|
[צילום: www.microsoft.com]
|
|
|
|
|
במיקרוסופט הודו השבוע כי הצלחתה של גוגל פתחה את עיניהם לאפשרויות הגלומות בפרסום באינטרנט, ולכוח הכלכלי הטמון בו. הרווח השנתי של גוגל היה 10.6 מיליארד דולר, וכמעט כל הסכום הגיע מפרסום, בעוד רווחיה של מיקרוסופט מגיעים רובם ככולם ממערכת ההפעלה ומאופיס.
כעת, מבינה מיקרוסופט שעליה לחשוב מחדש על הדרך בה היא מתחרה בעולם האינטרנט, מאחר ומדובר בנוף שונה לחלוטין אליו צריכה מיקרוסופט להתרגל או שתישאר מאחור.
האתגר של מיקרוסופט הוא להציע שירותי אינטרנט לצד תוכנות קלאסיות, על-מנת להישאר בתחרות עם יריבות כמו SalesForce.com, יאהו וכו'. מיקרוסופט מציעה כעת את Office Live, שירות אונליין העוזר להקים אתרי אינטרנט, אימייל ארגוני ויישומי אינטרנט לפרויקטים שיתופיים, במקום שרת של החברה הרץ על חלונות.
במיקרוסופט מאמינים כי שירותי האינטרנט החדשים יעבדו במקביל לתוכנה המותקנת על המחשב, חזון השונה מגישת "התוכנה כשירות" (SaaS), אשר תומכיה מאמינים כי שירותים באינטרנט יחליפו בסופו של דבר תוכנות המותקנות על מחשבים אישיים.
עם זאת, מיקרוסופט עדיין לא הצליחה להציע חבילה מגובשת של תוכניות הרצות באינטרנט במקום על מחשב אישי, ומיקרוסופט לא מתייחסת עדיין לתוכניותיה בתחום. במקביל, גוגל התרחבה מזמן מעבר לאפשרויות חיפוש בלבד, ומציעה תוכניות מבוססות-ווב הדומות לחלק מתוכנות האופיס של מיקרוסופט, כמו Word ו-Excel.