|
מערכת קרור של ת.א.ת למטוסי אף-15 מתוצרת בואינג [צילום: אתר חברת ת.א.ת]
|
|
|
|
|
מוצר ישראלי הפועל במטוסי הנוסעים מדגם איירבס-340
|
|
|
|
|
חברת ישאל, בבעלות קבוצת קמן אחזקות, רוכשת את השליטה בקבוצת ת.א.ת תעשיות, שמניותיה נסחרות בבורסה תל אביב. ת.א.ת מתמחה בייצור ציוד תעופתי ובשירותי שיפוץ ותחזוקה לציי תעופה וחיילות אוויר. היא פועלת בעיקר בשוק בארה"ב, מציגה צמיחה עקבית לאורך השנים בהכנסותיה וברווחיה, ובשנים האחרונות חילקה דיבידנדים בהיקפים של עשרות מיליוני שקל.
על-פי ההסכמים תרכוש קמן כ-54% מהון מניותיה של ת.א.ת תעשיות תמורת כ-105.2 מיליון שקל, לפי מחיר של כ-79.2 שקל למניה. ישאל תרכוש את כל מניותיו של שלמה אוסטרזצר, המחזיק כיום ב-43.4% ממניות החברה, ואת מחצית מאחזקותיו של שותפו, דב צאלים, המחזיק ב-21.2% מהחברה. כמו כן, סוכם על מנגוני אופציות רכש (Call) ומכר (Put) בין הצדדים בנוגע ליתרת אחזקותיו של צאלים בחברה.
במקביל לכך, חתמה ישאל על הסכמים לרכישת אחזקות גם בחברת ת.א.ת טכנולוגיות, חברה-בת של ת.א.ת תעשיות, המוחזקת על ידה בשיעור של כ-48%. ישאל תשלם כ-54 מיליון שקל. כ-9.2% ממניות החברה יירכשו מידי קרן פימי, שנכנסה אל ת.א.ת טכנולוגיות במהלך שנת 2004, וכ-0.8% ממניות החברה יירכשו מצאלים. העסקות יבוצעו לפי מחיר של 84 שקל למניה, וסוכם על מנגנוני אופציית רכש ומכר בנוגע ליתרת אחזקותיה בחברה (כ-3.5%).
עם לקוחותיה של ת.א.ת ניתן למנות חברות תעופה מובילות, יצרני מטוסים וחילות אוויר של מדינות שונות. בין היתר, מדובר בלקוחות כמו לוקהיד-מרטין, בואינג, צסנה, לופטהאנזה, ק.ל.מ וחיל האוויר האמריקני.
החברה סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2007 עם גידול של כ-38% בהכנסותיה - לכ-48.1מיליון דולר, ועם רווח נקי של כ-4.5 מיליון דולר, לעומת כ-2.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.