שר התקשורת יוצא במתקפה חריפה נגד חברות הסלולר ומביע תמיהה מפורשת, כיצד חברות שהכנסותיהן מסתכמות במיליארדי שקלים בשנה, מעלות מחירים ללקוחותיהן, כל מספר חודשים.
אריאל אטיאס מבהיר כי העלאות המחירים אינן נובעות מצורך כלשהו, למעט משיקולי רווחיות, ואינן נובעות ממהלכים רגולטוריים כלשהם. "החברות אינן מעלות מחירים כי הן 'צריכות', אלא פשוט משום שהן יכולות. ככל הנראה, נכונותם לייקר את המחירים נובעת מרמת התחרות בשוק הסלולר", אמר אטיאס.
במשרד התקשורת אף יוצאים במתקפה חזיתית נגד חברת סלקום, שהיום נודע כי תייקר את המחירים בשיעור ממוצע של כ-5%, ואומרים שסלקום, כמו חברות אחרות בתחום, מעריכה כי העלאת המחירים לא תגרום לציבור הצרכנים להקטין את הקף ומשך שיחותיו, וכן אינה חוששת כי מתחרותיה ינצלו את העלאת המחירים לשם העברת מנויים שלה אליהם. נוספת לכך, אומרים במשרד התקשורת, העובדה המצערת, שלקוח השוקל האם לעבור לחברה אחרת, עשוי כתוצאה מכך, להפסיד את מספרו.
שר התקשורת אטיאס אמר כי התנהגות זו, שאינה ייחודית לחברת סלקום, מעלה חשש כי שוק הסלולר אינו תחרותי במידה מספקת. משרד התקשורת הודיע כי ימשיך, כלשונו, לנקוט בפעולות שתכליתן לשפר את רווחת הצרכן, וזאת על-ידי פתרון כשלים צרכניים, הקטנת חסמי מעבר בין החברות, ובחינת האמצעים להמרצת התחרות, לרבות בדרך של הוספת מתחרים חדשים (בטכנולוגיית MVNO).
"בסופו של דבר, ולאחר שינקוט המשרד באמצעים העומדים לרשותו, החברות תוכלנה לבוא בטענות רק לעצמן, ולמדיניות העלאת המחירים התכופה, בה הן נוקטות", נמסר בהודעת משרד התקשורת.
ב-1 במרס 2007 תיכנס לתוקפה הנחיית משרד התקשורת להפחית את דמי הקישוריות בכ-10.5% בממוצע. בימי אלו שוקדת ועדת גרונאו לתיקון הפרצות הקיימות בשוק התקשורת בישראל.