|   15:07:40
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

התחזית ברשות השידור: המנכ"ל 'חם' על הנציב

דיווחי מזג האוויר ביהודה ובשומרון אינם עולים לשידור האומבודסמן: זה בכלל בחו"ל המנכ"ל: להפריד בין פוליטיקה לאינפורמציה
25/02/2008  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   תגובות
שלג. יורד רק בירושלים [צילום: פלאש 90]

אלישע שפיגלמן

מרדכי שקלאר

יהודה והשומרון אינם כלולים ברשימת המקומות עליהם מדווחים בתחזית מזג האוויר. כך למשל, בסופות השלגים האחרונות שהיו בישראל, ירד עיקר השלג ביהודה ושומרון, ןהחזאים דיברו רק על ירושלים, ולא על יהודה ושומרון. הדיווח על השטחים אינו משודר למרות שבמהדורות החדשות עצמן הן של קול ישראל והן של גלי צה"ל מצויינות הטמפרטורות הצפויות בהרי יהודה והשומרון.

תלונה בנושא הגיש יוסי, תושב עלי שבשומרון, לנציב הקבילות ברשות השידור, אלישע שפיגלמן. הלה ענה לו כי מבירור שערך "הטמפרטורות בירושלים מייצגות היטב את אזור יהודה ושומרון, ולכן אין טעם לפרט זאת כאזור נפרד". שפיגלמן הוסיף בתשובתו כי "יהודה ושומרון אינם חלק ממדינת ישראל, והישוב עלי אינו כלול בגבולות מדינת ישראל. אנו לא מפרסמים תחזיות לחלקי ארץ ישראל".

תשובתו זו של הנציב עוררה את חמתו של יוסי ושל מנכ"ל רשות השידור בכבודו ובעצמו המתגורר בהתנחלות עפרה. לרזי ברקאי (מה בוער, גלי צה"ל, 25.2.08) אמר המנכ"ל מרדכי שקלאר בשידור: "כמנכ"ל רשות השידור, אני אומר חד-משמעית - יש להפריד בין הדיון הפוליטי לבין מתן שירותים או אינפורמציה לתושבי מדינת ישראל".

כעת נותר רק להמתין האם בעקבות קביעת שפיגלמן שיהודה ושומרון נמצאים מחוץ למדינה יקבלו תושבי היישובים שם פטור גורף מתשלום האגרה.
מכתבו של מרדכי שקלאר לנציב קבילות הציבור אלישע שפיגלמן

תמלול מתוך התוכנית "מה בוער"

תאריך:25/02/2008
שעה:09:49:00
רשת:גלי צה"ל

גיא ורון: תושבי יו"ש מרגישים מקופחים על-ידי רשות השידור , מפת תחזית מז"א לא כוללת היישובים שלהם . יוסי - תושב עלי - פנה לנציב הקבילות, מוטי שקלאר מנכ"ל רשות השידור - אין התעלמות מכוונת.

