בישיבת סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל שנערכה היום (ב', 5.2.07) במשרדי ההתאחדות לכדורגל באצטדיון רמת-גן, הוצגו ממצאי סקר שביעות רצון של האזרחים שנערך על-ידי מערך קשרי חוץ, שירות ותלונות הציבור.
הסקר שבוצע מתחילת 2006 בחלוקה לארבעה רבעונים, מתבסס על 40,800 משיבים לעומת 18,000 שנשאלו במהלך כל שנת 2005 ועסק בשביעות רצונם של האזרחים מקבלת שירות משטרה בארבעה תחומים עיקריים: סיור, מרכז שירות לציבור וחקירות, מוקד קבלת פניות ותנועה.
ממצאי הסקר מצביעים על עלייה בשביעות רצון האזרחים משירותי המשטרה בשנת 2006 ביחס לשנה קודמת, יחד עם זאת בכל הקשור לרבעון האחרון של שנת 2006, נרשמה ירידה בשביעות הרצון, בהקשר לכך מציינים במשטרת ישראל, כי התשאול ברבעון האחרון, נערך לאחר תפיסת האסיר הנמלט - בני סלע.
בנוסף בדק הסקר את שביעות רצון האזרחים מהתנהגות השוטר מבחינת אדיבות, יחסו לאזרח, ביצוע תפקידו ועוד. בנתון זה הביעו הנשאלים שביעות רצון גבוהה יותר, ביחס לשביעות רצונם משירותי משטרה, באופן כללי.
מבין מחוזות המשטרה, ממשיך מחוז ש"י להוביל במקום הראשון במידת שביעות רצון האזרחים, כאשר מחוזות ירושלים והדרום בעקבותיו. הבולטים מבין המרחבים הינם: מרחב חברון, אילת, שומרון ונגב, כאשר האחרון, הפגין עליה עקבית ומשמעותית בסיכום שנת 2006 בהקשר זה.
שביעות רצון האזרחים מקבלת שירותי משטרה, רשמה עליה גם בשלושת המגזרים: סיור, חקירות ומוקד קבלת פניות. בתחום התנועה נמצא כי קיימת עליה משמעותית בשביעות רצון האזרחים בקרב אלה שקיבלו דוח אזהרה בלבד, לעומת אלה שקיבלו דוח תנועה (קנס), כאשר הפרמטרים לגביהם נשאלו המשיבים התייחסו לתפקוד שוטר התנועה, יעילותו, רגישותו, הופעתו, האכפתיות שלו ובהירות הסבריו.