עכשיו זה רשמי, לאחר חרושת של שמועות, הודיעה סלקום כי היא תבצע בימים הקרובים (יום א', 10.11.02) את החלק העיקרי בשינוי הארגוני המקיף, שעליו הודיע בראשית ספטמבר השנה, נשיא ומנכ"ל החברה, יעקב פרי.
השינוי מהווה חלק מהיערכותה הפנימית של החברה, לשם המשך ולביסוס מקומה כמובילה בשוק התקשורת בישראל.
"בשוק החופשי, בו פועלת סלקום, התחרות אינה פשוטה. מי שרוצה לשמור על מקומו כמספר 1, לצמוח ולהרוויח יותר, חייב להתאים את עצמו באופן תמידי לתנאי השוק המשתנים ולייעל את עצמו. כך נהגה סלקום בעבר וכך תנהג גם עתה", כך נמסר מעפרה פרויס, דוברת החברה.
במהלך החודשיים האחרונים קויימו ראיונות ושיחות אישיות עם עובדי סלקום. במקביל הועלו חלופות שונות, ונבדקו באופן יסודי מבנים ארגוניים של חברות וארגונים דומים בארץ ובחו"ל. נבחנו תהליכים מרכזיים חוצי חברה וקויימו דיונים מעמיקים, בהם נותחו ועובדו המימצאים, ההצעות והרעיונות, שהועלו על-ידי המרואיינים. ההמלצות לשינוי נבחנו באופן יסודי. ההחלטות נתקבלו בשבוע שעבר.
יחד עם ההחלטות על השינויים הארגוניים, הוגדרו תהליכי התייעלות לכל יחידה ארגונית. ההתייעלות נוגעת לניוד עובדים, לצימצום בכוח האדם, ובמיוחד לקביעת יעדים ברורים לכל אגף בארגון.
"יעד מרכזי של השינוי הוא לחדד ולמקד את עוצמתה העסקית של החברה במובילות השוק ובצרכי הלקוח במגזר הפרטי והעסקי", כך אמר יעקב פרי.
עיקרי השינוי הארגוני:
- התארגנות זירתית חדשה באגף השיווק, תוך שילוב הפעילות השיווקית של אגף הניו-מדיה בשיווק.
- איחוד הניהול האזורי של רשת סלקום והמשווקים המורשים.
- ריכוז כל מוקדי המכירה והשירות הטלפוניים בחברה באגף שירות לקוחות.
- צימצום מחלקות באגפים השונים (אגף לייעוץ משפטי, אגף מערכות מידע ועוד).
- שינויים מבניים בחטיבת הטכנולוגיות.
- הקמת מחלקה לריכוז כל נושא אבטחת ההכנסות בחברה בחטיבת הכספים.
- העברת פעילות הפיתוח העסקי למשנה למנכ"ל.