לחץ מצד רשויות הדת באיטליה עשוי להביא להחלפתו של נשיא הביאנלה של ונציה, דווידה קרוף. מופע בלט בשם "משחק המשיח" שהועלה ביולי השנה בביאנלה הציג את דרך היסורים שעבר ישו עד לצליבתו כמסע בסגנון סאדו-מאזו.
הדבר עורר את זעמה של הכנסייה בוונציה והביא את ראש העיר, מאסימו קצ'ארי, לפעול למניעת בחירתו של קרוף לתקופת כהונה נוספת כנשיא הבינאלה ולקידום מועמדותו של מנכ"ל העיתון ה"קורייה דלה סרה", פאולו מיילי, כמחליף לקרוף.
מסלול הייסורים של ישו (הפסיון) הוא אירוע מרכזי בעל משמעות תיאולוגית עמוקה בנצרות, אשר שימש השראה ליצירות אומנות רבות לאורך הדורות. הפירוש הפרובוקטיבי שהעניק הכוריאוגרף הגרמני פלקיס רוקרט לאירוע ב"משחק המשיח", הביא את הפטריארך של ונציה, אנג'לו סקולה, לדרוש מהנהלת הבינאלה לבטל את המופע, מטעמים של פגיעה באמונה הנוצרית. מועצת המנהלים של הביאנלה סירבה בטענה כי הורדת היצירה תפגע בחופש הביטוי, כשהיא מציינת כי יש להניח לקהל לשפוט את היצירה על-פי צו מצפונו.
הביקורת החריפה נפלה כפרי בשל לידיו של ראש עיריית ונציה. קצ'ארי, המשמש כסגן נשיא הבינאלה וכחבר במועצת המנהלים, ידוע כמתנגד ותיק של קרוף. השניים חלוקים ביניהם באשר לבחירות האומנותיות של המופעים בביאנלה ובאשר לנושאים הקשורים לניהול המוסד. קצ'ארי חבר לגורמי אופוזיציה נוספים בהנהלה, בניסיון להבטיח כי הקדנציה הנוכחית של קרוף, הצפויה להסתיים בחודשים הקרובים, תהיה האחרונה.
קרוף משמש כנשיא הביאנלה בשלוש וחצי השנים האחרונות. לצד מספר אירועים שנויים במחלוקת שאיפיינו את תקופת כהונתו, הצליח לרשום לזכותו גם מספר השגים. כך למשל, ייחדה הביאנלה של ונציה לשנת 2007, שנפתחה בחודש יוני האחרון, מקום מרכזי לאומנות אפריקנית עכשווית, תוך ניסיון לסלול את דרכה של אומנות זו להכרה ולהערכה בינלאומית. במסגרת מאמצים אלה הוענק פרס "אריה הזהב" למפעל חיים לאמן מליק סידיבה ממאלי. הייתה זו הפעם הראשונה שאמן אפריקני זוכה להכרה מסדר גודל כזה והדבר היווה אמירה אומנותית חזקה. בשלושת השבועות הראשונים ביקרו בבינאלה כ-42,700 מבקרים - עלייה של 19.8% בהשוואה למספר המבקרים באירוע ב-2005.
שמו של מנכ"ל ה"קורייה דלה סרה" פאולו מיילי הוזכר כמועמד המוביל לרשת את קורף. מיילי, המנהל את העיתון מאז 2004, נחשב לעיתונאי, לכותב ולאינטלקטואל מוערך באיטליה.