|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עמיטל נדלן מתקדמת לקראת רכישת בניין נוסף בבוקרשט!
כתיבת המומחים
מתי יש להזמין הובלה עם מנוף?

הסרטים הרווחיים ביותר של 2007

מי הכניס הכי הרבה, בעולם, בארץ? ומי נחשב לפלופ רציני וגרם למפיקיו לאבד את המכנסיים? [צילום: AP]
29/12/2007  |   סרט סרט   |   חדשות   |   תגובות
מאת: אלון רוזנבלום  |    |  סרט  |  seret.co.il  |  תגובות

פיראטים, גיבורי על, קוסמים ושאר דמויות מוכרות הם אלו ששלטו בקופות הקולנוע בשנת 2007. רשימת עשרת הסרטים הריווחים של השנה כוללת רובה ככולה מותגים, סרטים או דמויות שהכרנו, אם זה בטלוויזיה (רובטריקים, משפחת סימפסון) או בחוברות הקומיקס או הספרים (ספיידר-מן, הארי פוטר) וסרטי המשך.

מי הכניס הכי הרבה, בעולם, בארץ? ומי נחשב לפלופ רציני וגרם למפיקיו לאבד את המכנסיים. הישארו איתנו בסיכום הסרטים הריווחים של 2007 שנחשבת לאחת השנים החלשות של הוליווד בקופות בתקופה האחרונה.

ומה עם הכשלונות הגדולים?

הכישלון הגדול של השנה שייך לצמד טרנטינו רודריגז. "גרינדהאוס" שמו ובו שני סרטים באורך מלא, "פלאנט טרור" (שביים רוברט רודריגז) ו"חסין מוות" (שביים קוונטין טרנטינו). עלותם של שני הסרטים היתה 67 מיליון דולרים אבל הקהל בושש לבוא והפרויקט הכניס רק 25 מיליון בתחומי ארצות הברית. עובדה זו הובילה לפיצולם של הסרטים במדינות השונות (כולל ישראל).

תחום המדע בדיוני והפנטסיה סבל השנה מיובש בקופות. כמעט כל הסרטים בתחום שיצאו לא הצליחו למשוך קהל. אם המדובר בסרט הפנטסיה The Seeker: The Dark Is Rising או "הפלישה", סרט מדע בדיוני המבוסס על "פלישת חוטפי הגופות" עם ניקול קידמן ודניאל קרייג, שהכניס פחות מ-40 מיליון דולרים (התקציב שלו עומד על 80). שני הסרטים בסופו של דבר לא זכו להפצה קולנועית בארץ.

מקום חמישי – הרובוטריקים

סך הכנסות 704 מיליון דולרים ברחבי העולם 319 בתחומי ארצות הברית, 923 אלף דולרים הכנסות בארץ

העיבוד הקולנועי של סדרת האנימציה הפופולרית משנות השמונים לא עשה רושם גדול על הקהל הישראלי. למרות שברחבי העולם הסרט גרף מעל 700 מיליון דולרים, ובימים אלו כבר כותבים את החלק השני. העובדה שהסרט נע מאקשן מרהיב המיועד למבוגרים ועד לסצינות מפגרות המיועדות לילדים קטנים היתה בעוכריו ונראה כי פגה במעט השפעתה של הסדרה הישנה על הצופ הממוצע.

מקום עשירי – מת לחיות 4

סך הכנסות 382 מיליון דולרים ברחבי העולם 134 בתחומי ארצות הברית, 815 אלף דולרים הכנסות בארץ

אחרי סדרה של כשלונות (בן ערובה, 16 רחובות) הסכים ברוס ויליס להשתתף בחלק הרביעי בסדרת "מת לחיות" וזה 12 שנה אחרי שהחלק השלישי יצא לקולנוע. ויליס בן ה- 50, הוכיח כי עדיין כוחו במותניו וכי לשוטר ג'ון מקליין יש עדיין מקום חם בלב הקהל. הסרט, שהוא אקשן קולח מדקתו הראשונה ועד האחרונה, הכניס ברחבי העולם פי שלוש מהתקציב המקורי מה שמשאיר פתח לסרט רביעי למרות שאף אחד לא מדבר עליו כרגע.

