הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים ספורט משפט כלכלה בריאות המגזין
רשימות  |  ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  משובים  |  נדל"ן  |  תגיות  |  פורומים  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות
ראשי  /   יחסי ציבור   כלכלה/עסקים   משפט   פרסום/שיווק   תרבות     |  שתף:    |    |  דוא''ל:    |  הדפסה:    |    הגדל גופן    הקטן גופן
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 קסלמן וקסלמן PwC Israel
 ד"ר י. וינרוט ושות', משרד עורכי דין
 שוב ושות', משרד עורכי דין
 אורי סלונים, משרד עורכי דין
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
המבקר סחבק, הוא כבר לא צ'ילבה
14/06/2012   |   אפרים הלפרין
 
 
 
מפספסים את העיקר
14/06/2012   |   איתמר לוין
 
 
 
חזרתי לימי קדם
14/06/2012   |   יאיר דקל
 
 
 
על האופוזיציה
14/06/2012   |   מכון שלום הרטמן
 
 
 
עתיד "האביב הערבי": לוב כמשל
14/06/2012   |   יואל גוז'נסקי, אלתרמן אוואן
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
"דוד הכי טוב" במאבק נגד "הענקים"
מאת: רותי אברהם  |    |  תגובות

דוד הכי טוב (דבש) תובע לחדול משימוש בדמותו לקמפיין פרסום בתביעה: משרד הפרסום אדלר וחומסקי מפרים ביודעין ובכוונה את זכויותיו

▪  ▪  ▪
דוד דבש הידוע בדמותו "דוד הכי טוב" הגיש תביעה נגד שורה של גופים שעושים שימוש לטענתו בדמותו ובסיפוריו לצרכי פרסום ומתעשרים על גבו. בתביעה שהוגשה על-ידי בא כוחו של דבש עו"ד גלעד קורינאלדי נטען כי משרד הפרסום אדלר וחומסקי וכן חב' ביטוח ישיר, בנק איגוד, רשת מלונות פתאל והשחקן משה אבגי הפרו, וממשיכים להפר לכאורה את זכויותיו תוך שימוש בדמותו וסיפוריו לצרכי פרסום.

ההפרה מתרחבת

דבש הוא מוסיקאי חסיד ברסלב המקיים הופעות רבות בארץ ובחו"ל כולל באומן באוקראינה ומזוהה עם השם והכינוי הייחודי "דוד הכי טוב'". בתביעה קודמת, בשנת 2006, פסק השופט יוסף שפירא, כי פרסום אדלר וחומסקי הפרו את זכות היוצרים של דבש ואף התעשרו מכך, השופט קבע כי אדלר וחומסקי "אחראים מכוח הפרת זכויות יוצרים, עשיית עושר ולא במשפט והפרת זכויות פרסום של דבש". השופט קבע עוד כי גם חברת ביטוח אישי ישיר אחראית להפרה אם כי באופן חלקי, שכן לא היתה מודעת למקור הדמות. בהחלטה קבע השופט עוד כי הדרישה להפסיק את השימוש בדמותו של דבש לצרכי הפרסום תידון בהמשך ההליך ודחה את הדרישה להוציא צו שימנע את המשך הקמפיין. עוד הורה השופט למסור לדבש את כל פרטי ההפרה - קרי פירוט הקמפיין בכל ענפי התקשורת.

אך הקמפיין המשיך ואף התרחב ובא כוחו של דבש, עו"ד קורינאלדי הגיש תביעה נוספת, חדשה, בסכום של חמישה מיליון שקלים נגד חבר ביטוח ישיר, אדלר וחומסקי, בנק איגוד, רשת מלונות פתאל והשחק משה אבגי.לטענתו, חלק מהנתבעים מפרים את זכויותיו של דבש ביודעין תוך נכונות לשלם קנס ובלבד שלא יפסידו כספים שהושקעו בקמפיין, כמו כן נוספו הפרות נוספות על-ידי גופים חדשים שהצטרפו לקמפיין.

