סנסציה, דרמה, מהפך, כל אחד מהתארים הללו וכולם ביחד לא יצליחו לתאר את מה שארע אחר-הצהריים (ראשון) בברזיל. נתחיל עם השורה התחתונה. קימי רייקונן, נהגה הפיני של פרארי, ניצח במרוץ ועקב התוצאות הנחותות של יריביו לצמרת דרוג הנהגים, זכה גם באליפות העולם לנהגים.
הפיני החביב, שנכנס אל המרוץ הזה שהוא במקום השלישי בלבד בדרוג הנהגים, זינק מהמקום השלישי, עקף את לואיס המילטון מיד עם הפתיחה, עלה אל המקום הראשון בשלהי המרוץ הודות לשיתוף הפעולה האדיב של פליפה מאסה, חברו לקבוצת פרארי וניצח את המרוץ בצורה מבריקה מבחינתו.
אם רייקונן הוא המנצח הגדול, אז לואיס המילטון הפך בין רגע מילד הפלא של עולם המרוצים ללוזר הגדול של העונה הזאת. הרוקי הבריטי, שהחזיק ביתרון אדיר של 17 נקודות על-פני קימי רייקונן לפני שני מרוצים בלבד, זינק מהמקום השני, איבד שני מקומות מיד עם הפתיחה והתדרדר עד למקום ה-18 בגלל בעיות טכניות.
המילטון נלחם והצליח להגיע עד למקום השביעי, אך לא יותר מכך. אם הבריטי היה משיג עוד שני מקומות בלבד, הוא היה חוגג אליפות כבר בעונה הראשונה שלו, אך כאמור, זה ממש לא היה היום שלו. פרננדו אלונסו, אלוף העולם בשנתיים האחרונות, היה בעמדת הניצחון בחלקים מסוימים של המרוץ, אך העובדה שפליפה מאסה, שהוביל למן הפתיחה, איפשר לרייקונן לעקוף, הוריד אותו עד למקום השלישי בדרוג הכללי.
צמרת דרוג הנהגים הסופית:
1. קימי רייקונן 110
2. לואיס המילטון 109
3. פרננדו אלונסו 109
צמרת הדירוג במירוץ:
1. קימי רייקונן
2. פליפה מאסה
3. פרננדו אלונסו
4. רוברט קוביצה
5. ניקו רוזברג
6. ניק היידפלד
7. לואיס המילטון
8. יאנו טרולי
9. דייויד קולת'ארד
10. נקאג'ימה
מהלך המרוץ
71 הקפות של המסלול באורך 4.3 הקילומטרים נפתחו עם היציאה להקפת החימום המסורתית. לאחר סיומה של ההקפה הסתדרו המכוניות עפ"י סדר הזינוק שנקבע במרוצי הדירוג.
זינוק קטסטרופלי ללואיס המילטון: לא כך חשב הרוקי הבריטי שהוא יזנק! כבר בפניה הראשונה קימי רייקונן הצליח לעבור את המילטון ולעלות למקום השני, לאחר עוד פניה גם אלוף העולם פרננדו אלונסו הצליח לעקוף את המילטון.
הרוקי הבריטי ניסה להילחם ולחזור למקום השלישי, אך איבד את השליטה בפניה והתדרדר עד למקום השביעי. מאסה שמר על המקום הראשון בהצלחה ופתח פער קל. המילטון עקף את היידפלד, עלה למקום השישי והשיב לעצמו את הבכורה בדירוג הנהגים.
עוד מכה להמילטון: חצי הקפה בלבד לאחר שהוא השיב לעצמו את הבכורה בדרוג הכללי, המילטון נאלץ להאט בגלל בעיה טכנית, מה שדרדר אותו עד למקום ה-18 במרוץ. שתי מכוניות הפרארי כבר ברחו כאשר מאסה עדיין לא מוותר לרייקונן ונותן לו לעקוף.
ההקפה ה-12 נפתחה כאשר מאסה כבר בפער של 9 שניות ויותר על פרננדו אלונסו במקום השלישי, לואיס המילטון התקרב עד למקום ה-16, לאחר שתי עקיפות מוצלחות. בינתיים, ימאמוטו ופיסיקלה היו שני הנהגים הראשונים לסיים את המרוץ בגלל תאונה. גם מארק וובר יצא מהמרוץ.