מקום ראשון – שודדי הקריביים סוף העולם

סך הכנסות – 961 מיליון דולרים ברחבי העולם. 309 בתחומי ארצות הברית, 2.4 מיליון הכנסות בארץ

קפטן ג'ק ספארו (ג'וני דפ), אליזבת סוואן (קירה נייטלי), וויל טרנר (אורלנדו בלום) הם השולטים בראש רשימת שוברי הקופות של השנה. החלק השלישי, שנחשב לאחד הסרטים היקרים בהיסטוריה של הקולנוע עם תקציב הפקה שמוערך בכ-300 מיליון, מסיים את הטרילוגיה המצליחה. הסרט אומנם לא הצליח להאפיל על הסרט הקודם בסדרה, "תיבה של איש מת" (2006) שחצה את קו מיליארד דולר הכנסות, אבל המפיקים לא מתלוננים. ההפך הוא הנכון, בימים אלו הם מחפשים סיפור מספיק טוב כדי להפיק חלק רביעי. הבעיה שלהם היא שג'וני דפ וקירה נייטלי כבר הודיעו שהם לא מתכוונים לחזור לסדרת הסרטים.

מקום רביעי – שרק השלישי

סך הכנסות 795 מיליון דולרים ברחבי העולם 321 בתחומי ארצות הברית, 1.4 מיליון הכנסות בארץ

מי היה מאמין שיצור ירוק גדול ומגעיל שחי בביצה וחברו החמור המעצבן יהפכו לחביבי הקהל וישלטו בעולם האנימציה הממוחשבת. רבות תודות לשחקנים שנידבו את קולם, מייק מאירס (שרק), אדי מרפי (חמור) וקמרון דיאז (הנסיכה פיונה). לפני כשבועיים הוקרן בארצות הברית ספיישל עם הדמויות האהובות שנקרא Shrek the Halls ובימים אלו עובדים במרץ על החלק הרביעי בסדרה שייצא לבתי הקולנוע רק ב-2010.

מקום שביעי – משפחת סימפסון

סך הכנסות 525 מיליון דולרים ברחבי העולם 183 בתחומי ארצות הברית, 1.5 מיליון הכנסות בארץ

קשה להאמין, אבל המשפחה הצהובה, בהנהגתו של הומר חלול המוח, נמצאת איתנו כמעט 20 שנה (הסדרה החלה ב-1989 ונחשבת לסדרת האנימציה הארוכה בתולדות ההיסטוריה האמריקאנית). על הסרט דיברו למעלה מעשר שנים אבל המפיקים והיוצרים לא מצאו את הזמן או האנרגיה לתמרן בין המסך הקטן לגדול. השנה זה קרה לשמחתם של האוהדים הרבים ברחבי העולם. ההימור הצליח ובגדול וגם בארץ אנשים נהרו לאולמות הקולנוע. נכון לכתיבת שורות אלו לא מדובר על יצירת סרט קולנוע נוסף, מי יודע, אולי בתום הסדרה.

מקום שישי – רטטוי

סך הכנסות 615 מיליון דולרים ברחבי העולם 206 בתחומי ארצות הברית, 3.08 מיליון הכנסות בארץ

הסרט היחיד המקורי ברשימת עשרת הסרטים הריווחים של 2007 (והסרט הריווחי ביותר בתחומי ישראל) הוא מסע קסום אל מטבח אי שם בפריס. עכברוש עם חוש ריח מפותח חולם להיות טבח והמע שלו לעולמם של בני האדם הוא מצחיק, מרגש ואינטיליגנטי. הסרט, שבהתחלה דשדש בקופות, זכה להערכת הביקורת והקהל, תודות המלצות מפה לאוזן, לא מפסיק ללכת לקולנוע.

