המועצה לשלום וביטחון דוחה את עיקרי המלצות ועדת ברודט לבחינת תקציב הביטחון, אף כי היא תומכת עקרונית בהמלצת הוועדה לאמץ תקציב רב שנתי למערכת הביטחון. הדברים נאמרים בהמלצות שהגישו ראשי המועצה, אלוף (מיל) דני רוטשילד וניצב (גימ) שאול גבעולי לראש הממשלה. המועצה אומרת כי היא מבססת את המלצותיה על בדיקת מומחים לתקציב הביטחון ששירתו בעבר כראשי אגף התקציבים של צה"ל.
המועצה לשלום ולביטחון אומרת כי לנוכח המציאות הביטחונית והפוליטית, מן הראוי ששיעור גבוה יותר מתחזית צמיחת המשק יוקצה לביטחון. המועצה ממליצה להחזיר את הדוח לוועדה לבדיקה חדשה, במיוחד כדי להגדיל את הקצאת המשאבים שעליה המליצה לשנים 2008-2012.
ביטויים מתמיהים
המועצה אומרת כי המלצות ועדת ברודט לוקות ב"הקצאת משאבים שגויה" וכי מופיעים בדוח ברודט ביטויים מעוררי תמיהה, שהבולט בהם הוא האמירה שהגדלת תקציב הביטחון עלולה להביא למרוץ חימוש אזורי.
המועצה אומרת כי לנוכח העובדה שגם ועדת ברודט מכירה בסכנות הקיומיות שישראל נתונה להן, השימוש בהשוואת משקל ההוצאות הביטחוניות כאחוז מהתל"ג - "מטעה באופן מגמתי". לדבריה, אין הדוח מייחס את המשקל הראוי לסיכונים ולהתעצמות של אויבינו ומטיל על הממשלה ליטול אחריות מוגזמת לסיכונים.
פיטורים - לא עכשיו
המועצה לשלום וביטחון אומרת כי המשאבים הנוספים שדוח ועדת ברודט מציג כתוספת מקורות לשנים 2008-2012, הם בלתי ריאליים ברובם המכריע. התייעלות מערכת הביטחון ופיטורי מאות אנשי קבע ועובדי מערכת הביטחון, תביא לחיסכון רק בתקופה שלאחר מכן ואילו בתקופה הראשונה היא תצריך הגדלת ההוצאות. בפועל, נדחית הקצאת המשאבים המוגדלת, כתוספת לביטחון לשנים 2013-2017. "אנו סבורים כי התקופה הקריטית להתעצמות צה"ל, הינה תקופת השנים הקרובות - 2008-2012", טוענת המועצה.
תוספות שגדלות ממילא
בהמלצות המועצה נאמר כי ניתוח הנתונים מראה כי הרוב המכריע של תוספת התקציב המומלצת אינה תוספת ריאלית לחיזוק כוח הלחימה של צה"ל. התוספות לאגף השיקום, לגמלאות, לפורשי הביטחון, לחוק המילואים החדש, ולביטול מבחן ההכנסה להורים שכולים - כל ההקצאות אלו שהן חשובות לכשעצמן, אך הן מחויבויות מחוקים והחלטות ממשלה, שאין למערכת הביטחון יכולת לצמצמן. עלותן גדלה אוטומטית. אסור שהקצאות אלה ינגסו ביכולת המבצעית של צה"ל, נאמר בהמלצות.