|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית
[צילום: AP]

שרק עומד למשפט

מצד אחד מקדם מכירות של ממתקים וג'אנק פוד ומצד שני משכנע לעסוק בפעילות גופנית
26/04/2007  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   תגובות
ילדים וטלוויזיה - קשר ישיר להשמנה
יפעת גדות
חוקרים קבעו כי הקשר בין צפייה בטלוויזיה ל-BMI הוא חזק יותר מאשר הקשר עליו דווח בין BMI לתזונה או פעילות גופנית
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
מיקי מאוס מצטרף למלחמה בהשמנה

   יפעת גדות
חופש - מתכון להשמנה בקרב ילדים

האם שרק עושה שירות גרוע כמי שמקדם אורח חיים בריא יותר לילדים?

מי שמנהלים מסע תעמולה לקידום "ילדות ללא פרסומות" חושבים שכן. הקבוצה להגנת הילד שבסיסה באוניברסיטת הארוורד ביקשה ממשרד הבריאות האמריקני ומהשירותים הסוציאליים להפסיק את השימוש במפלצת הירוקה המצוירת בפרסומות בטלוויזיה המסחרית המעודדות התעמלות לילדים.

הבעיה, לטענת הקבוצה, היא רשימת המאכלים, ברוב המקרים עתירי קלוריות ועשירים בשומן ובסוכר, שהיצרנים חתמו על קידומם יחד עם יציאת הסרט שרק 3 לאקרנים. המוצרים הם בין היתר 'Sour Skittles', ארוחות "שמחות" של מקדונלד, דגני שרק של 'קלוגס' וסוכריות מיוחדות של 'צ'יטוס' שהופכות את הפה לירוק.

החברות הוציאו סכום משוער של 10 מיליארד דולר בקידום מוצרי מזון, משקאות וארוחות לילדים בשנת 2004, כך על-פי דוח של המוסד לרפואה של האקדמיה הלאומית שפורסם בשנה שעברה. בדוח הומלץ לשים סוף לשימוש דמויות בתקשורת כדי לקדם "ג'אנק פוד'" לילדים.

הנושא ממשיך לגרום להרמת גבה ולמשוך אליו את תשומת לב הגורמים הממשלתיים הרשמיים והמחוקקים המודאגים ממגיפת ההשמנה אצל ילדים. בשני העשורים האחרונים, מספר המתבגרים האמריקנים הסובלים מעודף משקל שילש עצמו. יותר מ-10 מיליון בני 6-19 סובלים מעודף משקל בארצות הברית.

תעשיית המזון והממשלה אינן יכולות ליהנות משני העולמות, אומרים בקבוצה להגנת הילד. יש לקבל החלטה, לדבריהם - או ששרק יהיה איש מכירות נמרץ ל"ג'אנק פוד" או דובר לבריאות ורווחה.

במודעות הפרסומת, שהחלו להתפרסם בחודש פברואר, שרק אומר לילדים: "לקום ולשחק במשך שעה ביום". חברת 'DreamWorks Animation' תרמה את השימוש בשרק דרך הקואליציה לפרסום בריא לילדים.

גורם רשמי ממשרד הבריאות אמר כי שרק הוא להיט וויתור עליו יהיה מגוחך. "אנחנו נשאר עם שרק שמקדם מוצרי מזון ונאבד את היתרון שלו ושל חבריו המקדמים פעילות פיזית", אמרה פנלופה רויאל, סגנית מזכיר הבריאות.

אך מתחילת החודש הבא ועד 30 יום לאחר שהקרנת הסרט תסתיים, המודעה לא תעלה לאוויר, מסרו ממשרד הבריאות, זאת מאחר שאין בכוונתם לקדם סרטים. לאחר מכן, יעלה מסע הפרסומת לאוויר עד דצמבר.

דבר אחד ברור, טוענים אנשי שוק הפרסום, שרק הוא מעולה לילדים. בקרב ילדים בני 11, 94% מהם מכירים את שרק, בדיוק כמו מיקי מאוס. האהבה של הילדים לשרק מדורגת מעט מעל לבוב ספוג - ורק מעט מתחת לסנטה קלאוס...

מתבגרים אוהבים את שרק גם כן. בקרב האמהות לידלים בני שנתיים עד 11, האהדה לשרק כמעט שווה לאהבה לארנב חג המולד.

פול בלום, פרופ' לשיווק באוניברסיטת דיוק, אמר כי יש טעם בדברי הקבוצה מאחר שמדובר בחוסר עקביות שעלול לבלבל את הילדים. "אני מופתע", אמר "שהחברות אינן רואות את חוסר העקביות בעצמן ומנסות לעשות משהו בעניין".

תאריך:  26/04/2007   |   עודכן:  26/04/2007
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
הקשר המסוכן האפשרי בין השמנה למחלות לב עשוי להתחיל עוד לפני גיל העשרה.
09/01/2007  |  יפעת גדות  |  חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
קיים חשש כבד שנתניהו ייבהל כדרכו ולא יעמוד מאחורי ההצעה שהגיש לאמריקנים, ויוסיף נטל על היחסים שהוא ממילא חורך עם ארצות הברית
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
זאת ממשלה שחלק ממנה לא שירתו בצבא או היו ג'ובניקים ומה שחשוב לא פחות - בניהם אינם משרתים בצבא כעת, כאשר אנו במלחמה וחסרים לצבא אלפי חיילים
דרור אידר
דרור אידר
המלחמה רחוקה מסיום, וחשוב לחזור ולשנן על מה המלחמה    השבת נקרא על קללת הארץ שהפכה לברכה    הארץ השוממה המתינה לבניה    אלתרמן, רמב"ן, רבנו בחיי, מרק טווין ופרויד    ומילות חיזוק של המ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il