מקום שלישי – ספיידר-מן 3

סך הכנסות 890 מיליון דולרים ברחבי העולם 336.5 בתחומי ארצות הברית, 1.4 מיליון הכנסות בארץ

למעלה מ-2.4 מיליארד! דולרים הכניסו שלושת סרטי "ספיידר-מן" לכיסי המפיקים. החלק השלישי, שיצא השנה, היה השאפתני בסדרה וגם זכה לקיטונות הביקור. המפיקים, שהביקורת לא ממש משנה להם כל עוד מנהל הבנק מחייך אליהם, שוקדים בימים אלו לא רק על סרט רביעי בסדרה אלא על טרילוגייה נוספת של סרטים. מה שכן, לא ברור אם טובי מגוואיר שמגלם את פיטר פרקר ושאר צוות השחקנים, בהם קירסטין דאנסט וג'יימס פרנקו, ישובו, כמו כן, עדיין לא ברור אם סם ראימי, הבמאי של הטרילוגיה ישוב.

מקום שמיני – 300

סך הכנסות 456 מיליון דולרים ברחבי העולם 210 בתחומי ארצות הברית, 728 אלף דולרים הכנסות בארץ

עמוס בגברים מסוקסים שמהלכים בתחתונים וגלימות, קטעי אקשן מרהיבים וסצינות עקובות מדם, "300", המבוסס על נובלה גראפית של פרנק מילר ("עיר החטאים") היה אחד הלהיטים הראשונים של 2007 ושמר יפה על מקומו גם עם מתקפת סרטי הקיץ והחורף. הסרט, שנעשה כמעט כולו עם רקעי מחשב ובלי שחקנים ששלשלו לכיסם צ'ק על סך 20 מיליון דולרים, עלה "בסך-הכל" (במונחים הוליוודים) 65 מיליון דולרים. למרות הסצנות הקשות והגרפיות והעובדה שהסרט הוגבל לבני 17 ומטה, האולמות היו מלאים. בארץ, קטעי הקרב לא עשו רושם על הקהל.

מקום שני – הארי פוטר ומסדר עוף החול

סך הכנסות – 934 מיליון דולרים ברחבי העולם. 292 בתחומי ארצות הברית, 1.7 מיליון הכנסות בארץ

הסרט החמישי בסדרת הסרטים המצליחה הזו קיבל ביקורות סותרות. חלק מהמבקרים שבחו את הבמאי דיוויד ייטס שלקח את סדרת הספרים למקום אפל יותר ולא הסתמך רק על סצינות אקשן ואפקטים אלא התמקד בדרמה האנושית והפוליטית וחלק טענו שהסרט הארוך (למעה משעתיים ורבע) לא מספיק מרתק. הילדים שראו לא אהבו את העובדה שהספר העבה קוצץ מאוד ושחלקים רבים לא נכללו בסרט. עדיין, כל אלו לא הפריעו לסרט להגיע למקום השני ברשימת הסרטים הריווחים של השנה ולמקם את "מסדר עוף החול" כסרט השני המצליח ביותר בסדרה. בימים אלו החלו הצילומים של הסרט השישי בסדרה, "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" שייצא לאקרנים בסוף נובמבר 2008.

מקום תשיעי – זהות אבודה

סך הכנסות 441 מיליון דולרים ברחבי העולם 227 בתחומי ארצות הברית, 925 אלף דולרים הכנסות בארץ

המפיקים לקחו הימור גדול כשבחרו במאט דיימון לתפקיד הראשי של ג'ייסון בורן בסרט הראשון בסדרה שיצא בשנת 2002. אבל דיימון הוכיח לעולם שהוא בהחלט יכול למשוך קהל לקופות ולהתמודד עם סצינות אקשן מסובכות. שני הסרטים האחרונים בסדרה בוימו על-ידי הבמאי הבריי פול גרינגרס ("טיסה 93") וזכו לא רק לאהדת הקהל אלא גם לאהדת הביקורת. גם דיימון, כמו כוכבים רבים בסדרות שהסתיימו השנה, אמר שהוא לא יחזור לגלם את דמותו של סוכן ה-CIA.