רזי ברקאי: גיא ורון שלום לך.
גיא ורון: שלום רזי.
רזי ברקאי: כתבנו בשטחים, מה הסיפור?
גיא ורון: אז ככה, תושבי יהודה ושומרון חשים לא פעם שהם מקופחים על-ידי גופים שונים במדינה, לעתים כשנתוני שירות לא מוכנים להגיע לבית שלהם לתת את השירות וגם מן ההתיחסות אליהם באמצעי המדיה השונים, הגיע לידנו תכתובת בין יוסי תושב עלי שבשומרון לבין נציב קבילות הציבור ברשות השידור, בה נשאל מדוע אזור השומרון אינו כלול ברשימת המקומות עליהם מדווחים בתחזית מזג האוויר, אם רק ניתן רזי בקצרה רקע לאותה שאלה, בסופו ת השלגים האחרונות שהיו בישראל עיקר השלג ירד ביהודה ושומרון ורבים מן התושבים חשו מירמור על כך שהחזאים דיברו רק על ירושלים ולא על...
רזי ברקאי: לא לא הם הזכירו גם את הרי חברון, לא את חברון עצמה אבל הרי חברון בשולי הדווח נכנסו. או.קי.
גיא ורון: כן, אבל כל הכבישים למשל בשומרון היו חסומים לחלוטין כל כביש ציר 60 מירושלים עד לאריאל בכלל היה חסום, והם כעסו על זה שבכלל לא מזכירים אותם. אבל, בכל מקרה נציב קבילות הציבור ברשות השידור אלישע שפיגלמן עונה לשאלת האזרח כי מברור שערך הטמפ" בירושלים מייצגות היטב את אזור יהודה ושומרון ולכן אין טעם לפרט זאת כאזור נפרד, והוא מוסיף "הריני להזכירך שיהודה ושומרון אינם חלק ממדינת ישראל והיישוב עלי אינו כלול בגבולות מדינת ישראל הנוהג הוא שערוצי הרדיו והטלוויזיה מפרסמים בדרך קבע תחזיות לחלקי מדינת ישראל ולא לחלקי ארץ ישראל.
רזי ברקאי: ואז יוסי משיב לו כמובן סליחה? אני שרתתי בצה"ל אני משלם אגרת רשות השידור, האם בתור אחד שלא יושב בתוככי מדינת ישראל אומר שאני פטור מאגרה? והיו שם עוד חילופי דברים. אז בוא נצרף את שני האנשים שקשורים לעניין, כאן לשידור. מוטי שקלר מנכ"ל רשות השידור בוקר טוב לך.
  • בוקר אור.
רזי ברקאי: ותושב עופרה אמרתי יותר מפעם אחת, יוסי שלום.
יוסי: שלום תושב עלי לא עופרה.
רזי ברקאי: לא לא, מוטי שקלר הוא תושב עופרה לא רחוק ממך אתה תושב עלי.
יוסי: נכון.
רזי ברקאי: שמע, שפיגלמן אמר לך מה שידוע לכולנו, הם נותנים אגב, לא רק הערוץ הראשון גם ערוץ 10 וערוץ 2 וגם לפי מיטב ידיעתי גלי צה"ל וקול ישראל נותנים תחזיות רק לגבי יישובים שנמצאים בתוך שטח מדינת ישראל.
גיא ורון: רזי אני אגן עלינו אנחנו גם נותנים גם את הרי יהודה וגם את השומרון.
רזי ברקאי: אה באמת בתחזית היומית שלנו?
גיא ורון: כן בשעות הערב שנותנים תחזית בכל מדינת ישראל מזכירים גם את הרי יהודה ושומרון.
רזי ברקאי: טוב, יוסי מה דעתך על התשובה של רשות השידור?
יוסי: ככה לגבי ירושלים והשומרון אני חושב שהעובדה הזאת היא לא בדיוק מדוייקת כי בשבוע האחרון שהיה שלג בירושלים ביהודה ושומרון לא היה לפחות באזור של עלי. ההבדל האקלים והגבהים שיש פה הם שונים לגבי ירושלים, אבל זה לא בדיוק נכון. עכשיו, לגבי אתה אומר שזה כן מופיע במדיות שונות הרקע של המכתב נכתב בתקופת הסערה הראשונה שהייתה שבאמת כמו שציין גיא בתחילת השידור ואני באינטרנט חיפשתי באותו ערב באותם ימים תחזיות של מזג האוויר באזור ולא מצאתי חוץ למעט שאני חייב לציין את ערוץ 7 שהם מדווחים את אזור אריאל.
רזי ברקאי: זהלא מפליא אותנו כמובן.