עבריינות פרסומית

לטענת קורינאלדי השימוש בדמותו של דוד הכי טוב נעשה בשעה שהנושא ממשיך להתנהל בבית המשפט ותוך החלטה מודעת ובחירית בכך שמדובר בהפרה. לתביעה מצורף פרוטוקול ובו עדותו של סמנכ"ל שיווק ופרסום של אדלר וחומסקי, ערן וולף אשר הודה כי ההפרה נמשכת וביודעין.

בפרוטוקול אמר וולף: "התייעצתי עם עורכי הדין, מה זה אני אני הייתי חלק, עם המנכ"ל אני התייעצתי עם עורכי הדין ושאלו אותי אם הקמפיין הזה הוא קמפיין טוב, אנחנו בהחלט הבענו ענין להמשיך אותו, ואמרנו שייגרם לנו נזק גדול אם נפסיק אותו ואחרי שהתייעצנו איתם החלטנו להמשיך את הקמפיין.
ש: זאת אומרת מתוך בחירה מודעת כולל התייעצות משפטית שקיימתם החלטתם להמשיך בקמפיין?
ת: כן".

קורינאלדי טוען כי הדבר מעיד כי מדובר "בעבריינות פרסומית בתחום הפרסום על-ידי פרסומאים ומפרסמים...הממשיכים ברגל גסה מתוך ידיעה ובחירה להפר ולפגוע בזכויות קנין רוחני של דבש".

דוד נגד גוליית

תביעתו של דבש טוען בא כוחו היא תביעת "האיש הקטן (דוד דבש) העומד מול התאגידים הגדולים: חברת הפרסום וחברת הביטוח, בנק איגוד, רשת מלונות פתאל. בחינת דוד מול גוליית. במרכז הסיפור ניצבים תאגידים גדולים אלה מהחזקים והמובילים במשק הישראלי שעשו ועושים שימוש בוטה ודורסני ב'כבשת הרש' בדמות ובשם 'דוד הכי טוב' על תוכנית, תבנית סיפוריה. הפכו אותה למכרה זהב של ממש ואולי אף לקמפיין המסחרי המוצלח והארוך ביותר בתולדות הפרסום הישראלי. קמפייין רץ ומתפתח זה שממאן לרדת מהמדיות השונות תוך שיתופי פעולה מסחריים נוספים וחדשים. בפרט ובמיוחד במדיה הטלויזיונית נוכח היותו מטיל ביצי זהב ומכניס עושר רב למוטבי הפרסום חברת הביטוח והפרסום".

"לא ייתכן שתאגידים מסחריים בישראל גדולים ככל שיהיו ירמסו ברגל גסה את פסיקת בית המשפט ויתעלמו ממנו גם כשהעבירה משתלמת בחישוב הקנס", מוסיף קורינאלדי, "מישהו חייב לעצור את שכרון הכוח והעוצמה של התאגידים הגדולים ולהגן על האזרח הקטן".

תאריך:  13/12/2007   |   עודכן:  13/12/2007

תגובות  [ 3 ] מוצגות [ 3 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות
 כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לימור34
13/12/07 17:43
2
זבליהו הנוקם
13/12/07 19:13
3
נגד דורסנות
25/10/08 18:18



חדשות נוספות ברשת 
מוריניו: "פורטוגל אינה פייבוריטית"
15/06/2012  |  09:18  |  nrg
הדולר נחלש ב-0.4% ונסחר סביב 3.86 שקלים
15/06/2012  |  09:13  |  כלכליסט
US says American jailed in Cuba cannot walk
15/06/2012  |  09:06  |  jpost
השופטת בדימוס פריש: "לא לנהל משפט שדה נגד אלשיך"
15/06/2012  |  09:04  |  גלובס
המהפכה בטלוויזיה: בוקסי עומדת להחשיך את המסך לחברות הכבלים
15/06/2012  |  09:03  |  themarker   |   חיים הנדוורקר וניו יורק

הדר פרבר
אפרים הלפרין
איתמר לוין
פורומים
יחסי ציבור
כלכלה/עסקים
משפט
פרסום/שיווק
תרבות
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  אחסון אתרים | בניית אתרים
מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |  מומלצים