תאריך:  29/12/2007   |   עודכן:  30/12/2007
אלון רוזנבלום
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסרטים הרווחיים ביותר של 2007
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חחחח
30/12/07 09:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בחלקה הצבאית בהר הרצל בירושלים הובאו (מוצ"ש, 29.12.07) למנוחת עולמים שני החיילים שנהרגו בפיגוע הירי שהיה בערב שבת ליד היישוב תלם - סמל-ראשון דוד אלחנן רובין ורב-טוראי אחיקם עמיחי.
29/12/2007  |  עידן יוסף  |   חדשות
פתאום קם לו בבוקר מהנדס מצליח ובעל-שם ומתחיל לחשוב: זהו זה. עד כאן! מסרגל החישוב קצת קשה לפרנס משפחה. ואז הוא מחליט החלטה גורלית ומשונה: להיות...קצב. זה, בדיוק, מה שקרה לצבי אבן-חן (30), יליד תל אביב, המתגורר עם רעייתו (בוגרת אוניברסיטת חיפה בהיסטוריה ובלשון עברית) ושני ילדיו בבית מטופח ברמת-גן.
29/12/2007  |  ראובן לייב  |   חדשות
נשיא המדינה, שמעון פרס, נועד היום בהרצליה עם ראש הממשלה הפלשתיני, סאלם פיאד. על-פי יועצו האסטרטגי של הנשיא, השניים דנו במצב באזור.
29/12/2007  |  זאב קם  |   חדשות
במערב יורקשייר שבאנגליה חטפה (יום ו', 28.12.07) כלבת רוטוויילר תינוק בן שנה וחודש מזרועותיה של ילדה בת 7 וטרפה אותו למוות. הכלבה שייכת לסבו וסבתו של התינוק, ששמו ארצ'י-לי אנדרו הרסט.
29/12/2007  |  משה ריינפלד  |   חדשות
ראש ממשלת סוריה, מוחמד נג'י אל אוטרי, בא (שבת, 29.12.07) לרבת עמון לביקור של יומיים בירדן וייוועד לשיחות עם עמיתו הירדני נאדר דהבי. השניים ידונו בצעדים להגברת שיתוף הפעולה בין שתי המדינות, בעיקר בתחומי בכלכלה והביטחון. כך מסרו פקידים ברבת עמון.
29/12/2007  |  משה ריינפלד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בנימין נתניהו רוצה לשבש משפט על-ידי הרכבת ועדת חקירה ממלכתית מעוותת, אנטי משפטית. הוא מפחד מהליך תקין של הרכבת ועדה ממלכתית, והוא יודע מדוע
יואב יצחק
יואב יצחק
מאופן התנהלותו של גנץ עולה: הבטחתו "ישראל לפני הכל", לא שווה יותר מהבטחת נתניהו ל"ניצחון מוחלט"    במקום זאת קיבלנו "טירוף מוחלט" במערכת הפוליטית ועוד במצב מלחמה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
עיקרי הדברים: המערכה הצבאית והמערכה על התודעה הן בבחינת כלים שלובים ומשלימים, ועל כך נכתבו אין סוף מאמרים, ובמבחן המעשה ננקטו אומנם מהלכים ארגוניים שהניבו מעת לעת תוצאות שהותירו חו...
שמחה סיאני
שמחה סיאני
גל חום פרץ ממנו והיכה בפניי הלוהטים מהתרגשות    הבטתי בעוגה, מלאת תקווה שהנה, הנה הפעם היא תמשיך להיות על הגובה... אך אויה, איך שחזתה בהתלהבות שאחזה בי למראה פניה הזהובים, החלקים וה...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
כמה שנים לאחור תחקור ועדת החקירה הממלכתית את מלחמת חרבות ברזל?    אם תחקור רק שנתיים לאחור, אז היא תתמקד בסיכול של נתניהו, גלנט והלוי אשר במשמרת שלהם אירע האסון ותחטיא את מטרתה    אם...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il