|
הג'מבו היה אמור להצטרף לאל-על באפריל
|
|
|
|
|
מעוניינת להרחיב צי המטוסים ארוכי הטווח
|
|
|
|
|
חברת אל-על מבקשת מבית המשפט המחוזי בתל אביב לחייב שתי חברות מארה"ב לספק לה מטוס מדגם בואינג 747-400 - בהתאם להסכם שאותו חתמה חברת התעופה עמן, לדבריה.
החברות הנתבעות הן לג'נד אינטרנשיונל אייר -LLC, ובבקוק אנד בראון איירקראפט מנג'מנט. לג'נד היתה אמורה לספק את המטוס – בעוד שחברת בבקוק התמקדה בתיאום בין הצדדים.
אל-על טוענת, כי חתמה על הסכם מסודר לאספקת מטוס נוסעים משנת הייצור 1994 - שהיה אמור להצטרף לפעילות בצי מטוסיה בחודש אפריל השנה - אולם לטענתה החברות חזרו בהן מההסכם.
בתובענה שהוגשה מבקשת אל-על להוציא צו הצהרתי המצהיר וקובע כי בין החברה לבין לג'נד, באמצעות בבקוק, נכרת הסכם מחייב, שבמסגרתו התחייבה לג'נד למכור לאל-על מטוס בואינג 747-400 תמורת סכום של 50 מיליון דולר. לפי המוסכם, לטענתה, היה המטוס אמור להצטרף לחברה כמטוס נוסעים ליעדים ארוכי טווח.
אל-על טוענת בתביעה, כי בבקוק הודיעה לה כי לג'נד אינה מתכוונת להשלים את ההתקשרות כאמור. נציין - כי התביעה אינה עוסקת במטוס בואינג 747-400 אחר שעל רכישתו הודיעה אל-על ב-14 בינואר, גם הוא מיד שנייה, לאחר שביצע פעילות בחברת סינגפור-איירליינס. עתה מבקשת החברה מבית המשפט לקבוע כי בבקוק ולג'נד הפרו את ההסכם, ומבקשת צו אכיפה להסכם - וצו מניעה והגבלת שימוש קבוע המונעים מלג'נד ובבקוק עשיית כל פעולה במטוס בניגוד להסכם. התובענה כוללת בקשה לסעדים זמניים שונים. בית המשפט העביר את הבקשות לתגובת החברות לג'נד ובבקוק, והציב להן שבעה ימים, החל ב-25 בינואר - להשיב בנושא.