|
חוזי תחזוקה עם התעשיה האוירית לאורך העשור האחרון [צילום: אתר אייר-טראן]
|
|
|
|
|
האנגרי המטוסים של בדק בנתב"ג. מהגופים המצליחים ביותר בקונצרן
|
|
|
|
|
חטיבת בדק מטוסים של התעשיה האווירית, זכתה בחוזה ארוך טווח מחברת התעופה האמריקנית אייר-טראן - לתחזוקת כני-הנסע של כל צי מטוסי הבואינג-737 של החברה. כני-הנסע הם אותם מוטות המחברים בין הגלגלים למטוס. הבואינג-737 הוא המטוס הגדול ביותר של החברה, המפעילה טיסות ברחבי ארה"ב והאזור. ההיקף הכספי של העסקה לא נמסר.
סמנכ"ל התפעול של החברה, סטפן קולסקי, אמר כי "אייר-טראן מתייחסת לחטיבת בדק מטוסים של התע"א כאל אחת מהספקיות המעולות ביותר לשירותי התחזוקה והשיפוץ של מטוסים. בכל הנוגע למחיר והשירות - אנו מוצאים שחטיבת בדק מוכנה באופן עקבי לעמוד בכל התחייבויותיה, והוכיחה את היותה שותפה במלוא מובן המילה".
אייר-טראן נולדה מחורבותיה של חברת התעופה ואליו-ג'ט, שהפסיקה לפעול בעקבות תאונה מחרידה שבה התרסק מטוסה לתוך ביצות פלורידה, עקב מה שהתגלה בחקירה כליקויים חמורים בכל רחבי החברה בתחום התחזוקה. בדק מטוסים מלווה את אייר-טראן מראשיתה - ברקורד תחזוקתי מרשים ביותר.
אייר-טראן הזמינה 115 מטוסי בואינג-737, ומהם כבר סופקו לה 50 מטוסים. היא מפעילה גם 87 מטוסי בואינג-717 ולדבריה היא בעלת צי המטוסים הצעיר ביותר בצפון-אמריקה.
סמנכ"ל התע"א ומנהל חטיבת בדק מטוסים, דני קליימן, אמר כי החטיבה אף מצפה להרחבת מערכת היחסים ארוכת הטווח עם אייר-טראן. "אנו שמחים להרחיב את שיתוף הפעולה עם לקוח מכובד של בדק מטוסים בעשור האחרון. החוזה החדש לאספקת שירותי תחזוקה לכני הנסע ומערכות נוספות מאפשר לאייר-טראן - ולבדק מטוסים עצמה, להפחית את העלויות ולשמור על רמת האיכות והשירות".
חטיבת בדק מטוסים היא מרכז לתחזוקה ושיפוצים, ומעניקה שירותי תחזוקה תחת קורת גג אחת למטוסים, למנועים ולרכיבים. היא מבצעת גם הסבת מטוסי נוסעים לגרסת מטענים. החטיבה מפעילה תשתיות בנמל התעופה בן-גוריון - לצד מרכזי שירות ותחזוקה בארה"ב, ברוסיה ובצרפת. היא מחזיקה ברישיונות מטעם רוב רשויות התעופה בעולם.