|
לזכות בקבוצות הגדולות והמאורגנות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
האירגונים מוציאים לחו"ל ולנופש בארץ
|
|
|
|
|
איסתא, מחברות התיירות והנסיעות הגדולות בישראל, החליטה להיכנס ולפעול בשוק המוסדי. איסתא מקימה עתה חברה המכונה אורטל תיירות ונופש בארץ ובעולם, שתעסוק בשיווק תיירות מקומית ובינלאומית לשוק הגופים המוסדיים והאירגונים. איסתא מעריכה שמחזור המכירות של החברה בשנת 2008 יעלה על 50 מיליון שקל.
החברה תוקם עם אלי דנון, שהוא בעל ניסיון של כעשרים שנה בתחום, שישמש כמנכ"ל החברה המשותפת שבסיסה יהיה בירושלים. מנכ"ל איסתא, אתי גוילי, מעריכה כי החברה החדשה תחזק את מעמדה של החברה בקרב המוסדות והאירגונים. "עיקר פעילותה של איסתא היא בשיווק נופש בודדים לקהל הרחב", היא אומרת, "ובמסגרת הפיתוח של החברה - הוחלט כעת להיכנס גם לתחום החדש".
היקף השוק המוסדי בארץ נחשב לגבוה. מדובר בעיקר בחברות וגופים שמארגנים חופשות לעובדים, ולעתים מעניקות גם באמצעות סיבסוד חלקי של הנופש. הנסיעות מתנהלות בעיקר ליעדים קרובים ובמרחק בינוי בחו"ל, וכן בתיירות-פנים.
2007 היתה שנת שיא לאיסתא; בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיע הרווח הנקי שלה ל-26 מיליון - מה שמאפשר לה לבצע תוכניות תרחבות. קבוצת התיירות כוללת את איסתא ישראל, אמריקן אקספרס נסיעות לקהל העסקי, נופש ישיר, המתמחה בדילים ובמוצרי הרגע האחרון, וואלה טורס, ומבט - חברה שעיסוקה בתחום התיירות הנכנסת.