חברת אוניספורט מקימה חטיבה לעסקים בעלות של מיליון וחצי שקלים. היקף הפעילות הצפוי של החטיבה החדשה בשנה הראשונה הינו 3.5 מיליון שקלים.
החטיבה מציעה לחברות ועסקים שירות המיועד לעובדיהן והכולל בניית חדר כושר ואבזורו, מעקב חכם אחרי תוכנית הכושר של העובד ואפילו דיאטנית זמינה on-line.
שירות זה יינתן לאחר לימוד התנאים בחברה - מספר העובדים, גילם, הרגלי האימון הקיימים, השטח המוקצה לחדר הכושר והתקציב המיועד.
"כדי לאפשר לעובדים גישה נוחה לחדרי כושר, בוחרות רוב החברות לבנות חדרי כושר בתחומיהן. לצד העובדה שצעד כזה מתפרש כשירות נוסף לעובדים, הוא מגדיל את הנגישות הפיזית למתקני הכושר ואת אחוז העובדים המתאמנים. יש אף חברות המציבות אימון בחדר כושר כמה פעמים בשבוע כתנאי קבלה לעבודה", מסביר שלומי ויינבאום, מנכ"ל אוניספורט.
עלייה בתפוקה, ירידה בהיעדרויות
מחקרים רבים שנערכו על בריאות עובדים הוכיחו באופן חד-משמעי, שתוכניות לקידום הבריאות מובילות לשרשרת של תוצאות חיוביות - לעובד ולמעביד כאחד: עלייה משמעותית בתפוקה, שיפור בשביעות הרצון של העובדים, ירידה דרסטית בהיקף ההיעדרויות מהעבודה, צמצום היקף חילופי העובדים, הקטנת מספר תאונות העבודה וחיזוק הנאמנות למקום העבודה.
ויינבאום מציין, כי אחת הדרכים היעילות ביותר לצמצום בעיות בריאות שמקורן בכושר לקוי, הינה מתן גישה לעובדים לאימון בחדרי כושר. כיום, כוללות 31% מהחברות בארה"ב את אימוני הכושר בסל השירותים המוצעים לעובדים.
עובדי מיקרוסופט השילו ממשקלם 4.5 טון
מיקרוסופט, למשל, הפעילה תוכנית בריאות בת 10 שבועות שהתבססה על אימון בחדר כושר ועל תזונה בריאה. בעשרת השבועות האלה השילו העובדים כ-4,500 ק"ג משותפים (ארבע וחצי טונות).
חברת מוטורולה השקיעה 6 מיליון דולר בתוכנית בריאות לעובדים, ודיווחה שכל דולר שהשקיעה הניב 3.93 דולר, ופסיפיק בל דיווחה שכל דולר שלה הניב 3-2.2 דולר. עם החברות האחרות שהפעילו תוכניות דומות נמנות פפסי, זירוקס וסטארבקס.