חברת ההשקעות מנורה גאון נותנת לחברת שירותי הסלולר הישראלית, פרטנר המלצת קניה במחיר יעד של 26.7 שקל למניה. זאת לעומת מחיר של 20.25 שקל בו נסחרת המניה כעת בבורסה.
במנורה גאון אומרים, כי למרות שבפרטנר מעריכים, כי הכנסות והרווח הנקי ברבעון הרביעי יהיו נמוכות מאלו של הרבעון השלישי, הרי שבחישוב שנתי צפויה החברה לעמוד בתחזיותה. בחברה העריכו לפרטנר צמיחה מתונה ברבעונים השלישי והרביעי, שהיא למעשה שוות ערך לצמיחה משמעותית יותר אשר נצפתה ברבעון השלישי והתייצבות הצפויה ברבעון הרביעי.
פרטנר היא חברת התקשורת הסלולרית השניה בגדולה בישראל, בסוף הרבעון השלישי של 2002 היו לחברה 1.758 מיליון מנויים ובכך עברה למעשה את פלאפון. החברה הציגה מאז הקמתה נתוני צמיחה מרשימים וכיום היא מחזיקה כ-28% ממספר המנויים בשוק הסלולר הישראלי.
הערכת השווי של מנורה גאון לפרטנר מתבססת על מודל מכפיל EV/EBITDA. ממוצע עולמי של מכפילים אלו ל-2003 לחברות תקשורת סלולרית הוא 5.2. בארה"ב נרשמה עליה משמעותית ברמות המכפילים בעקבות התאוששות מהשערוריות החשבונאיות לרמות של 7.8 לעומת 6.2 בעבודתנו האחרונה. ירידה ברמות המכפילים נרשמה בדרום אמריקה בעקבות המשבר הפיננסי, וביפן בעקבות הערכות לחברת NTT DoCoMo, המפעיל הסלולרי הגדול בעולם, כי קצב צמיחת פעילות רשת הדור השלישי יהיה נמוך מהצפוי.
במנורה גאון סבורים, כי מכפיל 6.5 נכון עבור פרטנר, שכן הוא קרוב יותר למכפילי חברות דומות במערב אירופה וארה"ב. כמו כן קיים דימיון בין השוק הישראלי והאירופי בשיעורי החדירה הגבוהים, איכות הרשת של פרטנר והתוצר לנפש במדינת ישראל.
מכפיל EBITDA של 6.5 עבור 2003 מביא את שווי השוק של פרטנר ל- 4.87 מיליארד שקל: 26.7 שקל למניה – גבוה ב- 32% ממחירה הנוכחי של המניה: 20.25 .
לקראת סוף 2002 צפויי לדעת כלכלני חברת ההשקעות, גידול מסויים בהוצאות המכירה שך פרטנר, עקב התחרות שתלך ותגבר מול סלקום. כך שהוצאות מכירה של 301 מיליון שקל והוצאות הנהלה וכלליות של כ- 137 מיליון שקל, יביאו את החברה ב-2002 לרווח תפעולי של 534 מיליון שקל – גידול של פי 5 לעומת 2001. ב-2003 הרווח התפעולי יגיע ל- 635 מיליון שקל.הצמיחה של פרטנר ב-2003 תהיה מתונה במיוחד, כ-5% לעומת 2002, בעקבות התגברות התחרות מול סלקום, ותגיע למכירות של 4.2 מיליארד שקל.
במנורה גאון אומרים שבטווח הארוך, פרטנר תמשיך להציג ביצועים עדיפים לעומת שאר חברות הסלולר בישראל. בכלל זה הכנסה למנויי, גיוס מנויים חדשים, והצגת שירותי ערך מוסף חדשים הודות לאיכות הניהולית שמציגה החברה, גמישות מחשבתית ומדיניות שיווקית אגרסיבית שימשיכו לתרום לביסוס מעמדה של פרטנר בשוק הסלולר הישראלי.
הכנסות פרטנר ברבעון השלישי של 2002 הפתיעו לטובה לאחר שהחברה שיפרה מעט את רמות ה-ARPU ל-187 שקל, לעומת 185 שקל ברבעון השני של 2002. הכנסות פרטנר ברבעון השלישי של 2002 הסתכמו ב-1.07 מיליארד שקל, רווח גולמי של 266 מיליון שקל ורווח נקי 51 מיליון שקל - כפול מהרווח הנקי ברבעון השני של 2002. זאת הודות להמשך צמיחת בסיס הלקוחות לצד גידול קל ב- ARPU.
בחברת ההשקעות מעריכים, כי פרטנר תסיים את 2002 עם רווח נקי של כ-83 מיליון שקל, הודות להמשך צמיחת בסיס הלקוחות ל-1.8 מיליון בסוף השנה. כמו כן תהנה החברה מעליה ממוצעת של 5% בתעריפיה עקב העידכון מעלה שבוצע בתחילת הרבעון השלישי של 2002. לשיפור בריווחיות פרטנר יתרמו גם שירותי הערך המוסף שיגיעו עד סוף 2002 לכ-7% משיעור ההכנסות.
במנורה גאון מבקשים לציין, כי פרטנר תאלץ להתמודד בשנה הקרובה עם שוק סלולרי שכנראה הגיע לרוויה ומשק ישראלי הנמצא במיתון, העלול להוריד את הכנסה למנוי בכל תעשיית הסלולר הישראלית. כלכלני החברה מסכמים את המלצתם בכותבם, כי "בהתחשב ברמה הנוכחית בה נסחרת מניית פרטנר, המלצתנו נותרת על - קניה".