|
מה עם המגזר הרוסי, החרדי והערבי?
|
|
|
|
|
לאה גרינשפן תקפה היום (ב', 21.01.08) את יפעת בקרת פרסום ואת איגוד המפרסמים על התעלמותם מתחום הפרסום והשיווק במגזרים הרוסי, החרדי והערבי.
בכנס השיווק והפרסום, שהתקיים היום במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, השתתפו מאות מנציגי המפרסמים ומשרדי הפרסום, אשר הגיעו במטרה לשמוע על מגמות חדשות בענף הפרסום ועל סיכומי הפעילות של שנת 2007.
לדברי גרינשפן, נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, הציג את היקף ההשקעה לפרסום בשנת 2007, הנאמדת בכ-830 מיליון דולר. יעקובי הציג, באופן מפורט, את נתחי ההשקעה בכל מדיום ודירג את המפרסמים לפי הענפים השונים ולפי מותגים. גרינשפן טוענת כי במצגת המפורטת שלו, לא מצא מר יעקובי לנכון להקדיש ולו משפט אחד על הפעילות שנעשית בשלושה מגזרים חשובים - הרוסי, הערבי והחרדי.
לדבריה, היקף הפעילות במגזרים אלו מגיע לכ-6% מסך המחזור לפרסום במדיה הכללית בעברית. כלומר, מדובר בסך של כ-50 מיליון דולר. לטענתה, כל מפרסם, המכבד את מוצריו ואת לקוחותיו, משכיל לפעול מול קהלי יעד המוגדרים כמיעוטים גדולים עם צרכים ספציפיים ושפה ייחודית, הן בהיבט השיווקי והן בהיבט התקשורתי. לעומת זאת, טוענת גרינפשן, חברת יפעת מתעלמת מכך באופן שיטתי.
גרינשפן מוסיפה כי "לא יתכן כי חברה אחת, שאין עליה כל פיקוח, תקבע את דירוג המפרסמים ואת דירוג משרדי הפרסום, תוך שהיא מתעלמת מהפעילות המיוחדת המתבצעת בקרב כלל המגזרים בישראל. חבל גם כי איגוד המפרסמים לא מסב את תשומת לבו של נתי יעקובי לכך שיש שחקנים נוספים במערכת הפרסומית בישראל. גם לפעילות המגזרית יש מקום מכובד בעוגה".
נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, הגיב לדברים ואמר כי "הנתונים נמצאים בתהליכי עיבוד. כנהוג בשנים קודמות, דירוג המגזרים יפורסם במהלך השבועיים הקרובים".