בניסיון להגדיל את נתחה המאכזב בשוק החיפוש באינטרנט, חברת Microsoft תעניק תמריצים כספיים לתאגידים וחברות גדולות שעובדיהן ישתמשו במנוע החיפוש החדש שלה, Live Search. "התוכנית נבחנת עם "מספר לקוחות תאגידיים ומבוסת על מספר שאילתות החיפוש שמתבצעות על-ידי עובדיהם ב-Live Search.", אמרה החברה בהצהרה לעיתונות שפורסמה דרך הדוא"ל.
בתמורה לשימוש במנוע החיפוש שלה, Microsoft תספק תמורה כספית ו/או ב"מטבעות שימוש" בשירותי הפרימיום שלה ללקוחות הללו. התוכנה אף מאפשרת לחברה לאסוף נתונים לגבי שימוש עובדיה במנוע החיפוש.
מדובר בשיטה מעניינת ויעילה מצד Microsoft להגביר את השימוש במנוע החיפוש שלה ברחבי העולם, אך ישנם גם סיכונים - כך טוען אנליסט בחברת המחקר Srerling Market Intelligence. באופן ספציפי, העובדים עלולים להתנגד להכרח לשימוש במנוע חיפוש מסויים שאולי אינו המועדף עליהם. "בסופו של דבר, עליך להתחרות ברמת המוצר. המוצר צריך לעמוד ולהצליח בזכות עצמו. ישנו סיכון די גבוה שהתוכנית לא תצליח כלל", אמר האנליסט. "אני מאד סקפטי לגבי הרווחים בטווח הארוך ברמת המשתמש האינדיבידואלי".
בעוד Live Search הוא מנוע חיפוש מוצלח למדי, התוכנית רומזת על שילוב של דאגה וייאוש מצד Microsoft, שפשוט משתמשת בגב הפיננסי הרחב שלה כדי לשפר את מעמדה בשוק.
הפרויקט החדש מגיע בצמוד להכרזתה של החברה על יוזמה נוספת שמטרתה לקדם את השימוש במשפחת שירותי Live שלה. השבוע אמרה Microsoft שחברת המחשבים Lenovo תשלב את חבילת השירותים באופן מובנה במחשבים הניידים שלה.
למרות השקעות ומאמצים גדולים בשנים האחרונות, Microsoft לא הצליחה להגיע אפילו קרוב להצלחתה של המתחרה Google בתחום החיפוש. כתוצאה מכך, החברה לא הפיקה רווחים גדולים במיוחד מהגידול המשמעותי בשוק הפרסום במנועי חיפוש, שעליו ביססה Google את ההצלחה המסחררת שלה.
Microsoft אישרה את קיומה של התוכנית החדשה לאחר שפרטים לגביה הודלפו לרשת האינטרנט. "בעוד תחום החיפוש הופך יותר ויותר לכלי מפתח בפרודקטיביות של כל חברה, ושיתוף רווחים הופך לפופולרי יותר בקרב התעשיה, אנחנו פותחים ערוצי שיתוף פעולה רווחיים מאד", אמרה החברה.