|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

ההערכה: מסקנות אישיות ומערכתיות בדוח זיילר

ביום ראשון אמורה וועדת זיילר לפרסם את מסקנותיה אשר עלולות לגרום לזעזוע במשטרה, במערכת השיפוטית ובפרקליטות המדינה וכן במחלקה לחקירות שוטרים
15/02/2007  |     |   חדשות   |   פרשת פריניאן   |   תגובות
מסקנות אישיות? קראדי

חודשים ארוכים של חקירות, עדויות, מכתבי אזהרה, חקירות הגנתיות, דיונים ארוכים וכתיבת מסקנות, אמורים לבוא אל קיצם ביום ראשון הקרוב (18.02.07). עורכי דין בכירים, קציני משטרה בכירים, מפכ"ל אחד, ניצב אחד, פרקליט מדינה ושופטת עליונה, פרקליטות ומחלקה לחקירות שוטרים, ניצבי משנה וסגני ניצבים ועוד עשרות בעלי עניין, מחכים כולם בקוצר רוח מופגן ובציפייה דרוכה למסקנות השופט (בדימ.) ורדי זיילר.

הוועדה אולי הכי סודית בשנים האחרונות, ועדה שמיעטה לדבר, ובעיקר מיעטה להדליף לתקשורת, יצרה בקרב המעורבים הישירים והמתעניינים מסביב, הרבה סיפורי צבע אבל בעיקר אינספור ספקולציות לרובם ככל הנראה לא היה ואין כל קשר למסקנות ועדת זיילר ולדרך חשיבתו של השופט (בדימ.), אשר כנראה הולך לשנות את החשיבה הכוללת במשטרת ישראל, בפרקליטות ובמשרד המשפטים, שינויי חשיבה מערכתיים, עריפת ראשים מסיבית - זו ההערכה של הימים האחרונים.

הוועדה עומדת להסיק מסקנות אישיות וחמורות, מסקנות מערכתיות אשר כאמור עלולות לשנות את כל דפוסי החשיבה במשטרת ישראל, בפרקליטות המדינה ובמחלקה לחקירות שוטרים, כמו גם במערכת המשפט.

מסקנות הוועדה אינן מביאות בחשבון את עסקת הטיעון שנחתמה השבוע עם האחים פריניאן, עסקה שלפיה לא יואשמו השניים ברצח בכוונה תחילה, פשע שגורר בעקבותיו מאסר עולם, אלא שהאחים יואשמו בסיוע לביצוע עבירת פשע, שהעונש הצפוי להם עומד על חמש שנות מאסר בלבד.

13 מוזהרי הוועדה לא הצליחו לשכנע את השופט (בדימ.) ורדי זיילר וחברי הוועדה, ולא הצליחו להפוך את הקערה על פיה.
תחת זכוכית המגדלת וסכין הניתוחים שוכבים צמרת משטרת ישראל, צמרת המחוז הדרומי, היחידה המרכזית של המחוז הדרומי שפעילותה הופסקה בעקבות הפרשה, פרקליטות המחוז הדרומי והעומדת בראשה עורכת הדין יסכה ליבוביץ' שסירבה כידוע לעסקת הטיעון שהציעו ראשי המשטרה ונצ"מ אמיר גור מי שכהן כראש הימ"ר הדרומי ואשר ניסה להביא את העסקה שתפליל את האחים פריניאן ותציל את חייו של השוטר לשעבר צחי בן אור שנרצח בסופו של דבר במקסיקו.

ועדת זיילר עשויה לומר במסקנותיה אל מול מערכת אכיפת החוק: המערכת הזו סובלת מאדישות וזלזול, זוהי מערכת שהעבירה דיווחים חלקיים ושגויים. בהתנהגותם וביחסם המקצועי, לא הביאו ראשי הפרקליטות למניעתה של פשיעה, בין היתר פשיעה על-ידי עבריינים בכירים.

בעניין מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קראדי, עשויה הוועדה לתקוף את המפכ"ל בסוגיית האחים פריניאן והטיפול הכולל בפרשה, בהתייחס לתקופת כהונתו כמפקד המחוז הדרומי.

ועדת זיילר דחתה כבר בעבר על-הסף ובשאט-נפש את הטענות אשר לפיהן היו שיקולים זרים ופוליטיים, שהביאו למינויו של רב-ניצב משה קראדי למפכ"ל המשטרה, טענות שאף לא נבדקו על-ידי הוועדה.

בוועדת החקירה אומרים כי גורמים אלה זוהו על ידם כגורמים אינטרסנטיים, שביקשו למנות את עצמם לתפקיד המפכ"ל ושאין בינם לבין האמת ולא כלום.

עם פרסום מסקנות הוועדה מיום ראשון הקרוב, יהיה עתידו של מפכ"ל המשטרה משה קראדי מונח אצל השר לביטחון הפנים אבי דיכטר.

