי ובחרו בבני אילון, שמאז הוא חבר כנסת. נתניהו ניסה לצרף אותי לליכוד. הסתובבתי קצת בסניפים וראיתי שזה לא מתאים לי כל העניין, מה גם שנראה לי שיותר קל להשפיע מבחוץ. כעורך דין פרטי אני יכול לפעול ולהתבטא ביתר חופשיות, כולל תוכנית הטלוויזיה 'באש צולבת' שהיתה לי עם אורן שחור בערוץ 33 עד שהערוץ הזה הוקפא".

נראה שלא הופתעת במיוחד ממלחמת לבנון השנייה. הרי אמרת: "מי שמתעסק בגירוש יהודים מבתיהם בקיץ 2005, לא יוכל להכין את צה"ל למלחמה בקיץ 2006".

"לא הייתי צריך לקרוא דוחות מודיעיניים כדי לומר את זה. בסך-הכל יש לי שכל ישר. מראש היה ברור שכאן אנחנו הולכים לקראת אבדון. אין ספק שההינתקות ניבאה את מה שקרה במלחמה האחרונה".

אגב, בספר השיחות שלך עם אריה עמית, נחזה במדויק מה שקרה הקיץ, כשהוא קבע נחרצות ב-98(!): 'העורף אינו מוכן למלחמה שבמהלכה נופלים טילים על בתי מגורים ברחובות הערים הגדולות'.

"עמית אמר את הדברים האלה, הם עברו ללא תשומת-לב יתרה, ועל כך שילמנו מחיר יקר".

היית מציע לשר הביטחון, עמיר פרץ, ללכת בדרכי הרמטכ"ל דן חלוץ?

"הייתי מציע ללכת לבחירות בהקדם. מה כל הוועדות האלה? בחירות זה מה שאנחנו זקוקים לו!"

בחירות עכשיו?

"כן, בחירות עכשיו".

כל שנה-שנתיים בחירות?

"מה לעשות. בבחירות האחרונות היתה בחירה אומללה לאחר ששרון הקים את קדימה וקרה לו מה שקרה. כל הקדימה הזאת איננה אלא בדיחה אחת גדולה, מפלגה שקרוב לוודאי מ-29 המנדטים שלה כיום לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הבאות".

כמו שינוי?

"כמו שינוי, מפלגת המרכז, צומת וד"ש. אין לי ספק בכך שקדימה לא תעבור את אחוז החסימה. הח"כים של המפלגה הזאת יתפזרו לכל עבר, ורובם יחזרו למפלגות האם שלהם".

מי לדעתך, ראוי להיות הנשיא הבא של מדינת ישראל?

"יהרגו אותי אנשים על מה שאני עומד להגיד לך כעת – שמעון פרס".

נמק...

"כל המועמדים האחרים לא מתאימים וחסרי סיכוי. נכון שלפרס היו כל מיני הזיות לגבי אוסלו ומזרח תיכון חדש, אבל הוא מתקבל יפה מאוד בחוץ-לארץ, מה שיכול לעזור לנו לשפר את תדמיתנו בעולם. הוא איש עם הדר, שעשה ותרם. כשאני רואה את גלריית המועמדים, אז לא רובי ריבלין, לא הרב לאו ולא קולט אביטל, שהיתה חברה שלי לספסל הלימודים בתיכון עירוני ה'. אני זוכר אותה כילדה יפהפיה שרק הגיעה ארצה וישבה לידי. אומנם כתבתי נגד פרס מאות מאמרים, ולמדתי להכיר אותו במהלך הראיונות שקיימתי איתו. באופן אישי הוא איש מקסים ויכול להוסיף למוסד הנשיאות נופך של מכובדות. חוץ מזה, בגלל גילו אני מניח שהוא לא יחטא בעבירות של הטרדה מינית. זה כבר יתרון...".

באדיבות רשת מקומונים בשרון
תאריך:  30/01/2007   |   עודכן:  31/01/2007
יעקב בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"מי שחושף אצלנו שחיתות הופך לקרבן"
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אבל זו כל האמת
30/01/07 22:40
2
מול כל הפושעות השמאלניות סביבו.
30/01/07 22:44
 
על מני מזוז
30/01/07 23:56
3
Where is the man that caught
31/01/07 06:44
4
שאול א.
31/01/07 07:24
5
טוהרת המידות
31/01/07 07:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כוחות הביטחון של עירק לכדו (ג', 30.1.07) במהלך פעילות מבצעית, מנהיג בכיר של אל-קאעידה בעירק. במבצע נהרגו שניים מפעילי הארגון ו-59 נוספים נתפסו.
30/01/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
אשה כבת 75 נדקרה הערב (ג', 30.1.07) למוות על-ידי בעלה, במהלך ויכוח שפרץ בין השניים בקומה הראשונה בקניון מלחה בירושלים. בני הזוג חיים בנפרד ונתקלו בקניון בדרך מקרה.
30/01/2007  |  מוטי אקסמיט  |   חדשות
קנה כרטיס בחמישה דולרים וזכה ב-254 מיליון. ג'יימס ווילסון, גימלאי בן 84 מסנט לואיס שבמיזורי, הוא הזוכה היחיד בפרס הראשון בהגרלת משחק ה"פאוורבול".
30/01/2007  |  הילה רפופורט  |   חדשות
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ביקש היום (30.1.07) מהיועצת המשפטית של הכנסת, לבחון את תוכנה הקונקרטי של הודאת הנשיא על נבצרותו הזמנית, הודעה אשר אושרה לפני מספר ימים על-ידי ועדת הכנסת.
30/01/2007  |  אסף דוד-מרגלית  |   חדשות
ועדת האתיקה של הכנסת לא תעניש, ככל הנראה, את ח"כ עזמי בשארה (בל"ד) על דבריו הקשים וחסרי התקדים בדיון שנערך בוועדת חוקה, חוק ומשפט לפני כחודש. הדיונים בוועדת האתיקה בסוגיה זו נמשכים כבר מספר שבועות. לאחר הדיון היום, הכיוון המסתמן בין שלושת חברי הוועדה, חיים אורון (מרצ-יחד), עמירה דותן (קדימה) ורובי ריבלין (ליכוד), הוא שלא להאשים את בשארה.
30/01/2007  |  רונן ליבוביץ  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יצחק בריק
יצחק בריק
כניסה לרפיח תביא להרס מוחלט של יחסינו עם מדינות העולם ועם מדינות ערביות שאיתן יש לנו יחסי שלום, ויהיו לכך השלכות קשות מאוד. כניסה לרפיח גם לא תשאיר אף לא חטוף אחד בחיים, ויהיו הרבה...
דרור אידר
דרור אידר
השיח הרגשי על העסקה עם חמאס משחק לידי מנהיגיו, הששים לסכסך בינינו    קובעי המדיניות חייבים להתעלם מהרעש ולהתמקד בעיקר: מניעת תמריץ לאויבינו לשחזר את 7 באוקטובר, כלומר: חיסולם
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
[צילום: מרים אלסטר/]פלאש 90]
שירה אדרי
מקרים בהיסטוריה שהאויב הערבי השתמש באונס כנשק מלחמה - הרבה לפני מתקפת ה-7 באוקטובר
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
לפני חודשים אחדים החליטו להפסיק להאכיל את הדולפינים המאולפים בסרדינים ובמקרלים, הפסיקו לשדר את מדורת השבט, הקריינים נעלמו, המגישים נאלמו, התחקירנים התאדו, הפרשנים נגוזו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il