|
החברה הישראלית צפויה להתמודד מול תחרות חדשה בקו שבו היא שולטת
|
|
|
|
|
מבחינת ק.א.ל - בלגיה תהיה קרש קפיצה ליעדים במזרח-הרחוק
|
|
|
|
|
ישראל ובלגיה חתמו השבוע על הסכם תעופה חדש, המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ובלגיה להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. על-פי ההסכם שנחתם בין מנהל רשות התעופה האזרחית, אודי זוהר, ועמיתו הבלגי, אנדה ואן-הובה - תוכל כל מדינה למנות חברת תעופה אחת בקו תל אביב-ליאז'. כיום מפעילות אל-על ובריסל-איירליינס טיסות נוסעים בקו תל אביב/לוד-בריסל.
לפי המזכר שנחתם תוכל כל אחת מחברות התעופה הפועלות כיום בקו להפעיל עד 20 טיסות נוסעים שבועיות בין ישראל ובלגיה, 10 טיסות לכל צד, לעומת 14 טיסות שבועיות כיום. עוד סוכם, כי חברות התעופה הישראליות אל-על וק.א.ל יוכלו להפעיל טיסות מטען בין ישראל ליעדים נוספים בסין וביפן דרך בלגיה - עם מימוש זכויות החופש חמישי - המתירות הטסת מטען בין מדינה אחת למדינה שלישית דרך יעד ביניים.
ההסכם מאפשר בנוסף לחברות תעופה בלגיות וישראליות להפעיל טיסות בקוד טיסה משותף מישראל דרך בלגיה למדינה שלישית, בטיסות המשך עם חברות תעופה ממדינות אחרות. אפשרות זאת תעניק יתרון שיווקי משמעותי לאותן חברות שיפעילו הסכמים כאלה.
להערכת כלכלן רשות התעופה האזרחית, דני מורג, מזכר ההבנות יוביל בין השאר לגידול ברמת התחרות בקווי התעופה בין ישראל ובלגיה - ויסייע למימוש פוטנציאל הביקוש של תיירות בלגית לישראל.
לדברי מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, הסיכום שהושג בנושא טיסות המטען צפוי להוביל להגדלת הצע הקיבולת למטען של החברות אל-על וק.א.ל בין ישראל, בלגיה והמזרח-הרחוק. שר התחבורה, שאול מופז, מוסיף, כי מזכר ההבנה בין ישראל ובלגיה מתבצע במסגרת יישום תהליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית. לדבריו, תהליך זה הביא לגידול משמעותי במספר הטיסות ובתנועת הנוסעים והמטען לישראל וממנה.