יוסי: לא משנה. עכשיו , יש באזור יהודה ושומרון נקודות בדיקה של מטאורולוגיות לבדיקת מזג האוויר יש באריאל, יש בעוד אזור באזור בנימין, זאת אומרת שיש אפשרות לקחת את זה אני באמת לא נכנסתי לנקודה הזאת שכן חלק מהמדינת ישראל לא חלק ממדינת ישראל, אני באמת כאילו בתור תושב בתור אזרח פשוט יש פה הורים לילדים שבאמת עובדים בתל אביב וגם גרים פה, זה הבדל של שבע מאות מטר שאתה כבר יודע לעשות את החישוב הפשוט לגבי מזג האוויר.
רזי ברקאי: תשמע התלונה שלך ברורה לגמרי לצורך העניין באמת ביקשנו את מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלר, אתה שומע יוסי הוא מן הסתם לא הראשון ולא האחרון שמתלונן כלפיכם. ואתה רשות ציבורית בניגוד לאחרים שיכולים לטעון שהם רשויות פרטיות, למה לא להכניס את אריאל פנימה.
מוטי שקלר: תשמע אנחנו לא מכניסים גם את ראשון לציון ואת מודיעין וכן הלאה אבל אני רוצה להתיחס לא להתחמק מהעניין אני חושב שהתשובה של אלישע שפיגלמן בלשון המעטה נגיד היא לא הייתה במקום מוטב שלא הייתה נאמרת בכלל
רזי ברקאי: אה באמת למה?
מוטי שקלר: כי אין שום קשר בין הטענה לבין השאלה הפוליטית ובוא לא נכניס כל דבר פוליטי לכל דבר. עובדה שמדיניות רשות השידור היא לא מתייחסת רק לערוץ 1, יש לה באמת רשת ב" ורשתות אחרות וברשת ב" באופן קבוע בתחזית יהודה שומרון מוזכרת.
לפחות פעם ביום אם לא יותר כאשר יש .. יתר, אין לנו שום מגמה לא להזכיר מקומות ביהודה ושומרון
רזי ברקאי: מוטי אבל כשיש סופות שלגים, עזוב אותי מדי יום
מוטי שקלר: אגב, בסופו השלגים אני נסעתי וברשת ב" חד-משמעית דיברו על ציר 60.
רזי ברקאי: אבל יוסי מדבר על המהדורה על מבט, על תשע וחצי סוף מבט כשאתם פורשים את המפה שלכם ממטולה בצפון ועד אילת בדרום, זה נכון שלא מזכירים את ראשון לציון אבל בינינו
מוטי שקלר: לא מזכירים את השפלה הפנימית ולא מזכירים את.. ובתפיסה שלהם הרי ירושלים מייצגים גם את שומרון אין בזה שום סיבה פוליטית מאחורי העניין.
אני אומר העובדה שברשת ב" שומעים אותה לא פחות מאשר את ערוץ 1, במהלך היום. אז שומרון מוזכרת
יוסי: מה לגבי המדיה באינטרנט?
מוטי שקלר: אני אומר רשת ב" ברדיו מזכירים מידי יום את השומרון.
רזי ברקאי: נציב קבילות הציבור ברשות השידור אלישע שפיגלמן כותב כמו כן הריני להזכירך יוסי, שיהודה ושומרון אינם חלק ממדינת ישראל והיישוב עלי איננו כלול בגבולות מדינת ישראל, והתשובה הזאת שלו מוטי שקלר לא מקובלת עליך.
מוטי שקלר: היא לא מקובלת עלי לחלוטין, לנציב קבילות הציבור יש לו מעמד סטטוטורי אוטונומי ולכן הוא יכול להגיד מה שהוא רוצה. אבל כמנכ"ל רשות השידור אני אומר אחד .. זה לא מקובל עלי, אין קשר בין הויכוח הפוליטי לבין מתן שירותים או מתן אינפורמציה לתושבי מדינת ישראל שגרים ביהודה ושומרון.
רזי ברקאי: תגיד, כתושב עופרה זה לא מפריע לך לפעמים לילדים, לשכנים שלך שבאים אומרים סליחה אתה מנכ"ל רשות השידור למה לא תגיד לנו מה קורה בעופרה.
מוטי שקלר: כי גם לא נאמר מה קורה בראשון לציון ומה קורה במודיעין
רזי ברקאי: לא זה לא אותו דבר.
מוטי שקלר: וכן הלאה, אנחנו לא נכנסים לרזולוציה כזו שמתיחסת לערים ספציפיות במקומות כאלה ואחרים במדינת ישראל. זה חד-משמעי, מדברים על אזורים אמת ערים מרכזיות גם מודיעין וראשון יכולים לבוא ולהגיד לי למה אנחנו לא מוזכרים במפת מזג האוויר בערוץ 1.
רזי ברקאי: טוב.
מוטי שקלר: מפה מצומצמת וכן הלאה אני לא רואה שום סיבה עקרונית לא להזכיר את שומרון כחלק ממ תן אינפורמציה בתחום מזג האוויר.
רזי ברקאי: או.קי. מוטי שקלר מנכ"ל רשות השידור ויוסי מעלי תודה רבה לשניכם.
יוסי: תודה.
רזי ברקאי: להתראות.