לואיס המילטון נלחם והמשיך להתקדם אט אט, כשהוא משאיר גם את הייקי קובלאינן וראלף שומאכר מאחור. בהקפה ה-15 הבריטי כבר טיפס עד למקום ה-12. פליפה מאסה שמר על ההובלה ועל פער שלכ-2 שניות על קימי רייקונן, מבלי שפרננדו אלונסו מהווה איום על הצמד האדום.
נהגי הפרארי נכנסו לעצירות הראשונות שלהם ששמרו על הסטטוס קוו והשאירו את הברזילאי במקום הראשון לעיניי הקהל הביתי. גם מכוניות המקלארן ביצעו את העצירות שלהן ללא תקלות. הפער בין מאסה לרייקונן צמח ל-3 שניות כאשר נכנסנו להקפה ה-26, אלונסו נותר שלישי עם פער של 17 שניות ממאסה.
לואיס המילטון התחיל את המלחמה מחדש ועקף את באריקלו בדרך למקום ה-12. רוברט קוביצה, הפולני של ב.מ.וו התחיל לסגור על אלונסו ולנסות לתפוס את המקום השלישי. המילטון נתקל בקשיים מול סבסטיאן ווטל, שממש לא רצה לוותר על המקום ה-11. נקאד'ימה היפני דרס חלק מאנשי רחבת הטיפולים שלו ואיבד זמן.
קוביצה טורף את הקלפים בשירות פרארי: משום מקום, הפולני של ב.מ.וו, רוברט קוביצה, עקף את פרננדו אלונסו, הוריד אותו למקום הרביעי ונתן לקימי רייקונן את הבכורה בדירוג הכללי 35 הקפות לפני הסיום. בהקפה ה-37 הייקי קובלאינן התנגש בקיר וסיים את המירוץ.
גם רובנס באריקלו סיים את המרוץ אחרי פיצוץ מנוע ופרננדו אלונסו חזר אל המקום השלישי בזכות העצירה של רוברט קוביצה. כעת הספרדי ניסה לצבור כמה הקפות מהירות כדי לשמור על הפער מקוביצה גם אחרי העצירה השניה שלו.
הפער בין קימי רייקונן לפליפה מאסה הצטמצם לשניה בגלל טעות של הברזילאי. בינתיים, המילטון נכנס אל הניקוד מהמקום השמיני. גם ג'נסן באטן וסבסטיאן ווטל סיימו את דרכם במרוץ שלא כדרך הטבע ובפרארי התכוננו לכניסה השניה לרחבת הטיפולים כאשר נותרו עוד 22 הקפות לסיום.
רייקונן עולה לפסגה: מאסה נכנס ראשון והעניק את הבכורה הזמנית לרייקונן. הבכורה הזמנית הפכה לקבועה כאשר אנשי פרארי תכננו את העצירות כדי ש-17 הקפות לסיום, קימי רייקונן יוביל את המרוץ בברזיל ויוליך את דרוג הנהגים.
לואיס המילטון מהמקום השמיני, צריך היה להתקדם למקום החמישי כדי לחזור לפסגת הדרוג. הבריטי נכנס לעצירה שלישית וחזר מיד למקום השמיני, אחרי עקיפה על דייויד קולת'ארד. פרננדו אלונסו ניצל את הירידה של רוברט קוביצה לעצירה כדי לחזור למקום השלישי.
עשר הקפות לסיום, המילטון לא הצליח להתקרב ליאנו טרולי, שאייש את המקום השביעי. הבריטי נראה במצב קשה, אך דווקא אז הוא קיבל איתות מאלילת המזל וניצל ירידה של טרולי לרחבת הטיפולים כדי לעלות למקום השביעי. מעבר לכך, הבריטי היה צריך לקזז פער של 15 שניות כדי לעקוף למקום השישי, פער שנראה בלתי-אפשרי בשלב זה. קימי רייקונן שייט עד לניצחון ולקח את אליפות כמו ענק.