עלויות פיתוח גדלות ובסיסי משתמשים קטנים עלולים לגרום לכך שמפתחי משחקי מחשב ווידאו לא יפיקו רווח מהכותרים החדשים עד שנת 2008 - כך עולה ממחקר חדש. המחקר, שנערך על-ידי חברת Screen Digest, מצא כי מורכבותם של משחקים מהדור החדש מקשים על המשווקות לכסות על עלויות ההפקה.
זמני פיתוח ארוכים וקבוצות הפקה גדולות מדי גם הם משפיעים על הרווחיות, כך עולה מהמחקר. עוד עולה כי כותרי המשך למשחקים ומשחקים המבוססים על סרטי קולנוע הינם התחום המצליח ביותר כרגע.
עורך המחקר, אד בארטון, אמר בראיון ל-BBC כי מפתחי משחקים רבים בוחרים להשיק את אותו משחק על-גבי כמה שיותר פלטפורמות (מחשב אישי, קונסולות משחקים כמו ה-PlayStation) כדי להשיג גישה לבסיס הלקוחות הרחב ביותר. עם זאת, בעוד חלק מהמפתחים מנסים לפרוש את הכותרים על פלטפורמות רבות, לפחות משווקת אחת בחרה לבסס את האסטרטגיה שלה על בלעדיות.
חברת Microsoft אימצה לעצמה מדיניות של יצירת קשרים עם מפיקות משחקים כדי לייצר כותרים באופן בלעדי לקונסולת המשחקים שלה, ה-Xbox 360 - טקטיקה אשר כוללת נתינת הבטחות פיננסיות למפתחים. "קשה להבין איך מישהו יסכים לדרך פעולה זו ללא תשלום משמעותי עבור הסיכון שאותו משחק אולי לא יימכר מספיק טוב לאור העובדה שהוא משווק לפלטפורמה אחת בלבד", אמחר בארטון.
אולם, נראה כי שיטה זו מתחילה להשתלם לאלו הנוקטות בה, עם הצלחתם הרבה של כותרים כמו Gears of War של המפתחת Epic, אשר משווקת לקונסולת ה-Xbox 360 בלבד.
בניגוד לכך, האסטרטגיה של המתחרה Sony מבוססת על האמונה כי מכירותיהן של קונסולות משחק מבוססות על מספר ואיכות הכותרים אשר זמינים לה. "Sony הגבירה את משאבי הפיתוח הפנימיים שלה, והפכה למעשה לאחת מיצרניות משחקי המחשב הגדולות בעולם", אמר בארטון. Sony מעסיקה כעת צוות פיתוח משחקים של כ-2000 איש ברחבי העולם.
באופן שונה למדי, המתחרה השלישית בתחום - Nintendo - מתבססת על איכות המשחקיות ופקטור ה"כיף" בכותרים של קונסולת המשחקים החדשה שלה, ה-Wii, אשר גולת הכותרת שלה היא בקר שליטה עם חיישני תנועה. ברטון הוסיף כי גישתה של Nintendo היא זו שהקנתה לה את ההצלחה העצומה שנחלה הקונסולה שלה מאז השקתה.