רשות השידור מצאה כבלתי מוצדקת תלונה שהוגשה נגד אסתי פרז, מגישת יומן הצהריים של רשת ב'. כזכור,
התלונן תא תדמי"ת של הפורום המשפטי נגד איחולים לחג שמח שאיחלה פרז בערב חג המולד.
נציב קבילות הציבור ברשות השידור מסר בתגובה לפנייה כי ההחלטה אם לחגוג או לא לחגוג חגים יהודיים, נוצריים, מוסלמיים, או בודהיסטיים היא החלטה אישית, שכל אזרח יכול ורשאי להחליט לעצמו. לדברי אלישע שפיגלמן, רשות השידור היא גוף ציבורי-ממלכתי ומחובתה לתת ביטוי לכל אזרחי ישראל ובהם יהודים, אך כמובן גם לבני העדות והדתות האחרות.
"גב' אסתי פרז נהגה נכון ביותר כאשר איחלה חג שמח או חג מולד שמח למאזיניה, וכל בר בי רב מבין שהאיחולים נודעו לאזרחים החוגגים חג זה. האיחולים הציגו את החג כחגו של ציבור נכבד וגדול בישראל ולא כחג של העם היהודי בישראל", כתב שפיגלמן. "הגב' פרז לא רק שאינה צריכה להתנצל על דבריה - אלא להפך - לקבל עידוד על שזכרה גם את מאזיניה הלא יהודיים ביום חגם.
בתגובה לתשובה זו, הביעה חני לוז, רכזת תדמי"ת, צער עמוק מכך "שמי שממונה על תלונות הציבור, אותו ציבור שהוא בעליו של הציבורי, הוכיח שוב שהוא אינו קשוב לרגשותיהם של מגזרים שהוא אינו נמנה עימם. מצער שגורמים מקצעיים ורשמיים ברשות השידור אינם יודעים להבחין בין ביטוי המביע ניכוס עצמי של החג נוצרי, שעליו נסובה תלונתנו, לבין איחולים לחוגגים הנוצריים".
תלונה קודמת נמצאה מוצדקת
תלונה זו מזכירה תלונה נוספת של צופה אחרת, שהופיעה בדוח נציב קבילות הציבור הקודם. הנציב דאז, עמוס גורן, מצא את התלונה כמוצדקת. בתלונה נכתב כי בתוכנית טלוויזיה בשעת לילה הפליגה המגישה בשבחים על נפלאותיו של חג המולד הנוצרי. המגיש-השותף בתוכנית חש שהיא נסחפת והעיר לה: "זה חגם ולא חגנו". על כך הגיבה המגישה: "חבל".
אמירה זאת הרגיזה צופה שהתלוננה: "חוסר טקט וטיפשות ממדרגה ראשונה של מגישת חדשות ברשת יהודית ישראלית. בביתה היא מוזמנת לחגוג עם אשוח וסנטה קלאוס. כעובדת ברשות השידור - היא מייצגת את הרשות ודעותיה האישיות אינן מענייננו".
הממונה על קבילות הציבור מצא כי התבטאותה של המגישה הייתה מיותרת. תפקידה הוא לדווח ולא להביע דעות. במקרה דנן היה עליה להתייחס אל חג המולד כאירוע חדשותי-תרבותי-ציבורי ולחסוך מן הציבור את הפגיעה בחגי ישראל ואת העדפתה האישית את החג הנוצרי.
בתגובה ליחס הסותר לכאורה בין שתי התגובות, מסר ל-Nfc מרדכי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, כי הוא סבור שיש מקום לאחל חג שמח, אך יש לציין שזהו חג שמח לבני העדה הנוצרית.