|
מעתה - שתי חברות ישראליות סדירות לעיר האורות
|
|
|
|
|
נבחרה עקב הוותק בהפעלת טיסות שכר לבירת צרפת
|
|
|
|
|
שר התחבורה וסגן ראש הממשלה, שאול מופז, אישר (יום ג', 12.2.08) לחברת ארקיע להיות מוביל סדיר ונקוב בקו תל אביב-פריז. זהו אחד מהיעדי התעופה והתיירות המרכזיים, המצליחים והרווחיים בתעופה הישראלית. עד-כה החזיקה רק אל-על במעמד זה, מול החברה הסדירה מהצד השני, אייר-פראנס.
כניסת חברה ישראלית נוספת לקו הסדיר לצרפת התאפשרה בעיקר לאחר שאל-על הסכימה לוותר על הבלעדיות רבת השנים על קוויה הסדירים -בתמורה למימון ממשלתי מורחב להוצאות הביטחון שלה. גם חברות התעופה הישראליות האחרות, ארקיע וישראייר, זוכות עתה למימון המורחב.
בלשכת מופז אומרים כי האישור לארקיע ניתן "זאת לאור הסכמי התעופה בין המדינות, הגידול בביקוש לטיסות בקו וניסיונה רב השנים של החברה בהפעלת טיסות שכר בקו תל אביב-פריז", וכי אישורו של השר מהווה המשך מדיניות השמיים הפתוחים, שאותה מקדם השר.
מופז עצמו אומר כי "היום אנחנו עוברים משלב ההבטחות לשלב היישום. אישרנו מוביל נקוב נוסף לפריז, ובשבועות הקרובים נמשיך ונוסיף מובילים נקובים ליעדים נוספים. אין לי ספק שהצעד הזה יגדיל את התחרות בקו, יוזיל את מחירי הטיסה, ויעודד תיירות נכנסת מצרפת".
משרד התחבורה יוסיף מובילים נקובים בשבועות הקרובים למדינות שבהם הסכמי התעופה הבילטראליים מאפשרים זאת. בין היעדים המובילים: לונדון, מדריד, ברצלונה ומוסקבה. במקביל, מוביל מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, משא-ומתן מול האיחוד האירופי לכינון הסכם תעופה חדש, שיאפשר את המשך פתיחת השמיים. מופז גורס כי השאיפה היא שכבר בעונת הקיץ הקרובה תיפתח תחרות בטיסות ליעדים פופולריים באירופה.
נזכיר, כי חברת ישראייר הגישה למשרד התחבורה בקשה לקבלת אישור להפעלת קווים סדירים - שהיו בבלעדיות בידי אל-על. כיום מפעילה החברה טיסות סדירות לכמה יעדים זניחים שהרווחיות מהם מוגבלת ביותר. עתה דורשת הנהלת ישראייר לאשר לה בהקדם טיסות ל-13 יעדים חדשים מבחינתה - באירופה ובצפון-אמריקה. הבקשה היא להתמנות כמוביל נקוב למעשה לרוב היעדים המרכזיים במפת התעופה מישראל: לונדון, פריז, אמסטרדם, רומא, מילאנו, ברלין, מוסקבה, קייב, מינכן, ורונה, בודפשט, לאס-וגאס ומיאמי. פריז, כאמור, "הוענקה" לארקיע הוותיקה יותר.