יצרנית המזון אסם החליטה לבצע השקעה של 5 מיליון שקל, בהרחבת פעילותה בקטגוריית תחליפי הלחם והקרקרים.
במסגרת זו תבצעה החברה שינויים במתכונים של מוצרים קיימים ותחדש את האריזות שלהם. כמו כן מתכוונת אסם לבצע פעילות החדרה של מוצרים חדשים בעלי, מה שמגדירה החברה, "ערכים תזונתיים מוספים" ותעלה בקמפיין פרסום.
בין המוצרים החדשים שמחדירה אסם לשוק: לחמית טופו - עם שבולת שועל וזרעי פשתה, קרקר דק - סובין חיטה, קרקר דק - שומשום, קרקר שומשום פלוס, קרקר פסטו וקרקר בצל.
סדרת תחליפי הלחם של אסם כוללת למעלה מ-30 סוגים שונים של מוצרים. בקטגוריית הקרקרים, המהווה 26% מהשוק, מחזיקה אסם נתח שוק של 63%, בקטגוריית קרקר בריאות, המהווה 36% מהשוק, מחזיקה אסם ב-40%, בקטגוריית צנימים ופריכונים, המהווה 38% מהשוק, מחזיקה אסם 38%. סך נתח השוק הכולל של אסם בקטגוריית תחליפי הלחם והקרקרים עומד על 45% בערכים כספיים.
אסם מעריכה, כי שוק תחליפי הלחם והקרקרים בישראל מגלגל יותר מ-120 מיליון שקל בשנה. אסם מוסרת כי מדובר בשוק צומח שרשם בשנה האחרונה גידול של 14% בערכים כספיים.