מפכ"ל המשטרה ביקש שלא להגיב ומסר כי נמתין ליום ראשון, כלשונו, ורק לאחר קבלת מסקנות הדוח נבחן את המסקנות ונלמד אותם.

דיכטר אמר כבר בעבר כי מסקנות ועדת חקירה הינם כמסמך הכי קרוב להחלטה שיפוטית, שכן נבחרי ציבור שדבק בהם רבב לא יכולים למלא תפקידים בכירים.

גם אם הוועדה לא תמליץ על הפסקת כהונתו של המפכ"ל קראדי, לא יוכל השר להתעלם מהביקורת שמותחת ועדת זיילר את תפקודו של קראדי בעת שכיהן כמפקד המחוז הדרומי.

השתלשלות הפרשה

הפרשה לא נחקרה מתחילתה. לאחר שהשוטר לשעבר צחי בן אור נרצח ולאחר שהבינו כי בדיקת הפוליגרף שעבר נצ"מ יורם לוי - מי שכיהן כראש הימ"ר הדרומי - מוגדרת כבדיקה בעייתית, הועברה לידיעת מח"ש, עצם קיומה של תוצאה בעייתית בבדיקת הפוליגרף שנערכה ליורם לוי, בדיקה שנעשתה לצורך מינויו כמפקד ימ"ר דרום. הבדיקה בוצעה לנצ"מ יורם לוי לאחר שעלו חשדות נגדו בדבר קשרים בלתי ראויים עם עבריינים וכל הבעיות הללו הובאו לידיעת מי שהיה אז מפקד המחוז הדרומי, משה קראדי.

במח"ש לא בדקו את העובדות עד שהגיעה פנייתו של סנ"צ אפרים ארליך(קרמשניט) שכונה במהלך חקירת ועדת זיילר כמיסטר X. בעקבות פנייתו זו של סנ"צ ארליך זימן מי שהיה אז ראש מח"ש והיום פרקליט המדינה, ערן שנדר, שאף הוא הוזהר על-ידי ועדת זיילר את מי שכיהן אז כראש אגף מודיעין במשטרה, ניצב דודי כהן[היום מפקד מחוז המרכז, מ.א.], ושאל אותו לגבי תוצאות בדיקת הפוליגרף שעבר נצ"מ יורם לוי וכן דרש הסברים מניצב כהן.

מפי הנוכחים שהעידו בוועדה ושנכחו בחדר נודע, כי פניו של כהן החווירו בעת ששנדר שאל לגבי תוצאות הפוליגרף שעבר נצ"מ לוי ומרגע זה ניתן למעשה המנדט לחקור את רצח פנחס בוחבוט שנרצח כידוע בעת שהיה מאושפז בעקבות ניסיון רצח אחר.

בוחבוט נורה שוב בעת ששכב פצוע בבית החולים תל-השומר. המנדט לפתיחת החקירה לא ניתן בתוקף לאחר הירצחו של השוטר לשעבר צחי בן אור, אך ניתן כעת לאחר ביצוע הרצח השני - הרצח של פנחס בוחבוט.

בשלב הזה נואש סנ"צ ארליך לאחר שהביא את כל המידע על אודות הפרשה לפתחה של מח"ש ודבר לא נעשה. כאן החליט לפנות לעיתונאית אילנה דיין, אשר בעקבות פנייה זו החלה חקירת הרצח של בוחבוט.

בנוסף לכך, פנה סנ"צ ארליך לתנועה לאיכות השלטון שהעניקה לו סיוע נרחב ודאגה לו להסדרת החסינות בפני פגיעה במעמדו המשטרתי, בעקבות בקשתו לעמוד ולהעיד בפני ועדת זיילר. החסינות שהוענקה לסנ"צ ארליך באה בעיקר בשל העובדה שמסר מידע לגורמים בלתי מוסמכים לכאורה, מידע שבסופו של דבר הובא גם לידיעתם וטיפולם של חברי הכנסת יוסי שריד, גילה פינקלשטיין ומיכאל איתן.

הידיעה הזו הביאה לפתחם של חברי הכנסת את החשיבות ואת עומק חומרת הדברים, וכן הביאה לפנייה של התנועה לאיכות השלטון ושל חברי הכנסת ובראשם יוסי שריד לדרוש מהיועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה. זה למעשה הניע את השר לביטחון הפנים לשעבר גדעון עזרא ושרת המשפטים דאז ציפי לבני והביאם להחלטה להקים ועדת חקירה, שבראשה הוצב השופט (בדימ.) ורדי זיילר.

בעדותו של מיסטר X [סנ"צ אפרים ארליךמ.א.] שבה הוא שטח את המניעים שבגינם החליט לעשות את המעשה, ציין יו"ר הוועדה השופט (בדימ.) זיילר: "מגיע לך בוודאי יישר כוח על כך שדרבנת והפעלת את כל הגלגלים שבסופו של דבר אפשרו לחקירה יותר מאמירה".

