לא פחות מ-180 מיליון דולר ישקיע המיליארדר האמריקני שלדון אדלסון בעיתון היומי החדש שלו, החינמון "ישראל היום", שאמור לצאת לשוק בעוד כשבועיים, כך אומרים מקורביו של אדלסון. הסכום הזה אמור לתת מענה להפצת העיתון ולהוצאות הדפוס של העיתון, ולשמש כמובן גם למשכורות העובדים ולהוצאות תפעוליות שונות במהלך שלוש השנים הקרובות.
מקורות מקורבים לאדלסון אמרו שכל עוד התקיים משא-ומתן בינו לבין מו"ל מעריב, עפר נמרודי, לגבי רכישת העיתון, לא היה הסכום הגבוה הזה ודאי.
השבוע התפוצצה עסקת מעריב, ואדלסון, שהגיע במיוחד לארץ לצורך המשא-ומתן, חזר ללא הסכם. לפיכך, הוא החליט באופן נחוש ביותר להשקיע את הסכום הזה ב"ישראל היום".
בנוסף נודע שכבר ביומו הראשון יופץ "ישראל היום" בכמות שקרובה ל-350 אלף עותקים, מתוך כוונה שמספר זה יעמוד בתחרות עם מספר העותקים שמופצים על-ידי העיתונים היומיים הגדולים בימי חול. זאת, בהתחשב בכך שידיעות אחרונות מופץ בכ-250 אלף עותקים בימי חול, מעריב מופץ בכ-135-120 אלף עותקים והארץ בכ-72 אלף עותקים.
בשלב זה, אין בכוונת "ישראל היום" להיות מופץ בסופי שבוע. ככל הידוע, העיתון יודפס בארבעה בתי דפוס בישראל, של אלי עזור ושל ידיעות אחרונות.
השינוי האסטרטגי העיקרי בהפצת "ישראל היום" הוא לגבי אופן חלוקתו. אם עד לאחרונה היתה התוכנית המקורית לחלק אותו בתיבות הדואר, הרי שמבדיקות ומסקרים שניהלו אנשי אדלסון עבור "ישראל היום" הסתבר כי אנשים מעדיפים את העיתון בפתח ביתם.
לפיכך, בעוד כשבועיים יופצו לפחות 100 אלף עותקים בגוש דן לפתח הבתים, והיתר יחולקו בצמתים מרכזיים, בתחנות אוטובוס, בקניונים ובמרכזי קניות. נכון לעכשיו ידוע כי נשכרו כ-150 צעירים, שתפקידם יהיה לחלק את החינמון.
המערכת של "ישראל היום", שממוקמת בבניין מיקרודף בתל אביב, כבר בהכנות: העורכים והכתבים נכונים לתחילת העבודה.
עוד נודע כי בימים הקרובים יושלמו גם ההכנות להוצאתו של החינמון של דודי וייסמן, מבעלי
הרבוע הכחול ותחנות הדלק
דור-אלון, ושל אלי עזור, מבעלי ג'רוזלם פוסט וצ'רלטון.
החינמון של וייסמן יהיה קטן יותר, ויופץ בתחנות דלק וברשתות השיווק של וייסמן. הוא יודפס בדפוס של עזור. גם חינמון זה יצא לשוק בעוד כשבועיים, מה שיוסיף לחימום הגיזרה, החמה בלאו הכי.
דובריהם של אדלסון ואלי עזור סירבו להגיב לידיעות.