בששת החודשים הראשונים של השנה חלה ירידה של 9 אחוז במספר ההרוגים בתאונות הדרכים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כך הכריז (ה' 5.7.07) שר התחבורה, שאול מופז. עם זאת ציין השר כי "הקף תאונות הדרכים והמחיר שאנו משלמים אינו פרופורציונלי לצורת החיים שאנו מנהלים". הוא הוסיף ומתח ביקורת על אנשי משרד האוצר שאישורם נדרש לשם בניית "כל מדרכה וכל כביש", כהגדרתו.
מופז אמר את הדברים בכנס שהתקיים במרכז השלטון המקומי, בהשתתפות בכירי משרדו ומנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויזניצר, כמו גם ראשי רשויות מקומיות, בהם יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית כרמיאל, עדי אלדר, יו"ר האסיפה הכללית וראש עיריית רחובות, שוקי פורר, ויו"ר פורום ערי הפיתוח וראש עיריית מעלות, שלמה בוחבוט.
לטענת מופז, הירידה בכמות הנפגעים בתאונות הדרכים היא תולדה של העלייה במודעות. "ברשויות המקומיות קמו עמותות, מטות בטיחות, ויש תוצאות טובות במאמץ המשותף", ציין.
עוד הוסיף השר כי יש להשקיע בתחבורה הציבורית על-מנת להתמודד עם מטרד הגידול השנתי במספר כלי הרכב הפרטיים. "כולנו רואים את הגידול השנתי במספר הרכבים ההופך למטרד. לכן יש להשקיע בתחבורה הציבורית שתהפוך לחלק עוד יותר חיוני בחיינו. אני מתכנן רפורמה בתחבורה הציבורית כך שתוקם רשות שתפקח על כל התחבורה הציבורית, כולל הרכבות", דברי מופז. בהכרזתו זו של מופז אין רעיון חדש, ומדובר ברעיון שעלה כבר בתקופת קודמיו במשרד, אולם מופז הוא הראשון הקורא לילד בשמו - רשות שתפקח על התחבורה הציבורית - אך גורמים בענף התעבורה מעריכים כי ימיה ההולכים וקצרים של הממשלה לא יאפשרו את מימוש היוזמה.
מופז ציין בפני באי הכנס כי ההשקעה בתשתיות התחבורה בישראל עומדת כיום על 5.2 מיליארד ש"ח, כולל ההשקעה ברכבת הקלה בירושלים ובתל אביב. 560 מיליון ש"ח הושקעו בנושא תשתיות בטיחות; הוקמו כ-170 מטות בטיחות ברשויות להן ניתנו 16 מיליון שקל והשקעות של החברה הלאומית לדרכים בתשתיות תחבורה עומדות על 10 מיליארד שקל, ב-52 אתרי פיתוח.