החברות הסלולריות נוהגות להתקשר עם המנויים בהסכמים שכנראה לא אושרו בידי שר התקשורת, ובניגוד לתנאים שנקבעו ברשיון ההפעלה שניתן להן. כך מתברר מבדיקה שערכה המועצה לצרכנות.
בתנאי הרישיון - שניתנו לחברות הסלולריות סלקום, פרטנר ופלאפון - נקבע, כי רק הסכם התקשרות שאושר בידי שר התקשורת ישמש אותן לצורך התקשרות עם המנויים שלהן, אולם המועצה טוענת כי בשנים האחרונות נוהגות החברות אחרת ממה שאשר להן.
המועצה לצרכנות אומרת כי אף שחלק מהחברות ציינו בהסכם ההתקשרות עם המנויים כי ההסכם הוגש למשרד התקשורת לאישור וכי האישור טרם ניתן, אין בכך כדי לטהר את השרץ, כלשונה, נוכח לשונו החד-משמעית והברורה של הרישיון המתיר שימוש רק בהסכם שאושר. היא מציינת כי לא לחינם נדרש אישור מראש של משרד התקשורת להסכמי ההתקשרות בין חברות הסלולר לצרכנים, וכי אישור זה נועד להבטיח כי לא יהיו בהסכמים אלה תנאים שיקפחו את המנויים.
ההסכמים שבהם עושות החברות שימוש ושלכאורה לא אושרו בידי השר, כוללים, לטענת המועצה, סעיפים מקפחים לכאורה. המועצה אף הדגימה רשימת התניות מקפחות לכאורה, כשאחת הבולטות שבהן היא זכות חד-צדדית ששומרות החברות לעצמן לשנות את מחירי השירות.
מנכ"ל המועצה לצרכנות פנה לשר התקשורת, אריאל אטיאס, וקרא לו שלא לאשר את הסכמי חברות הסלולר בלא שישונו התנאים המקפחים, וכן לאכוף עליהן את החובה הקיימת ברישיון להגיש לאישור המשרד את הבקשה לשינוי תעריפים. המנכ"ל, עו"ד אהוד פלג, אמר כי "בקרת המשרד חיונית כדי לוודא שתישמר ההגנה שהמחוקק ביקש לקבוע לטובת ציבור הצרכנים".