עוד הוסיף ואמר השופט (בדימ.) זיילר: "אנחנו להפך, תראה, שלא תתרשם שאנחנו מזלזלים, היפוכו של דבר, צריך אומץ לב רב מאד. כולנו ערים לכך, כולנו יודעים מה זה מסגרות נוקשות וראורגניזציות שלא אוהבות שמידע זולג מהן. העובדה שאתה עושה את זה, כולל הרקע שנתת לנו בהתחלה, על מה שדרבן אותך והניע אותך הוא ראוי להערכה רבה וגם על האומץ". הוסיפה ואמרה חברת הוועדה הגברת שניט: "העובדה, שהוא היה אחד האנשים שהניעו את הגלגלים".

"היה צריך אומץ כדי להופיע בפני ועדה כנגד או לא כנגד, אלא בהקשרים למוסד שבו אתה פועל, ומאחלים לך כל טוב". כך יושב-ראש הוועדה השופט (בדימ.) זיילר בעדותו של סנ"צ אפרים ארליך (קרמשניט) שהיה בין חושפי הפרשה.

תאריך:  15/02/2007   |   עודכן:  16/02/2007
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ההערכה: מסקנות אישיות ומערכתיות בדוח זיילר
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הרי מערכת המשפט היא מעל לכל ביקורת
15/02/07 22:29
2
רימה ותולעה
16/02/07 00:56
 
אך ורק בגופם של נפטרים
16/02/07 23:51
3
מתפרת בייניש+ארבל בע"ם
16/02/07 01:02
4
פיני - 2
16/02/07 06:34
5
לידנינו
16/02/07 08:26
6
ציקו
16/02/07 16:37
7
הפרקליטים
16/02/07 18:22
8
עומרי ואיילון
16/02/07 18:35
9
ההומניסט
16/02/07 20:25
10
הניה
16/02/07 21:15
11
Wht only Karadi...?!l
17/02/07 17:15
12
מומחה בתחום
18/02/07 06:48
13
רב הנסתר על הגלוי
18/02/07 07:40
פורום: פרשת פריניאן כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארבע שנות מאסר בפועל, שנה על תנאי ופיצוי בגובה 30 אלף ש"ח הטיל בית המשפט המחוזי בתל אביב (ד', 14.2.07) על רובין אריה, אשר הורשע על-פי הודאתו בבצוע מעשים מגונים תוך ניצול יחסי תלות במתלוננת, אשר הייתה בת 10 כאשר אריה הכיר אותה, כאשר עבד כמנהל בריכה.
15/02/2007  |  אסף דוד-מרגלית  |   חדשות
הסנטור ברק אובאמה, המתמודד על תפקיד המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, עושה מאמצים כדי לגייס את קולותיהם של הבוחרים היהודים. כך גילה היום (ה', 15.2.07) השבועון "ג'ואיש וויק", היוצא לאור בניו-יורק.
15/02/2007  |  אריאל שמידברג  |   חדשות
בית המשפט המחוזי בתל אביב, בשבתו כבית משפט לעניינים מקומיים, הורה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בכפר סבא ולראש העיריה להעניק התרי בנייה לחברת פלאפון תקשורת, להקמת מתקני שידור בכפר סבא.
15/02/2007  |  אסף דוד-מרגלית  |   חדשות
השחקנית ג'ניפר לופז, קיבלה היום (ה', 15.2.07) פרס מטעם ארגון זכויות האדם "אמנסטי" על השתתפותה בסרט "Bordertown". בסרט משתתפים גם אנטוניו בנדראס ומרטין שין.
15/02/2007  |  אריאל שמידברג  |   חדשות
בית המשפט האריך (ה', 15.2.07) את מעצרו של אב, החשוד כי עבר עבירות מין ותקיפה כלפי ביתו הקטינה, שטרם מלאו לה 16 וכן עבירות איומים, שיבוש הליכי משפט והחזקת סכין שלא כדין. האב עצור מזה שנתיים ימים ושמונה חודשים ועד לפני מספר ימים לא הוכרע דינו. בהכרעת דינו של בית המשפט המחוזי זוכה הנאשם מעבירות ביצוע מעשה מגונה בקטין, אך חוייב בעבירות המין, התקיפה והאיומים כלפי ביתו הקטינה.
15/02/2007  |  אסף דוד-מרגלית  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת פריניאן  
עסקת טיעון בפרשת האחים פריניאן  /  מוטי אקסמיט
אין אשמים ברצח השוטר בן-אור  /  אסף דוד-מרגלית
שמירה הוצבה ליד ביתו של נצ"מ יורם לוי  /  מוטי אקסמיט
בלון נפוח של יחסי ציבור  /  ראובן שפירא
שלטון הפשע המאורגן  /  יובל ברנדשטטר
השיקולים המוזרים של זיילר  /  יואב יצחק
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il