תאריך:  25/02/2008   |   עודכן:  28/02/2008
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התחזית ברשות השידור: המנכ"ל 'חם' על הנציב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חברת הביטוח החדשה, ניו קופל ביטוח, הפועלת כיום בביטוחי רכב בלבד, תיכנס עד סוף 2008 גם לביטוחי דירות, ובראשית 2009 תיכנס גם לביטוחים עיסקיים. כך הודיע (יום ב', 25.2.08) מנכ"ל החברה, צבי ליבושור. הוא דיבר בכינוס בנושאי ביטוח אלמנטרי, שנערך ברמת גן מטעם מכללת עדיף.
25/02/2008  |  אלעזר לוין  |   חדשות
הנהלת איגוד הטניס אישרה הערב (שני) תוכנית חומש שהוכנה על ידי ועדת היגוי בראשותו של און רגוניס.
25/02/2008  |  מערכת ONE  |   חדשות
מינויו של אלוף דן הראל לעמוד בראש עבודת המטה נקבע (יום על-ידי הרמטכ"ל בתום דיון פורום מטכ"ל מיוחד שעסק במסקנות ועדת וינוגרד. עבודת המטה תבחן את יישום לקחי ועדת וינוגרד לשם תיקון הליקויים ושיפור התפקוד הארגוני של צה"ל. דיון הפורום הינו המשך לדיון שנערך לפני כשבועיים ובמסגרתו התייחסו חברי פורום מטכ"ל לעיקרי הדוח.
25/02/2008  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
המחבט מספר 1 של ישראל, דודי סלע, ירד שלב אחד בדירוג ה-ATP שהתפרסם היום (שני) היישר למקום ה-64 בעולם.
25/02/2008  |  מערכת ONE  |   חדשות
שחקני מכבי חיפה לא זוכרים מתי הם ראו בפעם האחרונה את נשיא המועדון, יעקב שחר, כל-כך כועס כפי שכעס הערב (שני) כאשר הגיע לבית המלון "שרתון" מוריה בתל אביב שם שוהים שחקני הקבוצה ערב המשחק החשוב בגביע מול מכבי פ"ת מחר ב-20:15.
25/02/2008  |  דורון בן-דור  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
ביקרתי בימים אלה (אפריל 2024) בשני מוזאונים אלה בהפרש שעה    האמינו לי אותם תכנים ואותם צילומים פחות או יותר דומים בשני המוזאונים. שניהם עוסקים בארגון האצ"ל מאז הקמתו עד פירוקו
צבי גיל
צבי גיל
אל לקחי השואה יש להוסיף לקח חשוב והוא ולהשקיע מרץ וכל המשאבים לרבות ממון כדי להתמודד עם אותם ערוצי רשע ורעל שמאיימים על קיומנו כחברה חופשית
דן מרגלית
דן מרגלית
היה מזג אוויר נעים, ותנועה די דלילה אך שוטפת, ושתי חיילות שביקשו הסבר בקרבת נחל עוז, ומה לא היה? צה"ל - יוק    כי תמה המלחמה מול רוב רצועת עזה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il