מסקר חדש שערך איגוד לשכות המסחר בקרב 180 חברות בעלות הקפי פעילות שונים בענפי המסחר והשירותים עולה כי המוקד העיקרי המקשה על פעילותם של העסקים במגזר העסקי הינו משרדי הממשלה.
משתתפי הסקר ציינו את הנושאים הממסדיים אשר לדעתם מפריעים לפעילותם העסקית מתוך רשימה של נושאים אפשריים.
תוצאות הסקר מציגות את הדירוג לפיו חילקו המשתתפים בסקר את הגורם המפריע לצמיחתם: 85% מהעסקים דירגו את משרדי הממשלה ואת איכות השירות הציבורי כמקשה ביותר על פעילותם, 78% דירגו את השירות הציבורי, 52% דירגו את מס הכנסה, 48% דירגו את הרשויות המקומיות, 33% דירגו את הארנונה, 42% דירגו את מוסר התשלומים במשק, 38% דירגו את נמלי הים, 33% דירגו את מכון התקנים ו-20% דירגו את חברת החשמל.
נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, אמר כי ממצאי הסקר אינם מפתיעים כלל, שכן מי שנמצא במגע עם משרדי הממשלה מגלה במהרה את רמת השירות הירודה שהם מעניקים. עוד הוסיף כי הנושא לא זוכה לטיפול מרוכז וכי אין יד מרכזית שמכוונת את התנהלות העניינים.
"הנזקים שרמת השירות הציבורי הירודה גורמת למגזר העסקי עצומים ומתבטאים במיליארדים רבים ובהפחתה של לפחות 2% תוצר עסקי. השירות הציבורי הלקוי הוא מקלות בגלגלי המשק ומעכב ללא סיבה את פעילות המגזר העסקי, שלא לדבר על העלויות הנוספות, בזבוז זמן ואנרגיה והוצאות אחרות", אמר לין בהמשך.