משרד החינוך שם את מקצוע האנגלית בראש סדר היום הפדגוגי ונוקט בשורה של פעולות להעצמתו של המקצוע. במסגרת קידום המקצוע, יוכל המשרד לשבץ באופן מידי בוגרי שנה רביעית ושלישית במסלולים להוראת האנגלית במכללות להוראה. מדובר ב-860 מועמדים, לבתי הספר היסודיים והעל-יסודיים.
כמו-כן, יקצה המשרד תקציב בהקף של 8 מיליון שקל לטובת הכשרתם של אקדמאים בעלי תואר ראשון באנגלית או בעלי תואר ראשון במקצוע אחר, מארץ דוברת אנגלית. עוד טרם שילובם בהליך ההכשרה אלה יעברו תהליך מיון לבדיקת התאמתם. בסוף ההליך יבחרו 100 מועמדים, שיוכשרו, עוד טרום כניסתם למערכת, בתוכנית ייחודית שתכלול 180 שעות לימוד.
בשנת הלימודים הראשונה, ישובצו הסטודנטים לעבודה בהוראה בהקף של חצי משרה, וישתכרו בהיקף של משרה מלאה. במקביל, אלה ילוו בעבודתם על-ידי מדריכים פדגוגיים, וילמדו בהיקף של 16 שעות שבועיות. בשנת הלימודים השנייה, ילמדו המתמחים בהוראה (סטאז'רים) בהקף של משרה מלאה וילוו בסדנה של התמחות בהוראה.
במקביל לפעולות אלו, יעניק המשרד מלגות בהקף של כ-8 מיליון שקל לטובת מועמדים שיפנו למסלול הוראת האנגלית. כל סטודנט במסלול זה יקבל מלגת לימודים מותנית בהיקף של כ-6,500 שקל, המהווים כשני שלישים משכר לימודו. סטודנט שיקבל את המלגה מתחייב להורות את המקצוע במסגרת בית הספר.
המשרד אף ירכוש כ-30,000 ספרי קריאה באנגלית לספריות בבתי הספר היסודיים. רכישת הספרים אמורה לעודד את הקריאה בקרב התלמידים ואף לחזק את שפת האנגלית. יצויין, כי במסגרת תוכנית הלימודים באנגלית לבתי הספר היסודיים, יקדישו המורים למקצוע כ-20 דקות לצורך קריאה. כל תלמיד ייקח ספר מהספרייה בהתאם לרמתו והתעניינותו, ויגיש עבודה אודות הספר.
המפקחת המרכזת להוראת האנגלית, ג'ודי שטיינר, אומרת, כי כאשר ילד קורא להנאתו ו"נתפס" בחווית קריאת הספר, הוא רוכש, שלא במודע וללא כל מאמץ כמעט את כל כישורי השפה. הוא מרחיב את אוצר מילים, מפתח את יכולתו להבין מבנים דקדוקיים מורכבים, משפר את יכולת וסגנון הכתיבה שלו, ומשפר את יכולת האיות שלו.