|
עופר לינצ'בסקי, מנכ"ל רכבת ישראל [צילום: ישראל 10]
|
|
|
|
|
הנהלת הרכבת שברה הבוקר (א', 11.2.07) את שתיקתה. עם סיום הליך המכרז הסוער לבחירת משרד פרסום, יצאה ב"אני מאשים" נוקב נגד משרדים המחרימים, בטענה כי החרם של משרדי הפרסום הוא בריוני וקרטליסטי.
חרם משרדי הפרסום הגדולים מליעל המכרז שהוציאה הרכבת נבע בשל מה שהוגדר כ"מכרז קלוקל בעל עמלות נמוכות ובלתי כדאיות". ברכבת ישראל דחו את ההאשמות וטענו כי הקמפיין, כלשונם, של משרדי הפרסום נגד מכרז הרכבת מקורו בצביעות. "לו היו חושפים המשרדים את ההתקשרויות שלהם מול חברות עסקיות, היינו מגלים כי הם מסתפקים בעמלות הקרובות ל-0. ההתייחסות לקופה הציבורית כ'בור שומן' שניתן לשאוב ממנו ללא בושה, מטילה צל כבד על שקיפותה של תעשיית הפרסום ומניעיה", נמסר מרכבת ישראל.
בהנהלת הרכבת הוסיפו, כי רכבת ישראל היא החלוצה מבין החברות הממשלתיות, שפועלת לשבירת כללי המשחק שכופים משרדי הפרסום. "אנו קוראים לשאר החברות הממשלתיות והגופים הציבוריים האחרים להצטרף אלינו ולא להיכנע לקרטליזם שלהם", הודיעה ההנהלה.
היום הכריזה רכבת ישראל על זרמון-גולדמן כזוכה במכרז על תקציב הפרסום של הרכבת, זאת לאחר שעמד בכל תנאי המכרז. בהנהלת הרכבת ביקשו להדגיש, כי במכרז ספציפי זה הרכבת עדכנה כלפי מעלה את העמלה לשיעור מקסימלי, וכי טענתם של גורמים באשר לכלכליות המכרז אינה עומדת בקנה-אחד עם המציאות מאחר שלאורך השנים, כל מכרזי הפרסום של הרכבת כללו סעיף מפורש הדורש ממשרד הפרסום החזר של עמלות שלא היו כלולות בהסכם. זאת בניגוד להכרזות מטעות בעניין של פרסומאים מסוימים.
ברכבת מציינים כי בבסיס ההחלטה לפצל בין תקציבי הקריאייטיב ותקציב המדיה וכמו כן בהחלטה להגביל את גובה עמלת הפרסום ל-15% ולשלול קבלת עמלה בגין המדיה, עמד הרצון לחסוך בכספי ציבור. עוד הוסיפו כי ההפרדה בין תקציב המדיה לקריאייטיב בלבד חסכה לרכבת עד כה כ-2 מיליון שקלים.